O SUBARU

FUJI HEAVY INDUSTRIES - Koncepty

XV VIZIV 2 LEGACY WRX VIZIV IMPREZA HYBRID TOURER
SUBARU XV CONCEPT DEBUTUJE NA ŽENEVSKÉM AUTOSALÓNU 2016
Subaru XV Concept slaví svoji světovou premiéru na letošním ženevském autosalónu (do 13. března 2016): Na této SUV studii naznačuje japonská automobilka poprvé design příští generace vozů Subaru XV. Ve stylu opravdového modelu Crossover kombinuje tento kompaktní koncepční vůz silný a dynamický vzhled s vysoce kvalitním dojmem, který byste u vozidla této třídy nečekali.

Jako u všech modelů Subaru nové generace jsou přechody dynamicky a solidně působících povrchových struktur u předku, na bocích a v zádové části této automobilové studie hladké a plynulé. Markantní a promyšleně umístěné linie podtrhují sportovní charakter vozidla Subaru XV Concept, zatímco vynikající aerodynamika, vysoká světlá výška podvozku a prostorný zavazadlový prostor zlepšují funkčnost tohoto Crossoveru. Tento dojem ještě zesilují 19 palcová kola z lehké slitiny, nově vyvinutý modrošedý lak a střešní lišty.
Hluboké a široké přídi vozu dominuje trojrozměrná hexagonální mřížka chladiče, která je orámována pro Subaru typickými reflektory ve tvaru orlích očí. Reflektory jsou výchozím bodem pro plynulé linie, které obepínají celé vozidlo. Vysoce dekorativně působí také střešní lyžiny v decentním stříbrném odstínu, v kombinaci s robustní černí a ostrou oranžovou barvou, přičemž tato barevná kombinace pokračuje také u zádi a u ráfků z lehké slitiny.
Při pohledu z boku Vám padnou do oka směrem vzad stoupající charakteristické linie, které propůjčují 4,52 metrů dlouhému koncepčnímu vozu již ve stacionární pozici úctyhodnou porci dynamiky. Že si Subaru XV Concept dokáže poradit i při jízdě mimo zpevněné silnice ukazují mohutně dimenzované podběhy kol a pohon všech kol od Subaru.
Od denních LED světel v předním nárazníku, přes markantní podběhy kol a boční partie až k zadnímu nárazníku se táhne černé obložení, které propůjčuje Crossoveru mimořádně robustní vzhled. Zadní svítidla využívají motiv, který známe z předních reflektorů, a společně s výraznou ramenní linií procházející přes blatníky umocňují šířku vozu. 
SPECIFIKACE VOZU
Celková délka x šířka x výška (mm): 4 520 x 1 920 x 1 570
Rozvor (mm): 2 670
Pneumatiky: 245/50 R19
Počet míst: 5

STUDIE "SUBARU VIZIV 2 CONCEPT" - ŽENEVA 2014

VIZIV 2 je studií crossoveru příští generace, naznačující další směřování filozofie značky Subaru, kterou je „Radost z jízdy s pocitem bezpečí“. Navazuje přitom na koncepční vůz „SUBARU VIZIV CONCEPT“ (dále jen VIZIV), odhalený v roce 2013 taktéž na autosalonu v Ženevě, ale i na „SUBARU VIZIV EVOLUTION CONCEPT“, představený v roce 2013 na autosalonu v Tokiu. „VIZIV“ je umělý výraz, jenž vzešel ze slovního spojení „Vision for Innovation“ (vize pro inovace),  a  má vyjadřovat  představy o inovacích
Subaru i budoucím směřování značky. Opakovaným použitím uvedeného výrazu vyjadřuje Subaru svoji základní prioritu přinášet zákazníkům „Radost z jízdy s pocitem bezpečí“.
HLAVNÍ VLASTNOSTI
Koncept crossoveru budoucí generace dokáže umně spojit zdánlivě protichůdná hlediska, jako je „šetrný přístup k životnímu prostředí a jízdní schopnosti“ nebo „design a užitné vlastnosti“. Zprostředkuje filozofii Subaru „Radost z jízdy s pocitem bezpečí“ na cestách všeho druhu, bez ohledu na prostředí nebo způsob použití. V porovnání s dvoudveřovou karoserií konceptu VIZIV se v případě studie VIZIV 2 uplatňuje čtyřdveřové uspořádání nabízející užitné vlastnosti i sportovní charakter. Stylová karoserie je řešena takovým způsobem, aby zajistila pohodlné cestování čtveřice dospělých i během přesunů na dlouhé vzdálenosti. Vnější provedení s akcentem na „dynamičnost“ a „pevnost“ sdílí designové motivy s dalšími modely od Subaru. Hybridní soustava pohonu používá malý přeplňovaný motor, jenž je mezi zákazníky na mnoha trzích oblíbený. Uplatnění nacházejí i technologie automatického řízení coby důležitý faktor související s filozofií Subaru „Radost z jízdy s pocitem bezpečí“.
DESIGN A KAROSERIE
Exteriér
Od pohledu pevná karoserie zaujme uhlazenými povrchy, tuhostí a specifickou hutností, má poukazovat na typickou bezpečnost vozů Subaru. Při pohledu z boku je nápadný dynamický postoj informující o výkonovém potenciálu vozu, k čemuž napomáhají i nápadné blatníky, které jakoby vytryskávaly přímo z interiéru vozu. Pocit solidnosti designového ztvárnění podtrhují čelní partie, počínaje šestihrannou maskou chladiče. Image crossoveru pro aktivně zaměřené uživatele zdůrazňují velká kruhová světla v kombinaci se světlomety evokujícími typický boxer pod kapotou. Charakteristický tvar šestiúhelníku se opakuje i v zadní části karoserie. Zadní sdružená světla karoserii opticky rozšiřují, zatímco nápadné blatníky propůjčují vozu při pohledu zezadu pocit stability.
Interiér
Nedílnou součástí designu je robustní charakter karoserie, čímž vzniká interiér podtrhující příjemný požitek z dynamické jízdy.
TECHNOLOGIE
Jde o hybridní soustavu pohonu typu plug-in sestávající s přeplňovaného motoru 1,6 l DIT s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva, v kombinaci s převodovku Lineartronic (CVT) uzpůsobenou pro vyšší točivý moment, jedním elektromotorem vpředu a dvojicí elektromotorů na zadní nápravě. Součástí konstrukce vozu jsou komponenty hybridní soustavy pohonu, jako např. vysokonapěťový akumulátor, ovšem při zachování jedinečného uspořádání pohonu Symmetrical AWD typického pro vozy Subaru. Soustava pohonu svým uspořádáním zaručuje špičkové jízdní chování dané nízkým těžištěm a skvělým rozložením hmotnosti.

Koncept VIZIV 2 používá soustavu stálého pohonu všech kol AWD s nezávislým pohonem zadních kol pomocí elektromotorů („Independent-rear-motor-driven symmetrical AWD“), která předznamenává budoucnost dalších generací technologie pohonu AWD od Subaru. Automobilka Subaru nepřestává zdokonalovat své jedinečné technologie stálého pohonu všech kol v souladu s vývojovou filozofií ovládání všech čtyř kol („Four-wheel management“). Technologie pohonu označovaná „Independent-rear-motor-driven symmetrical AWD“ přináší jemně odladěnou regulaci všech čtyř kol v souladu s jízdními podmínkami a stavem vozovky.

Subaru představí svůj cíl budoucích bezpečnostních technologií v podobě pokrokového systému automatického řízení vozu.
HLAVNÍ TECHNICKÉ SPECIFIKACE
Celková délka x šířka x výška (mm): 4 435 x 1 920 x 1 530
Rozvor (mm): 2 730
Typ motoru: přeplňovaný plochý motor 1,6 l DIT s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva
Typ převodovky: bezestupňová převodovka Lineartronic (CVT) uzpůsobená pro vyšší točivý moment
Typ elektromotoru: synchronní motor s vnitřním permanentním magnetem; vpředu: 1 elektromotor; vzadu: 2 elektromotory
Typ akumulátorů: lithium-iontové (Li-Ion)
Soustava pohonu AWD: Symmetrical AWD s nezávislým pohonem vzadu pomocí elektromotoru
Pneumatiky: 245/45 ZR20
Počet míst: 4
VÝVOJOVÁ STUDIE "LEGACY CONCEPT" - LOS ANGELES 2013
Na autosalonu v Los Angeles 2013 Subaru představilo koncept, který naznačuje budoucí designové směřování modelu Legacy, vlajkové lodi značky Subaru.
Vlajková loď Subaru Legacy je již od svého debutu v roce 1989 oceňována po celém světě pro svoji bezpečnost, spolehlivost a jízdní schopnosti, tedy vlastnosti vyplývající z jedinečných základních technologií značky, kterými je spojení motoru Subaru Boxer a stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD (S-AWD).
Subaru Legacy od svého prvního představení na trhu až po aktuálně pátou generaci nabízí zákazníkům nové technologie a současně stvrzuje dosažený pokrok svojí rolí sportovního sedanu.
Legacy současné generace, představené v roce 2009, narostlo co do velikosti a stalo se „globálním sedanem střední třídy“, spojujícím osvědčené jízdní schopnosti s praktickou využitelností a prostorností.
V roce 2014 Subaru oslaví již 25. výročí modelu Legacy, přičemž vývojová studie Subaru Legacy Concept vyjadřuje designový směr nové generace sedanů střední třídy s tímto označením. Dynamické a robustní vzezření je spojeno s pohodlným interiérem pro všechny cestující a současně spolehlivými jízdními schopnostmi, které vyplývají z pohonu S-AWD. Neméně důležité je i „potěšení z jízdy s pocitem bezpečí“, tedy tradiční hodnota nabízená zájemcům o vozy této značky.
DESIGN A KAROSERIE
Exteriér
Velká kola společně s nápadnými lemy blatníků vyjadřují stabilitu a jízdní schopnosti pohonu S-AWD, zatímco výrazně prostorové ztvárnění jasně poukazuje na vysoké bezpečnostní parametry a dynamičnost jízdy. Atletické tvary karoserie s velkorysým vnitřním prostorem jdou ruku v ruce s robustním vzhledem celého vozu a agilním jízdním charakterem. Při volbě lakování karoserie se Subaru rozhodlo pro speciální odstín „Ocean Silver Metallic“ (oceánská stříbrná metalická),    tedy    kombinaci   světle
 modré metalické stříbrné a lesklého kovového povrchu. Barevný tón má opět za cíl poukázat na robustní stylistické provedení koncepčního modelu Legacy.

PŘEDNÍ PARTIE
Na dynamickém a robustním vzhledu má podíl prostorové ztvárnění, které začíná ikonickým designovým motivem typicky šestiúhelníkové masky chladiče Subaru a pokračuje i v celém zbytku karoserie. Charakteristickou masku chladiče dostal i koncepční model „SUBARU VIZIV CONCEPT“, jenž byl odhalen na letošním ženevském autosalonu. Nápadná silueta světlometů v kombinaci s druhotnými zdroji světla má podíl na dravém vzhledu předních partií a přispívá k výrazné jedinečnosti této ikony značky.

POHLED Z BOKU
Uhlazený boční profil staví na rychle klesající linii střechy s výrazně zešikmeným bočním oknem, ovšem při zachování velkorysého a pohodlného vnitřního prostoru. Na pohodlí a atraktivitě kabiny má svůj podíl střešní linie sestávající z čelního okna, skleněné střechy a zadního okna. Povrchy karoserie a štíhlou siluetu akcentují i robustní dveřní panely s dynamickou charakteristickou křivkou ubíhající zpředu až k samotné zádi, společně s dekory prahů karoserie vyvedenými v hliníkově stříbrném tónu. Jedním z charakteristických rysů stylistického ztvárnění jsou jednoduché a dynamicky pojaté blatníky v kombinaci s velkými koly. To zároveň vyjadřuje robustnost danou pohonem S-AWD.

ZADNÍ PARTIE
Stejný designový motiv jako u předních světlometů se uplatňuje v případě zadních sdružených světel. Charakteristický šestiúhelník se tedy opakuje na masce chladiče i vnějším ztvárnění zavazadelníku. Cílem designérů zde bylo zdůraznit hloubku a dynamičnost celkového pojetí. Dvojité koncovky výfuku zabudované do hran zadního nárazníku reflektují dlouhé svislé přívody vzduchu, které zaujmou u předních partií. Ve spodní části zadního nárazníku se nachází zadní difuzor a dekory v hliníkově stříbrném tónu, s cílem poukázat na aerodynamiku vozidla a design s akcentem na kvalitu.
Interiér
Dynamičnost a robustnost jsou typickými atributy i v případě interiéru. Vysokou funkčnost dokládá velkorysý prostor k přepravě čtveřice cestujících. Na atmosféře vysoké kvality i sportovnosti má podíl kvalitní kůže v základním hnědém tónu a modrými akcenty. Přístrojový panel zdůrazňuje neobvyklou šířku a robustnost ve snaze dodat řidiči pocit bezpečí. Uprostřed přístrojového panelu se nachází multifunkční displej, který lze ovládat podobně jako chytrý telefon nebo tablet. Velká podlahová konzola ubíhající až do zadní části kabiny přispívá k pohodlí jízdy zadních pasažérů, a to i díky dalšímu informačnímu displeji. Řidiče uvítají sportovní tubusy přístrojů a tříramenný volant. Úhel voliče převodovky je rovněž sladěn s polohou za volantem ve snaze poukázat na sportovní charakter tohoto koncepčního modelu. Do přední hrany stropního obkladu je zabudován proslulý pokrokový systém Subaru „EyeSight“ na podporu řízení. Funkce systému EyeSight se zobrazují na displeji HUD s projekcí na přední sklo, aby se řidič mohl co nejlépe koncentrovat na vlastní řízení. Všichni čtyři cestující mají k dispozici vysoce kvalitní a pohodlná sedadla s velkorysým rozestupem mezi sebou. Předností sedadel je ventilování ve spojení s prodyšnými materiály, aby si cestující užili maximum pohodlí i na dlouhých cestách.
HLAVNÍ TECHNICKÉ SPECIFIKACE
Celková délka x šířka x výška (mm): 4 930 x 1 940 x 1 500
Rozvor (mm): 2 880
Pneumatiky: 265/40 ZR21
Počet míst: 4
SVĚTOVÁ PREMIÉRA KONCEPTU SUBARU WRX - MEZINÁRODNÍ AUTOSALON NEW YORK 2013
Označení Subaru WRX je synonymem pro výkonný přeplňovaný motor nabízející bohatou výkonovou rezervu a rozdělení hnacího momentu prostřednictvím proslulé soustavy pohonu Symmetrical All-Wheel Drive (AWD) od Subaru. Uvedená kombinace poskytuje každému řidiči pocit jistoty a kontroly za všech jízdních podmínek.
KLÍČOVÉ VLASTNOSTI KONCEPTU SUBARU WRX
Design předních partií zdůrazňuje dravost WRX s hloubkou a robustností propůjčující této vývojové studii stabilní postoj. Na sportovní naturel konceptu SUBARU WRX CONCEPT poukazuje nápadná šestiúhelníková maska chladiče s prostorovým efektem. Charakteristickým designovým prvkem vozů značky Subaru jsou pak nové světlomety ve tvaru sokolího oka. Zcela nový SUBARU WRX CONCEPT je po designové stránce oproti minulosti nižší, uhlazenější a dravější. Na vysoký výkon přeplňovaného motoru poukazuje velký otvor v předním nárazníku, pro WRX již tradiční nasávací otvor na kapotě nebo vzduchové kanálky v nápadně rozšířených blatnících. Pojetí karoserie, včetně ikonické šestiúhelníkové masky chladiče a nápadných lemů blatníků, zhmotňuje robustní design, který jde ruku v ruce s pozoruhodnými jízdními schopnostmi WRX. Prosklení kompaktní kabiny přitahuje pozornost k dravosti a robustnosti karoserie, která zaujme především velkými podběhy kol. Ty jsou také hlavním designovým motivem při pohledu z boku. Nápadnou charakteristickou křivku ubíhající od předního blatníku až po zadní partie vozu přerušují mohutné podběhy akcentující již proslulé schopnosti stálého pohonu všech kol.

 Design zádě opakuje šestiúhelníkový motiv masky chladiče a zaujme nápadně tvarovaným víkem zavazadelníku, který současně funguje jako zadní spoiler. K atraktivitě a dravosti konceptu SUBARU WRX CONCEPT přispívá i široký zadní nárazník, který je doplněn čtveřicí velkých koncovek výfuku potvrzujících přítomnost silného přeplňovaného motoru pod kapotou. K lepší aerodynamice vozidla napomáhá zadní difuzor agresivních tvarů. Dynamické jízdní chování konceptu SUBARU WRX CONCEPT vylepšuje karbonová střecha ke snížení těžiště i celkové hmotnosti vozidla. Karoserie je lakována v odstínu „WR Blue Pearl III“ (modrá perleťová WR III), která je aktualizací tradičního vzhledu vozů WRX. Charakteristickým designovým doplňkem je fluorescenční žlutá, která byla použita ke zvýraznění WRX na masce chladiče, třmenech brzd a koncovkách výfuku.

Koncept je obutý do pneumatik Dunlop o rozměru 245/40 ZR20 ve speciálním provedení a dezénu. Pneumatiky jsou nasazeny na kovaných kolech BBS „RI-D“ vyrobených vždy z jediného kusu materiálu Duralumin. Vnější rozměry (celková délka x šířka x výška): (4 520 x 1 890 x 1 390 mm); rozvor: (2 760 mm); nižší a širší silueta vozu představuje WRX v současné verzi sedan
SVĚTOVÁ PREMIÉRA KONCEPTU "SUBARU VIZIV" - ŽENEVA 2013
Koncept „SUBARU VIZIV“ je studií crossoveru budoucí generace, která současně představuje nový designový směr a technologie posouvající značku Subaru do budoucnosti. „VIZIV“ je uměle vytvořené slovo, které vzešlo ze slovního spojení „Vision for Innovation“ (tj. vize pro inovace) a má vyjadřovat představy o inovacích Subaru i budoucím směřování vozů této značky.
DESIGN A KAROSERIE
Koncepce crossoveru budoucí generace, nabízejícího nízkou spotřebu a vysoké jízdní výkony na všech površích a v každém prostředí, byla vytvořena na základě nové designové filozofie Subaru. Základní design se vyznačuje jednoduchými a čistými povrchy i křivkami. Cílem konstruktérů bylo harmonicky sladit robustně působící karoserii a kompaktní kabinu.
Exteriér
Stylistické provedení čelních partií odvážně akcentuje prvky společné všem produktům Subaru. Klíčovým designovým prvkem přední části vozu je rozměrnější a vpřed vyčnívající maska chladiče; přes tento prvek zároveň celé čelo vozu hladce navazuje na robustní a dynamický design. Novým designovým prvkem značky Subaru je jednoduché, ale současně i dynamické a efektní stylistické ztvárnění boků vozu. O dynamické vzezření při pohledu z boku se starají mohutné vystupující blatníky, hladce navazující na karoserii, společně s robustními dveřními panely. V horní části kabiny je použita grafika oken připomínající typ karoserie „shooting-brake“. Ta je v kontrastu s robustním designem panelů karoserie, a propůjčuje tak tomuto konceptu sportovní a štíhlou siluetu. Stylistické ztvárnění zadních partií používá stejné designové prvky Subaru jako u přední části vozu. Zadní sdružená světla staví na ikonickém prvku Subaru; střed šestiúhelníkového panelu obklopeného světly vyčnívá ven. Dynamický a stylový design exteriéru konceptu „SUBARU VIZIV“ je ještě zdůrazněn lakováním karoserie v odstínu „Mistral Silver Metallic“ (stříbrná metalická Mistral).
Interiér
Interiér podobně jako vnější partie vozu slibuje dynamické jízdní výkony. Návrháři pečlivě koncipovali kabinu jako vysoce kultivovanou, nicméně vnitřní prostor vozu zhmotňuje i proslulou funkčnost, pocit bezpečí a zábavu pro všechny cestující, tedy atributy typické pro všechny vozy Subaru. Rozvržení přístrojového panelu v kokpitu vozu napovídá především o vysoké ergonomii a snadném ovládání vozidla. Na přístrojovém panelu se zobrazuje aktuální stav pokrokového systému Subaru „EyeSight“ na podporu řízení. Skvěle čitelný otáčkoměr a rychloměr uprostřed se vyznačuje funkčností, sportovním naturelem a jedinečným válcovitým designem. Vlastní informační displeje před sedadlem předního spolujezdce a vzadu umožňují celé posádce sdílet nadšení z jízdy společně s řidičem.
Karoserie
„VIZIV“ je zhmotněním vývojové koncepce podporující konstrukční řešení zaměřená na potřeby člověka. Stylová a sportovní dvoudveřová karoserie tohoto konceptu tak umožňuje pohodlnou přepravu čtveřice cestujících i na dlouhé vzdálenosti. Zadní kola jsou poháněna výhradně elektromotorem, a tak odpadla nutnost zástavby hnacího hřídele. Koncept má díky tomu nižší podlahu, čímž vznikl velkorysý prostor pro nohy zadních cestujících, a to i přes poměrně kompaktní rozměry vozu.
POHONNÉ JEDNOTKY
Pohon konceptu „SUBARU VIZIV“ zajišťuje „Subaru Boxer Diesel Hybrid“, jenž předznamenává budoucnost pohonných jednotek Subaru. Hnací ústrojí tvoří hybridní soustava typu plug-in, která spojuje vznětový motor Subaru Boxer Diesel 2,0 l a převodovku Lineartronic (CVT) uzpůsobenou pro vyšší točivý moment, v kombinaci s předním elektromotorem fungujícím jako pohon i generátor elektrické energie, a dále dvěma nezávislými elektromotory vzadu, které jsou určeny pouze k pohonu zadní nápravy. Celá soustava pohonu vykazuje velmi solidní ekologické i jízdní parametry, a tak se opět pravděpodobně rozvine význam „radosti z jízdy s pocitem bezpečí“, tedy typické filozofie značky Subaru.

Hnací ústrojí volí optimální okamžik nasazení jednotlivých pohonných jednotek v závislosti na jejich přednostech a aktuální jízdní situaci, čímž se dosahuje velmi nízké spotřeby paliva. Při pomalé jízdě nebo přesunech po městě se k pohonu využívají elektromotory, zatímco na dálnici se role ujímá vznětový motor a velmi hospodárná převodovka Lineartronic.

Soustava „Hybrid SI-DRIVE“ kromě režimů „Intelligent“ a „Sports“ disponuje i režimem „Eco-Cruise“, jenž zajišťuje koordinované řízení ve spojení se systémem EyeSight na podporu řízení. V závislosti na jízdních podmínkách detekovaných dvojicí kamer technologie EyeSight se zajišťuje jemné dávkování výkonu spalovacího motoru i elektromotorů s cílem dosahovat maximální bezpečnosti a ekologičnosti provozu.
SOUSTAVA STÁLÉHO POHONU VŠECH KOL - AWD (All-Wheel drive)
Koncept SUBARU VIZIV používá soustavu stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD s nezávislým pohonem zadních kol pomocí elektromotorů („Independent-rear-motor-driven Symmetrical AWD“), která předznamenává budoucnost dalších generací technologie pohonu AWD od Subaru. Automobilka Subaru neustále zdokonaluje své jedinečné technologie stálého pohonu všech kol v souladu s filozofií vývoje řízení všech čtyř kol („Four-wheel management“). Technologie pohonu označovaná jako „Independent-rear-motor-driven Symmetrical AWD“ přináší jemně vyladěné řízení všech čtyř kol v souladu s jízdními podmínkami a stavem vozovky.

Sílu pro pohon levého a pravého zadního kola zajišťují nezávisle dva elektromotory vyvinuté speciálně pro pohon zadních kol. Systém koordinovaného řízení předních a zadních elektromotorů reguluje rozdělování hnací síly mezi kola přední a zadní nápravy.To opět přispívá k posilování aktivní bezpečnosti, která je typickým znakem vozů značky Subaru. Po otočení volantem se zvyšuje hnací síla přenášená na zadní kola a umožňuje vozu hbitě reagovat na záměry řidiče. Když řidič vrací volant zpět do přímého směru, zvyšuje se naopak hnací síla přenášená na přední nápravu, kdy jízdní charakteristika akcentuje především stabilitu. V husté dopravě ve městě s častým zastavováním vozidla jsou všechna kola při rozjezdu poháněna elektromotory, což je zárukou vysokého počátečního točivého momentu a mohutné akcelerace, ale současně i nízké spotřeby paliva a tiché jízdy.

Díky nezávislé regulaci hnací síly přenášené na levé a pravé zadní kolo dokáže pohon zadních kol při průjezdu zatáčkou vyvíjet vyšší točivý moment na vnější zadní kolo a nižší moment na kolo vnitřní. Na vůz tak působí stáčivý moment směřovaný do směru zatáčení, umožňující extrémně rychle a hladce projet každou zatáčkou s pocitem „jízdy po kolejích“. Průkopnický systém stálého pohonu všech kol tak kromě lepší akcelerace a jízdních vlastností na každém povrchu napomáhá k optimálnímu průjezdu zatáčkami. Společně s výtečnou ovladatelností a jízdními vlastnostmi s věrnou odezvou na pokyny od volantu při zatáčení nabízí tento systém skvělou jízdní stabilitu, která se odráží v pocitu vysoké bezpečnosti a jistoty za volantem. Díky stálému pohonu všech kol AWD s nezávislým pohonem zadních kol pomocí elektromotorů lze také zajistit velmi malý poloměr otáčení, a tak se vůz vyznačuje i skvělou manévrovatelností.
HLAVNÍ TECHNICKÉ SPECIFIKACE
Celková délka x šířka x výška (mm): 4 320 x 1 900 x 1 510
Rozvor (mm): 2 640
Typ motoru: Plochý vznětový čtyřválec 2,0 l Subaru Boxer
Typ převodovky: Lineartronic (bezestupňová převodovka)
Typ elektromotoru: Synchronní motor s vnitřním permanentním magnetem (vpředu: 1 elektromotor; vzadu: 2 elektromotory)
Typ akumulátoru: Lithium-iontový (Li-Ion)
Soustava stálého pohonu všech kol: Symmetrical AWD s nezávislým pohonem zadních kol pomocí elektromotorů
Pneumatiky: 245/45 ZR20
Počet míst: 4
VÝVOJOVÁ STUDIE SUBARU IMPREZA
Automobilka Subaru představuje svůj nový koncept Subaru Impreza, který je první vývojovou studií svého druhu představenou v rámci nové strategie značky Subaru. Z kompaktního modelu Impreza, který se poprvé představil v roce 1992, se postupně stal oblíbený model zákazníků po celém světě. Subaru nyní představuje koncept Impreza jako vývojovou studii budoucí Imprezy, která nabídne všem zájemcům příjemné jízdní zážitky bez zbytečných stresů, ale současně je i zhmotněním nového designu a vyjádřením dalšího posilování značky Subaru.
JISTOTA V POHYBU - NOVÝ SLOGAN ZNAČKY SUBARU
Vývojová studie Subaru zhmotňuje nový slogan „Jistota v pohybu“ automobilky Subaru. Značka Subaru vždy přinášela svým zákazníkům jistotu díky svému zasazení při hledání špičkových konstrukčních řešení. A právě na jejich základě chce Subaru s každým svým produktem nabídnout zákazníkům „potěšení z jízdy s pocitem bezpečí“.

Nový slogan Subaru „Jistota v pohybu“ staví na dvou hlavních myšlenkách: První – „Jistota“ – odráží konstrukční filozofii Subaru a snahu této automobilky poskytovat zákazníkům radost z jízdy spojenou s pocitem bezpečí. Druhá – „V pohybu“, odráží silnou vůli automobilky Subaru prohlubovat vztah mezi „špičkovým konstrukčním řešením“ a jistotou zákazníka ve snaze poskytovat potěšení z jízdy v automobilech Subaru stále většímu okruhu zákazníků. Na základě filozofie „Jistota v pohybu“ bude Subaru i nadále vyrábět vozy nabízející „svobodu a životní styl přinášející radost“, tedy atributy tak charakteristické pro vozy této značky.
KONCEPT
Koncept Subaru Impreza je vývojovou studií zhmotňující nový slogan značky Subaru. Studie svým designovým pojetím naznačuje možné budoucí tvary modelu Impreza. Harmonicky přitom spojuje progresivní design Subaru s jistotou za volantem vozu této značky. Koncept zároveň vyjadřuje jednu ze základních hodnot značky Subaru, kterou je „potěšení z jízdy s pocitem bezpečí“. Vývojová studie Impreza umně spojuje štíhlé tvary, ze kterých vyzařuje dynamika a elegance, s prostorným a velkorysým čtyřmístným interiérem, který je příslibem bezpečných a pohodlných jízdních zážitků.
DESIGN A KAROSERIE
Exteriér
Podtextem designového ztvárnění vnějšku vozu je „dynamické obtékání a sebejistý postoj“. Vůz odkazuje na progresivní design Subaru svým sportovním a temperamentním ztvárněním, které lze označit jako čtyřdveřové kupé. Hladká charakteristická křivka ubíhající podél celého vozu od čelních partií přes střechu až k zádi ztvárňuje novou tvarovou formu Subaru. Stylové ztvárnění konceptu Impreza vyniká předsunutou základnou A-sloupku a plynule ubíhajícím C-sloupkem vzadu. To se podepsalo nejen na velkém vnitřním prostoru v kabině, ale i velmi dobrých aerodynamických parametrech. Tyto prvky se směle soustřeďují v zadní polovině karoserie. Výsledkem je čtyřdveřový sedan, který se může pochlubit umným spojením stylu a dynamiky. Na předním i zadním nárazníku zaujmou tvrdé hrany v rozích s výtečným obtékáním proudícího vzduchu, což potvrdily i testy v aerodynamickém tunelu. Snahy o co nejlepší aerodynamiku si vynutily pečlivý návrh i těch nejmenších detailů, které se následně odrážejí v šetrném přístupu k životnímu prostředí. Nápadné podběhy poukazují na stálý pohon všech kol (AWD) a zdůrazňují image jízdních výkonů Subaru s odkazem na vysokou spolehlivost a bezpečnost.

Ztvárnění předku vozu akcentuje, že tento vůz je typické Subaru – s nízkým a širokým postojem, který vyvolává pocity jistoty, spolehlivosti a bezpečí – a současně vyjadřuje nový designový jazyk modelu Impreza. Dalším nápadným prvkem je šestiúhelníková maska chladiče s roztaženými křídly uprostřed, podle které lze spolehlivě identifikovat všechny vozy Subaru nové generace. Prostorové ztvárnění předku vozu a kapoty motoru opakuje šestiúhelníkový vzor, který se velkou měrou podepisuje na atraktivitě celkového vzhledu této vývojové studie. Tento nápadný a jedinečný design v kombinaci s tradičními světlomety, které připomínají sokolí oko, dává vyniknout čelním partiím, jež zdaleka hlásají příslušnost ke značce Subaru. Součástí předního nárazníku jsou i mlhová světla ve tvaru lamel. Ta v návaznosti na motiv křídel Subaru osvěžují celkové vyjádření příslušnosti ke značce Subaru.

Designové ztvárnění zadní části ladí se zbytkem vozu a jeho součástí je i šestiúhelníkové obložení, které jakoby vystupovalo ze středu směrem ven. Zadní světla působí ostře a pronikavě. Jejich hranaté tvary jsou vytaženy do boků karoserie a hladce navazují na charakteristickou boční linii. Vnitřní provedení světel je atraktivní a jedinečné zároveň – používá strukturu vrstev s efektem stupňování, který evokuje silný dojem hloubky. V případě difuzoru ve spodní části zadního nárazníku a zakrytí podvozku pak Subaru použilo návrh, který využívá aerodynamických vlastností s pozitivními dopady na ekologické parametry vozu.

Signaturou designového stylu vývojové studie Subaru Impreza je boční profil vozu, včetně panelů dveří a charakteristické křivky, kde návrháři automobilky Subaru zvolili jednoduché, čisté linie a povrchy namísto složitých prolamovaných tvarů. Ty jsou v kontrastu s dynamickým ztvárněním blatníků. Výsledkem je zcela čistý vzhled celého profilu vozu. Boční charakteristické křivky navazují na zadní sdružené svítilny a tvoří energický klínový tvar směřující směrem vzad, odkazující na dynamický charakter konceptu Impreza. Okenní rámy v saténově stříbrném provedení akcentují výrazně klínovité tvarování oken a mají podíl na sportovním a štíhlém profilu vozu. Klínovitý tvar mají i boční kamery otočené směrem vzad, umístěné na ostré křivce předního A-sloupku.

Kola z hliníkové slitiny v lesklé povrchové úpravě zaujmou konstrukcí s 10 paprsky, která zahrnuje 5 robustních paprsků evokujících dynamický požitek z jízdy s pohonem AWD a dále 5 tenčích paprsků poukazujících na nízkou hmotnost Imprezy.  Po obvodu paprsků jsou karbonové lamely odkazující na velmi účinné chlazení brzdových kotoučů. Pro lak karoserie zvolili návrháři barvu „Sky Silver“. Modravě stříbrný tón připomíná letadlo za letu. Barevné provedení podtrhuje stylovou a dynamickou siluetu tohoto vozu a současně je příslibem toho, že stříbrná bude oblíbenou volbou u vozů Subaru příští generace.
Interiér
Pojetí designu interiéru je ukryto ve slovech „dynamický, atraktivní, bezpečný“. Potěšení z jízdy s pocitem bezpečí, tedy typické atributy vozů Subaru, se odráží v provedení interiéru, který je odrazem dynamických křivek objevujících se na vnějších partiích. Dynamické tvary jsou typické pro přístrojový panel, obložení dveří i opěrky rukou a napovídají o potěšení z jízdy, které se od vozu značky Subaru očekává. Z provedení jednotlivých detailů je patrná vysoká pečlivost. Pečlivé zpracování se podepisuje i na celkovém dojmu vysoké kvality. Prostorný interiér ve čtyřmístném uspořádání s koženým čalouněním platinového zbarvení nabízí pohodlí všem cestujícím.

Návrháři se rozhodli pro kožené čalounění platinové barvy, které u cestujících evokuje atmosféru moderního města a svěžesti. Při zpracování interiéru bylo použito tmavě modré lemování a zdvojené švy. Uspořádání panelů ve vnitřním prostoru klade důraz na jednotlivé vrstvy. Horní část je vyvedena ve světle platinovém zbarvení, zatímco spodní část je o tón tmavší. Výsledný vzhled propůjčuje interiéru atmosféru prostornosti a vysoké kvality.

Na středovém panelu zaujme velký multifunkční displej. Propracovaný interiér spojuje informace se zábavou, čímž ještě více přispívá k radosti z jízdy. V jednotném stylu se prezentují tři různé displeje – zvlášť pro navigaci, audio soustavu a informace o vozidle. Použití dotykových displejů naznačuje snadnost použití v běžném provozu, vysokou funkčnost a pokrokovost s nádechem hravosti. Sportovní volant s loukotěmi ve tvaru D zaujme kombinací středových panelů v barvě černého klavírního laku a koženého obšití platinového zbarvení. Použité řešení odkazuje na sportovní charakter a současně zdůrazňuje vysokou kvalitu.
SYSTÉM EYESIGHT + (PLUS)
Dotykové panely se nacházejí i na volantu. Intuitivní ovládání umožňuje snadnou volbu nejrůznějších funkcí bez zbytečného stresu. Koncept používá systém „EyeSight“ na podporu řízení pocházející z vlastního vývoje automobilky Subaru. Součástí tohoto systému je i přednárazová bezpečnostní technologie nejnovější generace, přispívající k bezpečné jízdě, kterou zákazníci od vozů značky Subaru očekávají. Monitor ve sdruženém ukazateli zobrazuje video záznam stereo kamery systému EyeSight.
POHONNÁ JEDNOTKA PŘÍŠTÍ GENERACE
Vývojová studie Subaru Impreza má pod kapotou plochý Boxer s protiběžnými písty příští generace, který se vyznačuje vylepšenými ekologickými parametry. Spojení motoru boxer 2,0 l bez přeplňování s bezestupňovou převodovkou Lineartronic (CVT) představuje hnací systém Subaru příští generace. Koncept Impreza harmonicky spojuje šetrnost k životnímu prostředí s pohodlnou jízdou a spolehlivými jízdními výkony, které nabízí tradiční symetrický pohon AWD vozů Subaru. Výsledek ještě podtrhuje koncepci „potěšení z jízdy s pocitem bezpečí“, na které vývojová studie Subaru Impreza staví.
HLAVNÍ TECHNICKÉ SPECIFIKACE
Vnější rozměry (délka x šířka x výška): 4 520 x 1 820 x 1 430 mm
Rozvor: 2 640 mm
Motor: plochý čtyřválec s protiběžnými písty 2,0 l
Převodovka: Bezestupňová Lineartronic (CVT)
Rozměry pneumatik: 245/40 ZR19
Počet míst: čtyři
VÝVOJOVÁ STUDIE SUBARU HYBRID TOURER CONCEPT
Subaru Hybrid Tourer Concept se má stát průlomovým modelem vytvořeným na základě pokrokové koncepce „Grand Touring“, tedy velkého cestovního vozu. Subaru použilo to nejlepší ze své genetické výbavy, po léta zušlechťované ve formě základní technologie pohonu Subaru Symmetrical AWD a plochého motoru s protiběžnými písty, a spojilo ji s luxusní, vysoce kvalitní kabinou a plastickými tvary s ostrými hranami. Vývojová studie je ukázkou nejnovějších pokroků Subaru na poli agilní ovladatelnosti, jízdního pohodlí a špičkové bezpečnosti, tedy typických vlastností, kterými je značka Subaru proslulá po celém světě. Nový model kromě toho představuje vizi o velkém cestovním vozu budoucnosti, který díky jedinečnému systému hybridního pohonu Subaru vyniká svými ekologickými parametry.

Studie Subaru Hybrid Tourer Concept byla zvolena mezi pětici modelů nominovaných na cenu „LOUIS VUITTON CLASSIC CONCEPT AWARD“* za rok 2009.
DESIGN A KAROSERIE
Exteriér
Nejnápadnějším rysem jsou dveře výklopné nahoru jako křídla, akcentující neobyčejně prostorný interiér tohoto vozu.  Subaru spojuje křídla s pocitem svobody a jistoty pro jízdu daleko široko, bez ohledu na prostředí.  Aerodynamická karoserie ladných tvarů ukrývá luxusní a pohodlnou kabinu, stejně tak jako pokrokové systémy pohonu.  Design je spojením lesklých otevřených ploch ze skla s pevnou a bezpečnou karoserií.
Interiér
Originálním prvkem designu interiéru je čtveřice nezávislých sedadel s ideálním uspořádáním pro velký a pohodlný cestovní vůz. Všichni pasažéři cestují v atmosféře vyvolávající neobyčejně silné pocity vzdušnosti a uvolnění. K tomu napomáhá filozofie návrhu orientovaná na cestující, která je základním principem návrhu vozů značky Subaru, stejně tak jako nejrůznější funkce zpříjemňující pobyt na palubě vozu. Horní plochu přístrojové desky lze posouvat nahoru nebo dolů a vytvořit tak optimální vnitřní prostředí pro řidiče v závislosti na jízdních podmínkách. Přestože je vůz vybaven systémem stálého pohonu všech kol (AWD), podlaha v prostoru zadních cestujících je zcela plochá, což zvyšuje praktičnost kabiny i pohyb v ní. Čelní sklo je vybaveno speciálním zastíněním, které snižuje únavu zraku při řízení. Nové kožené čalounění vykazuje neobyčejnou prodyšnost; systém ventilace sedadel zvyšuje pohodlí na dlouhých cestách.
Mechanické součásti
Kromě vylepšení základní technologie Subaru, jako je pohon Symmetrical AWD a plochý motor s protiběžnými písty, došlo i k dalším vylepšením v podobě pohonné jednotky příští generace a pokrokových bezpečnostních technologií, jejichž výsledkem jsou lepší ekologické parametry, vyšší jízdní výkony a vysoká úroveň bezpečnosti.
POHONNÁ JEDNOTKA PŘÍŠTÍ GENERACE
Přeplňovaný zážehový motor 2,0 l s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva
Přeplňovaný zážehový motor konstrukce boxer, uznávaný pro svůj mohutný zátah, spolupracuje se systémem přímého vstřikování paliva, který zlepšuje spotřebu paliva, snižuje hladinu emisí, přispívá k lepšímu průběhu křivky točivého momentu i odezvě na pokyny od plynového pedálu. Tento další vývojový stupeň technologie přeplňování od Subaru vyniká svými ekologickými i výkonovými parametry.
Lineartronic (bezestupňová převodovka)
Nejnovější generace automatické převodovky Subaru, označovaná jako Lineartronic, přichází s dalším zlepšením spotřeby paliva i jízdních výkonů při posílení komponent spolupracujících s vysoce výkonným přeplňovaným motorem.
Systém hybridního pohonu
K dalšímu zvýšení atraktivity pohonu Symmetrical AWD přispívá jedinečný systém hybridního pohonu se dvěma elektromotory, který zahrnuje jeden elektromotor sloužící jako generátor/pohon na přední nápravě a jeden hnací elektromotor vzadu. Při rozjezdu a za jízdy velmi malou rychlostí, kdy má spalování paliva jen malou účinnost (například při zajíždění do garáže) slouží k pohonu vozidla zadní elektromotor, zatímco výkon spalovacího motoru se nevyužívá. K běžné jízdě slouží především spalovací motor. Příjemnou a bezpečnou jízdu zajišťuje kombinace přeplňovaného zážehového motoru s přímým vstřikováním paliva a stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD. Při zrychlování vypomáhá spalovacímu motoru i zadní elektromotor, a ještě tak vylepšuje jízdní výkony, které jsou pro tento systém hybridního pohonu charakteristické. Pokud vůz zrychluje při jízdě do kopce, dynamiku vylepšuje přední elektromotor (jehož hlavní rolí je generovat energii) pohánějící přední nápravu. Ke snížení spotřeby paliva přispívá funkce vypínání spalovacího motoru při zastavení, kdy motor mnohdy zbytečně běží na volnoběh. Nasazení vysoce výkonných lithiových akumulátorů vychází ze zkušeností a know-how získaného zejména při vývoji elektromobilu Subaru STELLA s technologií Plug-in, představeného v roce 2009. Jedná se především o systém přesného řízení toku energií a rekuperační brzdění, jejichž výsledkem je výrazný posun v oblasti spotřeby paliva.
SYSTÉM EYESIGHT + (PLUS)
Subaru do vozu zabudovalo svůj jedinečný systém na podporu řízení EyeSight schopný komunikace mezi vozidly navzájem, případně mezi automobilem a vozovkou. Součástí systému EyeSight je funkce napomáhající zabránit kolizím, která pomocí jedinečné technologie snímání pomocí dvojice kamer rozpoznává nejrůznější dopravní situace. Tento systém příští generace na podporu řízení nabízí vyšší úroveň bezpečnosti a klidu pro všechny cestující a představuje zásadní posun ve schopnosti detekovat případnou kolizi. Pokrokové funkce systému EyeSight pro rozpoznávání okolního prostředí vozidla pomocí dvojice kamer a speciálního softwaru pro zpracování obrazu ve 3D vynikají svými schopnostmi předcházení kolizím – dokážou totiž rozpoznávat i chodce a cyklisty v silničním provozu. O nejrůznějších jízdních situacích, které nelze pomocí samotných kamer pokrýt, je vůz informován pomocí komunikace mezi vozidly, resp. mezi vozovkou a automobilem – tyto informace se následně synchronizují s údaji systému EyeSight s cílem dále zvýšit úroveň preventivní bezpečnosti. Systém například neustále sleduje vozidla pohybující se v mrtvém úhlu po obou stranách automobilu a radí řidiči při ovládání vozidla.
HLAVNÍ TECHNICKÉ SPECIFIKACE

Délka x šířka x výška: 4 630 x 1 890 x 1 420 mm
Typ motoru: Přeplňovaný zážehový motor 2,0 l s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva
Max. výkon elektromotoru: 10 kW (vpředu) / 20 kW (vzadu)
Typ převodovky: Lineartronic
Systém pohonu: Symetrický pohon AWD se dvěma pomocnými elektromotory
Typ akumulátorů: Lithium-iontové

*LOUIS VUITTON MALLETIER nominuje a udílí každoroční ceny funkčním konceptům schopným provozu, resp. speciálně (jednorázově) vyrobeným vozům, představeným v premiéře na některé z hlavních světových motoristických výstav.
Sledovaná kritéria zahrnují mj. celkovou eleganci a vytříbenost karoserie, exteriéru i interiéru, mechanickou krásu, nebo vhodnost použití formy a funkce.