O SUBARU

Technologie SUBARU - Vysoce tuhá karoserie

K maximálnímu zužitkování výkonového potenciálu vozidla je nutná vysoce tuhá karoserie, která však musí být i lehčí, aby vůz vykazoval co nejlepší jízdní schopnosti. S ohledem na ideální spojení obou těchto požadavků vytvořilo Subaru vysoce tuhou a lehkou karoserii díky komplexnímu využití hliníkových materiálů a vysokopevnostního oceloplechu v celé konstrukci vozidla. Byl zde využit i určitý stupeň flexibility zlepšující vlastnosti podvozku, a zejména pak geometrie prvků zavěšení.

BEZPEČNĚJŠÍ VŮZ, PRSTENCOVÉ VÝZTUŽE KAROSERIE

V zájmu vyšší bezpečnosti v případě nehody zavedlo Subaru svůj vlastní technický vývoj na základě zkoumání reálných dopravních nehod. Jedním z nejvýznamnějších výsledků přispívajících k lepší ochraně cestujících ve všech směrech jsou tzv. „prstencové výztuže karoserie“. Všechny sloupky, včetně středového, bočních nosníků podvozku a příčné vzpěry podlahy, jsou rozmístěny tak, aby společně utvářely přibližný prstenec, čímž vznikla ochranná kostra zajišťující bezpečnost posádky. Tato konstrukce, připomínající klec, pevně obklopuje svůj obsah, kterým je kabina vozu. K tomu se přidává i speciální konstrukce čelních partií vozu, která je možná jen díky podélné zástavbě plochého motoru s protiběžnými písty. Boční nosníky symetricky vycházejí přímo z kabiny až k nárazníkům, a tak formují rám, jenž účinně pohlcuje energii vznikající při čelní srážce. Všechny tyto vlastnosti jsou zárukou toho, že prstencové výztuže karoserie poskytují vyváženou ochranu v případě kolize a zajišťují rozptýlení nárazové energie z libovolného směru. Výsledkem použité konstrukce je špičková úroveň bezpečnosti v celosvětovém měřítku.