FUJI HEAVY INDUSTRIES - Historie SUBARU

Historie japonské automobilky Subaru sahá až do roku 1917, kdy byly založeny letecké laboratoře - předchůdce dnešní společnosti, která dnes kromě letecké techniky a automobilů vyrábí železniční kolejová vozidla, autobusy a průmyslové výrobky. Právě úzké spojení automobilové a letecké techniky se odráží na kvalitě všech výrobků Subaru. Dokonce všichni nastupující inženýři mají ve své nástupní praxi zahrnutou práci v letecké sekci. Tím si Subaru zajišťuje dostatečně kvalitní potenciál z nastupující generace odborníků a pro mladé Japonce je velikou ctí možnost nastoupit právě k Subaru. Subaru je prvním a zároveň největším výrobcem osobních aut s pohonem všech kol na světě.
Určitým fenoménem u Subaru je snaha řešit všechny problémy lépe a jinak, nežli to dělá konkurence. Proto automobily Subaru mají ve vínku mimořádně vynikající jízdní vlastnosti, které se téměř nemění s různými podmínkami při jízdě, s různým zatížením, v levé či pravé zatáčce. Čím jsou jízdní podmínky horší, například při dešti, na špatné silnici nebo dokonce v zimě, tím víc vynikají jeho jízdní vlastnosti.
Právě chování aut na silnici, které není náchylné na uvedené vnější vlivy, a které toleruje i nejednu jezdeckou chybu, vytváří v řidiči neobyčejně příjemný a krásný pocit. Je až udivující, že i po letech ježdění s automobilem Subaru mají naši řidiči neustále nové a fascinující zážitky.
Jméno výrobce automobilů Subaru je Fuji Heavy Industries a sídlí v Tokyu v Japonsku. Hlavní výrobní závod leží 60km severně od Tokya ve městě Gumna. Subaru se dále vyrábí mimo Japonsko v USA.Roční produkce u Subaru je přes 700 000 aut.
Kvalita automobilů Subaru je dlouhodobě potvrzována i vyhodnocením německého zkušebního ústavu TÜV, kde je model Legacy na prvním místě z hlediska spolehlivosti u tři roky starých aut v roce 1999, v roce 2001 zvítězil model Justy, v roce 2006 potvrzuje své kvality Forester.

O SUBARU

1917-1953 1954-1969 1970-1979 1980-1989 1990-1994 1995-1999 2000-2004 2005-

1917-1953
1917

Chikuhei Nakajima zakládá Aircraft Research Laboratory

FHI se vrací k Nakajima Aircraft, která byla založena Chikuhei Nakajima (1884 - 1949) 1917 jako Aircraft Research Laboratory. Došlo k tomu v městě Gunma, cca 70 km severně od Tokia, kde se dnes nachází výrobní závod Subaru. Nakajima, syn sedláka a absolvent námořní akademie, slyšel o prvním letu bratří Wrightů a byl od té doby posedlý snem o létání. Odešel od námořnictva, založil vlastní firmu, která se stala předním japonským výrobcem letadel. V roce 1945 přišel konec a firma začala znovu jako Fuji Sangyo. Na základě zkušeností z výroby letadel vyráběla nejprve skútry a karoserie autobusů, dokud se nestala plnohodnotným výrobcem automobilů.
1931

Z Aircraft Research Laboratory se stává Nakajima Aircraft Co., Ltd.

1945

Z Nakajima Aircraft se stává Fuji Sangyo Co., Ltd.

1946

Fuji Sangyo uvádí na trh skútr "Rabbit"

V roce 1946 zkonstruoval Fuji Sangyo prototyp prvního japonského skútru, který byl v následujícím roce uveden na trh jako „Rabbit“. Jezdil na bývalých zadních kolech letadla; měl obsah 135 ccm a výkon 2 PS. Zájem veřejnosti byl velký. Bylo zde prezentováno vozidlo, které slibovalo v obtížných poválečných letech novou mobilitu.
1950

Fuji Sangyo byla rozdělena na 12 firem.

1953

Založení Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI)

Poté co byla společnost Fuji Sangyo v roce 1950 ze zákonných důvodů rozdělena na 12 firem, založilo pět těchto nových firem v roce 1953 Fuji Heavy Industries Ltd., do kterých vložily know-how z různých průmyslových odvětví. Účelem nové firmy byla stavba, odbyt a údržba letadel. O dva roky později se těchto pět zakládajících podniků sloučilo s FHI; byly tak zahájeny aktivity FHI v současné podobě.

1954-1969
1954

Stavba prototypu P-1, který byl v roce1955 představen pod názvem Subaru

Vůz s obsahem 1500 ccm byl prvním japonským automobilem se samonosnou karoserií. Přední příčné nezávislé zavěšení kol se spirálovými pružinami a dvojčinnými hydraulickými tlumiči dodávaly vynikající jízdní vlastnosti a vysoký komfort; vzadu byla použita tuhá náprava s třílistovými pružinami a rovněž dvojčinnými hydraulickými tlumiči. Výroba se z finančních důvodů nerozeběhla; tento automobil však měl velký význam pro pozdější vývoj modelů Subaru 360 a Subaru 1000.

1958

Zavedení Subaru 360 Minicar

První vyráběná série Subaru odpovídala představám malého vozidla pro širokou vrstvu obyvatel, kteří si v té době z větší části nemohli automobil dovolit. Zatímco se jiní výrobci této myšlenky zalekli, využila firma Subaru svých zkušeností z výroby letadel v oblasti stavby lehkých stabilních konstrukcí při výrobě tohoto čtyřsedadlového, čtyřkolového miniautomobilu, který se stal milníkem historie japonského automobilového průmyslu. Díky svému zakulacenému tvaru brzy dostal přezdívku „beruška“ a stal se neobyčejně populárním. Po více než jedenácti letech trvajícího úspěchu byla výrobě v květnu 1970 zastavena.

1961

Uvedení malého nákladního automobilu Sambar

Jako modifikace Subaru 360 byl tento malý nákladní automobil pro řidiče pohodlný a dobře ovladatelný. Poskytoval srovnatelně nejnižší a nejprostornější ložnou plochu. Protože se dokázal pohybovat v nejužších uličkách měst, stal se brzy široko daleko nejoblíbenějším malým nákladním automobilem. Zanedlouho následovala verze Light Van, která byla vhodná také pro přepravu osob – a firma Subaru se tak definitivně etablovala jako výrobce lehkých osobních vozidel.

1966

Subaru 1000, první japonský automobil s předním náhonem, vyráběný ve velké sérii

Tímto automobilem začala historie Subaru s motorem s protilehlými válci, tenkrát v kombinaci s předním náhonem. Jiní výrobci zůstali u zadního náhonu nebo se pokoušeli o přední náhon s příčně uloženým motorem a asymetrickým náhonem s nevýhodami, jako byl těžký chod řízení a vibrace. Subaru se rozhodl od začátku pro podélně uložený motor s protilehlými válci, což byla konstrukce motoru, osvědčená při stavbě letadel. V autě to představovalo symetrickou hnací soustavu s vyváženým bočním rozložením hmotnosti.

1968

Založení Subaru of America, Inc., zahájení exportu do USA

1969

Subaru R-2, následník Subaru 360

S konstrukcí pro nové časy se R-2 představil jako malá limuzína s dobrými jízdními výkony také na dálnicích, kterých bylo v Japonsku stále více. Kromě toho se díky stabilnímu chování při jízdě osvědčil také na špatných silnicích. S dostatečným prostorem pro čtyři osoby profitoval tento automobil na know-how malých vozidel, které inženýři Subaru získali u modelu 360.

Subaru FF-1 1100, série, následník Subaru 1000


1970-1979
1971

Subaru Leone

Tímto elegantním kupé s předním náhonem upevnil Subaru svou pozici výrobce moderních vozů rozvíjející se třídy plnohodnotných 4-5-místných automobilů. O rok později následoval model Subaru Leone 4WD Station Wagon jako rozhodující krok: Zavedení 4WD u velkosériových osobních vozů.

1972

Subaru Rex, následník R-2

Díky mladistvému dynamickému vzhledu, dobrým jízdním vlastnostem a nenáročné údržbě se stal Rex skutečným hitem.

Subaru Leone 4WD Station Wagon

Po zavedení úspěšného Leone Coupé v předchozím roce následoval v roce 1972 Leone 4WD Station Vagon, první velkosériový osobní automobil s 4WD. Přednosti 4WD na nezpevněných silnicích a na sněhu výrazně vycházely vstříc přibývajícím rekreačním aktivitám a tak získal Leone 4WD v Japonsku a na exportních trzích pronikavý úspěch. Zapínatelný 4WD začátkem vývoje na cestě k dnešnímu permanentnímu Subaru 4WD.

1975

Leone SEEC-T série, s kontrolou zplodin bez katalyzátoru

1977

Subaru Brat se začíná vyvážet do USA

Na základě modulu Leone 4WD odpovídal Brat přicházející vlně Pickupů v USA, ale v kompaktním provedení a se 4WD. Kombinace, která vycházela vynikajícím způsobem vstříc potřebám mládeže při využívání volného času v USA a jiných zemích.


1980-1989
1983

Uvedení kompaktního vozu Wagon 4WD (Domingo v Japonsku Japan)

Jako první japonský automobil měl 7-místný Wagon výkyvná sedadla v kombinaci se sklápěcími sedadly a nabízel tak mnohonásobně variabilní interiér pro přepravu osob a nákladů.

1984

Vývoj první převodovky ECVT (Electro-Continuously Variable Transmission)

ECVT pracuje s ozubeným řemenem a dvěma kónickými řemenicemi, výrobek holandské firmy Va Doorne. Při změně vzdálenosti mezi dvěma kónickými řemenicemi, přes které běží ozubený řemen, se plynule mění převodový poměr. Další vývojový model, elektronicky řízený i-CVT se v současné době používá pouze u malého vozu Subaru Pleo, nabízeného v Japonsku

Uvedení Subaru Justy

1985

Uvedení Subaru XT 4WD (Alcyone v Japonsku)

Jako vozidlo pro milovníky dynamického vystupování bylo toto sportovní kupé uvedeno nejprve v USA. Design, budící pozornost, zajistilo provedení XT 4WD, které se stalo populárním především ve verzi Turbo, po celá léta výhradní postavení. Světovým rekordem byl jeho nízký součinitel odporu vzduchu – pouze 0,29.

1986

Ta Ching Motors (Joint Venture) založena na Tchaj-wanu

1987

Subaru Justy jako první automobil s převodovkou ECVT

Tři roky po svém uvedení byl Justy jako alternativa vybaven převodovkou ECVT, která mezitím dospěla do stádia sériové výroby (ECVT = Electro-Continuously Variable Transmission). Toto plynulé automatické řazení bylo dalším milníkem ve vývoji převodovek a začalo být mezitím používáno i jinými výrobci v částečně modifikované podobě.
1989

Subaru Legacy 4WD získal ještě před svým uvedením na trh rychlostní světový rekord na 100 000 km

Jaké to bylo vystoupení! S dosažením světového rekordu přes 100 000 km v testovacím centru v Arizoně v lednu 1989 ukázal Subaru jednoznačně, jaký potenciál výkonu a spolehlivosti má tento automobil se zcela novou konstrukcí.
Rekordní vozidlo byl až na několik málo modifikací sériově vyrobený model Legacy RS Sedan AWD s 5-stupňovou mechanickou převodovkou. Vzdálenost 100 000 km ujel za 447 hodin 44 minut a 9,887 sekund, což odpovídá průměrné rychlosti 223,345 km/hod. Byl to oficiálně uznaný světový rekord v kategorii vozidel s benzínovým motorem do 2000 ccm

Uvedení Subaru Legacy

S tímto modelem se Subaru etabloval ve střední třídě 2-litrových motorů. Legacy měl podle již osvědčené tradice značky Subaru podélně vestavěný motor s protilehlými válci a permanentním AWD. Model kombi, nabízený vedle limuzíny, se brzy stal celosvětově nejoblíbenějším vozidlem této třídy a hvězdou v programu Subaru.

1990-1994
1990

Subaru Legacy vítězí ve skupině N Rallye Safari

V prvním roce své účasti v Rallye Safari startuje Subaru s pěti automobily ve skupině A s jedním ve skupině H (sériová vozidla). Mezi pouhými deseti vozidly, která dojela do cíle, skončil ve skupině A Legacy na šestém místě a ve skupině N Legacy na osmém místě – zvítězil tak ve své kategorii a stal se prvním automobilem skupiny N, který kdy dokončil Rallye Safari. Subaru poté vyhrál nejméně osmkrát skupinu N této Rallye.

1991

Prezentace Subaru SVX

S modelem SCX, následníkem XT, vstoupila značka Subaru do společnosti luxusních vozidel GT. Sportovní a luxusní vozidlo současně, jedinečná panoramatická okna se stala stejným samostatným charakteristickým znakem, tak jako 6-válcový motor s protilehlými válci v kombinaci s permanentním AWB.

1992

Uvedení Subaru Impreza

Model Impreza zaplnil ideálním způsobem mezeru mezi modely Justy a Legacy. Jako Sedan a Station Wagon s AWD stavěl na technologii Modelu Legacy a stal se následně se stále se rozšiřující paletou motorů základem pro jedno z nejúspěšnějších vozidel pro rallye.


Uvedení Subaru Vivio

S tímto živým malým vozidlem přivezl Subaru do Evropy poprvé automobil v kategorii Mini s 4WD a ještě se čtyřmi dveřmi.

1993

Subaru Legacy jede světový rychlostní rekord vozidel Kombi

Na Bonneville Speedway v Utahu, USA, dosáhl Legacy Touring Wagon GT s 5-stupňovou mechanickou převodovkou (japonská verze turbo) průměrné rychlosti 249.981km/h po dobu jedné hodiny. Byl to nový světový rekord v kategorii sériově vyráběných, neupravených vozů Kombi. Pro tuto rekordní jízdu bylo vybráno pod dohledem FIA libovolné vozidlo ze sériové výroby, zapečetěno a odvezeno do USA. Pro rekordní jízdu bylo namontováno pouze bezpečnostní vybavení (ochranný oblouk, pětibodový bezpečnostní pás, speciální ochrana nádrže, atd.), jinak mělo vozidlo sériovou výbavu, včetně klimatizace a posuvného střešního okna.

1994

Vyvinutí nové metody odstraňování laku


1995-1999
1995

Sambar EV Electric Van uveden v Japonsku

Subaru vítězí na Mistrovství světa rallye (WRC)

Certifikace kvality SHI a SIA dle ISO 9002

1996

S Legacy Outback AWD přichází první SUV (Sport Utility Vehicle) na světě

Na základě Legacy Kombi má Outback výbavu, díky které je vhodný pro příležitostné výlety po nezpevněných silnicích. Patří k ní zvýšená světlá výška, dlouhý zdvih odpružení a ochranné plochy na bocích karoserie a zesílené tlumiče. Subaru Outback tak zahájil celosvětový trend vozidel SUV.


Nový Subaru Forester jede 24-hodinový světový rekord v Indianopolisu

Ihned po uvedení v Japonsku byly odebrány dva libovolné modely Forester z výrobního pásu a letecky odvezeny do Indianopolisu. Dodatečně bylo instalováno pouze bezpečnostní vybavení pro řidiče – ochranný oblouk, skořepinové sedadlo, speciální bezpečnostní pásy, bylo zesíleno zavěšení a namontovány speciální pneumatiky. Jinak zůstalo vše v sériovém provedení – přísně podle reglementu FIA.
Oba Forestery byly vyslány krátce po sobě na závodní dráhu a po 24 hodinách stanovil automobil, kterému stačilo méně zastávek v boxech, nový světový rekord ve své kategorii – 180.082 km/h.

1997

Debut modelu Subaru Forester AWD

S modelem Forester vzniklo vozidlo, ve kterém došlo ke sjednocení toho nejlepšího ze dvou světů: Robustnost SUV a agilnost normálního osobního automobilu. Při konstrukci na platformě modelu Legacy je Forester o něco vyšší – se světlou výškou 200 mm a celkovou výškou 1580 mm. Poskytuje tak příjemnou výšku sezení SUV, má však díky svému motoru s protilehlými válci poměrní nízké těžiště a proto dobré chování při jízdě na silnici.
1998

Nový Legacy Kombi jede světový rekord

Stalo se již téměř tradicí, že každý nový Subaru zahájil svou kariéru světovým rekordem. Týká se to i nového Legacy Kombi, uvedeného v roce 1998: Na uzavřeném úseku silnice v Coloradu bylo dosaženo rychlosti 270.532 na jednom kilometru a 270.047 km/h na jedné míli – oficiální rekordy sériových Kombi-vozidel do 2000 ccm – turbo. Až na několik bezpečnostních komponent dodatečného vybavení odpovídalo vozidlo nejsilnější sériové verzi, která byla v Japonsku na trhu.


Uvedení Subaru Pleo, následníka modelu Vivio

Nový model malého vozu Subaru byl v Japonsku pokračovatelem úspěchu modelu Vivio. Není však na rozdíl od svého předchůdce vyvážen do Evropy, protože se ukázalo, že je tato třída vozů na zdejších trzích vcelku málo perspektivní.

1999

Závod Subaru Gunma s ekologickým certifikátem dle ISO 14001

Podepsána dohoda o alianci s GM

Podepsána dohoda o alianci se Sužuji


2000-2004
2000

Subaru Outback H6 AWD s 6-válcovým motorem s protilehlými válci

Poprvé od sportovního kupé SVX je v programu Subaru opět 6-válcový motor s protilehlými válci. 3-litr se čtyřmi vačkovými hřídelemi a 24 ventily má výkon 209 PS při 6000 ot./min a maximální točivý moment 282 Nm při 4400 ot./min.

2001

Úprava tvaru modelů Legacy a Outback

2002

Uvedení Subaru Impreza WRX STi

Po úspěchu dosud nejsilnějšího modelu Impreza, sportovního WRX, zvyšuje Subaru sázky a představuje model WRX STi, vyvinutý Subaru Technica International. 2-litrový turbomotor s 365 PS katapultuje 4-dveřovou limuzínu za pouhých 5,5 sek. z 0 na 100 km/h. Šasi, vyzkoušené při rallye a permanentní AWD poskytují fantastické jízdní vlastnosti a brzdy Brembo tomuto výkonu v každém okamžiku vyhovují. Skutečná pochoutka pro řidiče (a samozřejmě také pro řidičky), kteří vědí, na čem u sportovního automobilu skutečně záleží.

Uvedení Subaru Baja v USA

Populární kategorie Pickupů získává atraktivní přírůstek. Baja AWD, vycházející z provedení Outback nejprve nabízí ještě čtyři dveře a pět míst k sezení před ložnou plochou. Praktický a výkonný automobil pro volný čas, který milují především Američané.
2003

Prezentace Concept Car B11S

U koncepce nového rodinného vozu, jak byla prezentována na mezinárodních automobilových výstavách, se v náznacích ukazuje, kam bude směřovat design Subaru v nejbližší budoucnosti: Silný výraz v předních partiích a ucelená forma s ostře akcentovanými liniemi.

Nová generace modelů Legacy a Outback

Jejich předchůdce prodávala firma Subaru celosvětově 18.000 kusů měsíčně. S novým modelem Legacy tiskne Subaru svou etiketu „prémium“ na svou vlaku ještě výrazněji. Nový model Legacy sice nepředčí designem svého předchůdce, ale dělá velký krok ve směru novým tvarů, které budou Subaru v budoucnosti charakterizovat.

Tento typický křídlový design mřížky chladiče se má stát poznávacím znakem značky Subaru, kterou ponesou všechny budoucí modely.

Linie a silueta modelu Legacy jsou výrazně ostřejší a zejména u provedení Kombi velmi pregnantní: Jsou sportovně-dynamické a přesto elegantní.

Zcela nový Justy

Energický a dospělý vzhled odlišuje nový G3X Justy výrazně od jiných automobilů srovnatelné velikosti – a podtrhuje jeho potenciál jako vozidla cross-over. Díky své neobvyklé světlé výšce 170 mm je to městský automobil, který se cítí jako doma i na polních cestách. Díky kombinované karoserii a AWD garantuje v provedení 1.3 nebo 1.5 při ekonomickém provozu vysokou užitkovou hodnotu.

Nová zpráva značky Subaru   Think. Feel. Drive.

Značka Subaru získává nový slogan.

Petter Solberg se stává mistrem světa rallye 2003

Listopad 2003
Petter Solberg vítězí v posledním závodě MS sezóny ve Velké Británii a stává se mistrem světa rallye v roce 2004. Nor začínal ve své vlasti v rallyecrossu a v horských závodech, než získal v roce 2000 u Subaru smlouvu jako člen týmu pro mistrovství světa rallye. Za pouhé tři roky dojel na vedoucí pozici závodů rallye.

Nový Minicar Subaru R2 uveden pro Japonsko

Prosinec 2003
S motivem letadla, jako prvkem designu se R2 prezentuje jako nová generace Subaru Minicar. Linie, procházející od kapoty až po zadní hranu střechy a energický kompaktní tvar dávají vozu sportovní a elegantní vzhled. Kromě motoru s obsahem 658 ccm s horní vačkovou hřídelí je k dispozici také 16V hnací ústrojí DOHC a vysoce výkonná verze s kompresorem a intercoolerem. Vychází tak kompaktní vůz pro volný čas, který poskytuje kromě výkonu vysokou míru hospodárnosti a bezpečnosti a dostává se tak na vedoucí pozici ve své třídě.
2004

Inovace modelu Legacy 3.0

Září 2004
Byl uveden na trh nový model Legacy 3,0 Spec. B s novou 6-ti stupňovou manuální převodovkou a sportovním podvozkem Bilstein.

Nový Minicar Subaru R1 uveden pro Japonsko

Prosinec 2004
Subaru R1 je koncipován jako aerodynamický třídveřový dvoumístný vůz s individuálním střihem. Se svou měkce splývající siluetou má exteriér tvar, který se zdá být v neustálém pohybu a je dimenzován na nejvyšší bezpečnost při nárazu. Design interiéru s červeno-černým uspořádáním barev, tak jako elektrické světelné ukazatele zdůrazňují sportovního ducha modelu R1 a i-CVT (intelligent continuously variable transmission) zajišťuje nízkou spotřebu necelých 4,2 l / 100 km (verze 2WD podle japonského 10-15 standardního režimu jízdního cyklu). Živý jízdní výkon je spojen s nejlepší ekonomikou v této třídě.

Subaru R2 získává v rámci soutěže 2005 RJC Car of the Year cenu  «Special Award for Best Mini Passenger Car».

2005-současnost
2005

Sedmisedadlový SUBARU B9 Tribeca

Leden
Sedmisedadlový Subaru B9 Tribeca byl vyvinut jako pokrokový Sports Utility Vehicle (SUV) a jako nová generace vozidel crossover. Je vybaven symetrickým AWD Subaru, pětistupňovou automatickou převodovkou a 3-litrovým motorem s protilehlými válci DOHC. Se svou světlou výškou 213 mm má dostatečnou rezervu při použití stranou zpevněných silnic a současně agilní a stabilní chování při jízdě. Sportovní energický design přesvědčuje již při prvním kontaktu svou individualitou, kterou lze najít pouze u tohoto vozu. Sedmisedadlový interiér předvádí svými kulatými tvary výraznou samostatnost, přičemž lze tři řady sedadel uspořádat různým způsobem. DVD systém a mimořádný dopad světla do interiéru zajišťují příjemný pocit na všech místech. B9 Tribeca je nová vlaková loď značky Subaru, s hodnotným půvabem, charakterem pro volný čas a spolehlivost

Celosvětová výroba modelu Legacy dosáhla tří milionů kusů

Březen
V březnu 200 sjel z pásu třímiliontý vůz Legacy Přesně 16 let a čtyři měsíce po zahájení výroby v listopade 1988 v japonském závodě Gunma Yajima překročil Legacy hranici tří milionů.
První generace Legacy byla v Japonsku uvedena v únoru 1989. Již před oficiálním zahájením prodeje držel Legacy světový rekord v rychlosti: Čtyřdveřový Legacy RS AWD limuzína vytvořila v lednu 1989 nový rychlostní světový rekord, který byl certifikován FIA (Fédération International de l' Automobile) a který do dnešního dne nebyl překonán: Při průměrné rychlosti 223,345 km/h ujel Legacy 100.000 kilometrů ze 18 dnů, 15 hodin a 44 minut.
V září 1989 byl Legacy uveden na evropské trhy, současně byl otevřen výrobní závod v Lafayette v americkém spolkovém státě Indiana.
V roce 1993 se stala i druhá generace Legacodnotným držitelem světového rekordu: Sériový vůz Legacy absolvoval na Bonneville Speedway v blízkosti Salt Lake City „letmý kilometr“ při rychlosti 249,981 km/h. V dubnu 1998 zlepšila nová a třetí generace modelu Legacy světový rekord v „letmém kilometru“ na 270,532 km/h.
Čtvrtá generace vozu Legacy, která měla premiéru v Japonsku v květnu 2003, vyhrála ihned titul „Japonské auto roku 2003/2004“.Při testech odborného časopisu "Camping, Cars & Caravans" získal v roce 2004 Subaru Legacy Kombi 2.0 titul „Tažné vozidlo roku“.

Hvězdné logo Subaru – nové a trojrozměrné

Září
Nově stylizované logo Subaru se prezentuje v trojrozměrné optice. Na vypouklém podkladu v hluboké modré barvě svítí šest opticky zvýrazněných hvězd. Nový trojrozměrný „Ovál se šesti hvězdami“ působí kvalitněji a zdůrazňuje prvotřídní nároky značky Subaru. Od března 1958 zdobí logo s hvězdami všechny modely Subaru.

Úprava tvaru modelů Impreza a Forester

Září
Na Mezinárodním automobilovém veletrhu IAA ve Frankfurtu byly představeny modely roku 2006 –vozů Impreza A Forester. Oba modely jsou díky přepracovanému vnějšímu designu modernější a emocionálnější.
Facelift druhé generace vozu Forester, poprvé s novou čelní maskou upravenou do tvaru "roztažených křídel" - symbolika příslušnosti k výrobci leteckých technologií. Tento vzhled bude postupně zapracováván do všech modelů Subaru. U Forestera jsou použité nové 2,0l motory DOHC a 2,5l motory Turbo a poprvé i xenonová světla HID.
Impreza se dočkala faceliftu, společně s Legacy se montují nové 2,0l DOHC motory. Motor 2,5l zůstává pouze v řadě Outback. Legacy 3,0l Spec. B dostává novou sportovně naladěnou automatickou 5-ti stupňovou převodovku.

Upravená Impreza WRX STI

Listopad
Nastupuje upravená Impreza WRX STI, s 2,5l motorem Turbo, s vylepšenou aerodynamikou, xenony a novou maskou.
2006

Subaru Forester se stal milionářem

Únor 2006
17. února 2006 sjel z pásu exemplář s číslem 1.000.000. Přesně devět let a tři měsíce po zahájení výroby v prosinci 1996 v japonském závodě Gunma Tajina překročil Forester hranici jednoho milionu.
Úspěšný Forester byl vyvinut jako „Crossover SUV“ a spojuje tři automobilové světy: Je komfortní jako limuzína, solidní jako terénní vozidlo a mnohostranný jako Kombi. Kromě toho garantuje ve všech podmínkách výjimečnou výkonnost.
V roce 2006 se zvýšil odbyt Foresterů ve srovnání s předchozím rokem o 6,6 procent na 119.743 vozů. 83,2 procent se prodává na mezinárodních trzích: Forester tak vykazuje nejvyšší zahraniční podíl všech modelů Subaru a je nejdůležitějších globálním nositelem úspěchu značky Subaru.

Subaru 2.5-litrový turbo-motor s protilehlými válci získává cenu „International Engine of the Year Award”

Květen 2006
Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), celosvětově operující výrobce dopravní a letecké techniky a mateřský koncern Subaru oznámil, že 2.5-litrový motor s protilehlými válci s turbodmychadlem získal cenu „International Engine of the Year Award“ ve třídě 2,0 – 2,5-litrových motorů. Udílení cen se uskutečnilo u příležitosti „Engine Expo 2006“ ve Stuttgartu. 61 renomovaných žurnalistů z 29 zemí tvořilo porotu soutěže, kterou pořádá největší britské odborné automobilové vydavatelství UKIP Media & Events.

Subaru Boxer - 40 let od začátku výroby

Květen 2006
Motory Subaru Boxer s protiběžnými písty se úspěšně vyrábějí již 40 let.

Symmetrical AWD slaví 35. narozeniny !

Jedinečný pohon všech 4 kol Subaru Symmetrical AWD se vyráví již dlouhých 35 let.
2007

SUBARU motor Turbo Diesel

Březen 2007
První ležatý turbo dieselový motor na světě, vyznačující se výjimečně kultivovaným a hladkým chodem, měl svoji světovou premiéru 6. března 2007 na 77. Mezinárodním autosalonu v Ženevě.
Subaru věří plochým motorům, které jsou kompaktnější než řadové hnací agregáty a mají značně nižší těžiště. Tím se nejen snižuje stranové naklánění karoserie a zvyšuje bezpečnost jízdy v zatáčkách, ale zároveň také zlepšují jízdní vlastnosti automobilu, například při rychlém přejíždění do jiného jízdního pruhu na dálnici.
První turbo dieselový agregát Subaru v historii značky vyvinul výrobce zcela sám, vyniká mimořádně tuhou konstrukcí, nízkou hlučností a malými vibracemi. Jeho nasazení do výroby je plánováno na počátek roku 2008. Turbo dieselový motor Subaru nevyžaduje vložení vyvažovací hřídele, která kompenzuje tlakové rozdíly vznikající při spalování i poněkud méně vyvážený chod motoru, ale navíc je stejně kompaktní jako jeho benzínový protějšek. Spojuje v sobě mimořádně vysokou tažnou sílu při nízkých otáčkách a vysokou citlivost na sešlápnutí plynového pedálu při vysokých otáčkách. Ohlášený výkon je 110 kW.

Přichází nová Impreza - hatchback, spolu s ní facelift Tribecy a nová Justy

Na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, představilo tři nové modely.

Nová Impreza třetí generace byla vyvinuta kolem konceptu zcela nového stylingu, přihlížejícího k potřebám a požadavkům náročného evropského trhu. Impreza je vybavena osvědčeným pohonem všech kol Symmetrical AWD a dodávána v motorizaci 1.5R (107k) a 2,0R (150k). Začíná také být stále silnější tlak na emisní limity vozů prodávaných v Evropě a nová Impreza ukazuje, že i u Subaru ze "zelenou" politikou intenzivně zabývají - extrémní verze WRX STI bude nabízena v limitovaných edicích a do prodeje je uvedena o půl roku později po atmosférické verzi, která v Japonsku za první týdny zešestinásobila prodeje.

Jako další novinku Subaru představilo mírný facelift Tribecy - s novým exteriérovým designem, který ještě více umocňuje změny v přední části vozu, nová Tribeca útočí na třídu progresivních SUV. Zdokonalen nebyl jen exteriér, ale i technologie. Zcela nově zkonstruovaný plochý motor s protiběžnými písty Subaru Boxer o obsahu 3,6l spolu s pozměněnou převodovkou bezezbytku kombinuje skvělé jízdní vlastnosti spolu s výkonými parametry a sofistikovaným stylingem.

Nová Justy je dalším zlomovým modelem Subaru v útoku na Evropu. Má být tzv. entry-modelem v modelové řadě Subaru. Zatímco nabízí skvělou manévrovatelnost a prostornost interiéru, může se také pochlubit výjimečnou ekonomikou provozu a nízkou úrovní emisí. Nová Justy bude podle dodavatelských smluv FHI dodávána společností Daihatsu Motor Co., Ltd.. Má řadový tříválcový 1.0l motor s výkonem 51 kW a poprvé je uvedena na trh s pohonem 2WD.

Na trh byla uvedena 3 generace Imprezy

Třetí generace Imprezy představuje nový styl pohodlí, využívá zmodernizovaný systém pěti dveří a díky spojení dvou základních technologií Subaru, horizontálně uloženému motoru s protiběžnými písty a novému tvaru karosérie, umožňuje hladkou jízdu a vysokou úroveň bezpečnosti. Třetí generace Imprezy, jež v sobě zahrnuje tři různé prvky – stylový design, snadné používání a spolehlivé, přesné jízdní vlastnosti a požitek z jízdy – vymezuje celosvětově nové standardy v automobilovém průmyslu.


Evropskému trhu byl představen nový typ SUBARU Justy - 4 generace

Vstupní model pro Evropu.

Nová Justy nabídla řidičům vynikající ovládání a prostorný interiér v kombinaci s motorem o obsahu jednoho litru, jež měl vynikající spotřebou paliva a byl šetrný k životnímu prostředí. Justy byl prodáván ve dvou variantách, sportovní 1,0S a velmi praktické 1,0E. Obě varianty byly vybaveny předním pohonem FWD a 5 stupňovou manuální převodovkou pro příjemnou a pružnou manipulaci.

Pojmenování: Vyplývalo z anglického slova Just a naznačovalo, že se jedná o ten pravý, dokonalý, ideální a správně velký vůz


Na trh přišla nová generace crossoveru Forester - 3 generace

Vyšla z koncepce nejlepší rovnováha pro aktivní život a představila různá vylepšení, jež umožnila zákazníkům žít ještě aktivněji a zábavněji. Třetí generace Foresteru se zaměřila zejména na propojení tří hlavních faktorů: snadného ovládání, výkonu podpořeného pohonem všech čtyř kol (AWD) a ohleduplnosti k životnímu prostředí, čímž vyšli vstříc zvýšeným sociálním potřebám.

Říjen 2010: Upravený model rozšířený o koncept S-EDITION

Pojmenování: v angličtině výraz pro osobu žijící v lese nebo osobu, jež v lese vyrůstala.


2008

50. výročí SUBARU

Fuji Heavy Industries oslavili úžasných 50 let značky Subaru; první vozidlo, minivůz Subaru360, bylo vyrobeno 3. března 1958 a jednalo se o cenově přijatelný model s kompaktní karosérií, jenž hrál klíčovou roli v automobilové historii Japonska.


Impreza obdržela ocenění JNCAP Grand Prix udělované Japonským programem na hodnocení nových osobních automobilů

Subaru Impreza získala nejvyšší hodnocení v rámci JNCAP* a byla prohlášena nejbezpečnějším japonským osobním automobilem pro fiskální rok 2007.

* Japonský program na hodnocení nových osobních automobilů

Ocenění JNCAP se uděluje osobnímu vozidlu, které získá mezi nejlépe hodnocenými osobními vozy nejvyšší počet bodů v testu bezpečnosti sedadel řidiče a předního spolujezdce a v testu ochrany chodců.


SUBARU motor 2,5l Turbo Boxer získal ocenění Mezinárodní Motor Roku

2,5 l horizontálně uložený motor s protiběžnými písty, 4válcový motor boxer s turbodmychadlem byl zvolen letošním vítězem ve třídě 2 – 2,5 l motorů a získal ocenění Mezinárodní motor roku. Slavnostní předání cen se konalo 7. května na Expo Engine ve Stuttgartu, v Německu. Subaru tuto cenu získalo poprvé v roce 2006. Motor získal nejvyšší bodové ohodnocení v hlasování.


Oznámen vývoj elektrického vozu - Koncept SUBARU Plug-in Stella

Koncept vozidla Subaru Plug-in STELLA kombinoval systém EV využitý ve vozidle v R1e s mini vozem Subaru Stella. Výsledný vůz představoval optimalizovaný model, který nabídl kompaktní vzhled, vynikající užitkovost Stelly a naplnil potřeby trhu.


Na trh byl uveden nový model SUBARU Exiga, sedmimístný vůz s panoramatickým výhledem

Exiga, vyrobená v sedmimístné verzi s panoramatickým výhledem, měla za cíl zajistit všem pasažérům bezpečnou a příjemnou cestu. Automobilka Subaru využila dlouhodobé zkušenosti s výrobou dodávek a SUV crossoverů a podařilo se mu vytvořit otevřený a pohodlný interiér, jenž všem cestujícím umožňoval snadno se zapojit do rozhovoru a sdílet své zážitky z cesty, to vše bylo umocněno širokoúhlými výhledy z oken.

Říjen 2007: Turistický sedmimístný koncept EXIGA byl představen na 40. autosalonu v Tokiu
Září 2009: Exiga byla drasticky upravena
Srpen 2010: Exiga upravena
Červen 2011: Exiga upravena
Červenec 2012: Exiga upravena a vybavena pokročilým systémem podpory řízení EyeSight (2. verze)

Pojmenování: Pojmenování vychází z interesantního a aktivního pojetí vozu.


Na trh je uveden nový kompaktní vůz SUBARU Dex

Subaru vyslyšelo požadavky na diverzifikaci a obohatilo velmi oblíbenou třídu kompaktních vozů o automobil Dex.

Dex zapadal do konceptu hranatých kompaktních vozů a byl určen ke každodennímu snadnému používání. Jedinečný design požadovaný v této třídě dal vzniknout modelu, který dokázal uspokojit životní styl zákazníků nacházejících zábavu v každodenním popojíždění po městě.

Pojmenování: vychází ze slova dexterity, obratnost, a představuje sportovní a chytrý design. 

V Severní Americe je na mezinárodním autosalonu představen Legacy Concept

FHI představilo LEGACY CONCEPT poprvé v roce 2009 na Severoamerickém mezinárodním autosalonu (NAIAS) v Detroitu.

LEGACY CONCEPT vznikl při příležitosti oslav 20 let sedanu Legacy a měl předvést směr, kterým se bude ubírat design sedanů Legacy. Exteriér zdůraznil sportovní styl a o dynamiku se postaral motor o obsahu 3,6 litru, nízké těžiště a horizontálně uložený motor s protiběžnými písty. 


2009