O SUBARU

Sponzoring SUBARU - Tiskové zprávy sport 2016
Praha, 30.8.2016
NEČEKANÝ DEFEKT KOPÁČKOVI ZHATIL VEŠKERÉ PLÁNY

Motosport mívá mnohdy velmi tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěchem. Přesvědčila se o tom na Barum Rally také mladá posádka týmu Duck Racing Subaru ČR, která v úvodu vedla kategorii produkčních vozů. Prasknutí přední pneumatiky je ale pak v jedné ze zatáček natolik překvapilo, že pro Václava Kopáčka a Barboru Rendlovou soutěž skončila havárií.

Hodně smutně z letošní Barum Rally odjížděl tým Duck Racing Subaru ČR. Nebylo divu, vždyť všechno dopadlo úplně jinak, než si všichni představovali. A jak to tedy celé o víkendu na Zlínsku probíhalo? „Do soutěžního vozu jsme usedli v pátek ráno na tzv. shakedownu. Ten jsme projeli jen třikrát a pokud možno tak, abychom co nejvíce šetřili techniku. Raději jsme ani nespouštěli startovací režim či ALS, základním úkolem bylo jen znovu prověřit funkčnost vozu a dostat se trochu do závodnického tempa,“ popisuje pilot Václav Kopáček a pokračuje: „Už opravdový boj o vteřiny začal večer na městské rychlostní zkoušce. Neměl jsem z ní nijak zvlášť dobrý pocit, nicméně na rozdíl od loňska jsme s naším největším rivalem Březíkem neprohráli. Dokonce jsme po pátku ve třídě o šest vteřin vedli, což mne velmi překvapilo. Svůj vliv na tom ale mohla mít možná i skutečnost, že jsme se na okruhu nepředjížděli s žádným ze soupeřů a mohli si zkrátka od startu do cíle jet své tempo.“

V sobotu ráno se však karta obrátila a na polookruhové rychlostní zkoušce Březová poskočil do čela třídy 3 úřadující šampión Březík. Západočech Kopáček dočasně klesl na stříbrný stupínek: „Neměl jsem dobrý pocit z auta, chvílemi mi připadalo nedotáčivé, chvílemi přetáčivé, ostatně na kluzkém asfaltu u vysílače jsem jednou doopravdy i vykroužil tzv. hodiny. V závěru zkoušky už jsem tedy raději zamknul mezinápravový diferenciál a příliš netlačil na pilu, nebyl jsem si jist, zda auto nemá nějaké potíže. Ukázalo se ale, že celý problém tkvěl pouze v příliš měkkém nastavení podvozku, který zkrátka pro zdejší rovný asfalt nebyl ten správný. Naopak na následující rychlostní zkoušce Košíky bylo naše auto ve svém živlu. Mnohde kluzká a nerovná až rozbitá trať také nám skvěle seděla a i když jsme ve dvou zatáčkách udělali malé chybičky, které nás stály dohromady asi tři vteřiny, byli jsme ...


OSTATNÍ LETOŠNÍ TISKOVÉ ZPRÁVY