BEZPEČNOST
  • Pětihvězdičkové ohodnocení v nárazových testech Euro NCAP

    Outback získal maximální pětihvězdičkové ohodnocení v posledním kole bezpečnostních testů organizace Euro NCAP (zkr. European New Car Assessment Program).

  • Prstencové výztuže karoserie

    Prstencové výztuže karoserie zvyšují odolnost kabiny od střechy přes dveře a sloupky až po podlahu. Díky této konstrukci je nárazová energie v případě nehody odvedena mimo prostor pro cestující. Konstrukce zároveň přispívá k odlehčení a zpevnění podvozku, a tím samozřejmě i k vyšší míře ochrany.

  • Lepší výhled z vozu

    Rám jsme upravili tak, abyste měli lepší výhled z vozu a mrtvé úhly se omezily na minimum. Rovněž jsme použili malá boční okénka u předního A-sloupku a vnější zpětná zrcátka na panelech předních dveří, abychom zredukovali přední mrtvý úhel a zlepšili výhled z vozu směrem vpřed.

  • Stabilizační systém (VDC)

    Stabilizační systém VDC pomocí celé řady senzorů nepřetržitě sleduje a vyhodnocuje, zda vůz pokračuje ve správném směru dle pokynů řidiče. Dojde-li k prokluzu některého z kol nebo vůz ve vysoké rychlosti opustí očekávanou trajektorii jízdy, upraví se rozdělení točivého momentu systému AWD, výkon motoru a brzdná síla na každém z kol tak, aby vůz neztratil požadovaný směr.

  • Aktivní směrování točivého momentu

    Funkce aktivního směrování točivého momentu při průjezdu zatáčkou přibrzďuje příslušné kolo a přivádí nižší hnací moment na vnitřní kola a naopak vyšší moment na kola vnější. Výsledkem je lepší ovladatelnost vozidla a přesnější průjezd ostrými zatáčkami. Ve spojení se stabilizačním systémem VDC pak tato funkce napomáhá vyhnout se rizikovým situacím a zajistit uklidňující pocit bezpečí za volantem.

  • Paket pokročilé bezpečnosti (Advanced Safety Package)*2

    Tzv. “paket pokročilé bezpečnosti” se zaměřuje na bezpečnost a optimální výhled; jeho součástí jsou nové prvky pokrokové výbavy – asistent dálkových světel (HBA) a systém Subaru pro detekci vozidel vzadu (SRVD, Subaru Rear Vehicle Detection). Systém HBA automaticky přepíná potkávací a dálková světla podle aktuálních jízdních podmínek, jako je rychlost jízdy nebo přítomnost vozidel jedoucích v protisměru, čímž zlepšuje parametry viditelnosti nejen pro řidiče, ale i pro ostatní účastníky silničního provozu. Systém SRVD za pomoci senzorů kolem vozidla upozorňuje na jiné automobily nacházející se ve slepém úhlu vzadu, čímž přispívá k bezpečnějšímu přejíždění z pruhu do pruhu. Dokáže také řidiče upozornit na nebezpečí kolize při couvání do ulice, kde projíždějí další automobily.

  • Sedadla, bezpečnostní pásy a airbagy SRS*1

    Standardní součástí výbavy každého Outbacku jsou čelní airbagy SRS*1, doplněné o přední boční a hlavové záclonové airbagy SRS*1 i kolenní airbag SRS*1. Výškově nastavitelné bezpečnostní pásy pro přední cestující jsou vybaveny předpínači k bezpečnému přidržení pasažérů v případě nehody a omezovači zátěže, které zabraňují nadměrnému působení sil v oblasti hrudníku.

  • Speciálně rozvržená kabina pro zvýšení ochrany

    Pokud jde o otázky bezpečnosti, všechny vozy Subaru překonávají běžně používané postupy. Motor SUBARU BOXER s převodovkou využívá speciální konstrukci zabraňující jeho proniknutí do prostoru kabiny s ohledem na lepší ochranu všech cestujících.

  • Adaptivní tempomat

    Technologie EyeSight nekončí tím, že pouze udržuje přednastavenou rychlost jako tradiční tempomat. Když rozpozná vozidlo jedoucí vpředu, adaptivní tempomat přizpůsobí rychlost tak, aby se udržovala nastavená vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla (systém monitoruje odstup a vzájemný rozdíl v rychlostech). EyeSight přizpůsobuje výkon motoru, řazení a brzdění, aby rychlost vašeho vozu odpovídala dopravní situaci, a to v rozmezí cca od 0 do 180 km/h. Adaptivní tempomat byl koncipován především pro použití na dálnicích, rychlostních silnicích a podobných komunikacích. Dokáže rozpoznat vpředu jedoucí vozidlo i jeho brzdová světla a následně za vás udržovat správné tempo při popojíždění v kolonách s ohledem na maximální pohodlí na dlouhých cestách.

  • Funkce upozorňování na kličkování v jízdním pruhu a funkce hlídání jízdních pruhů

    Pokud vás zmůže únava a začnete nezvykle „šněrovat“ silnici nebo vyjíždět ze svého jízdního pruhu, funkce varující před kličkováním v jízdním pruhu (LSW – Lane Sway Warning) se vám připomene akustickou signalizací a blikající kontrolkou. Systém LSW je však funkční pouze při rychlostech cca od 60 km/h. Jedete-li rychleji než asi 50 km/h a nechtěně sjedete až k dělicí čáře daného jízdního pruhu a chystáte se pruh opustit bez znamení o změně směru jízdy, funkce hlídání jízdních pruhů (LDW – Lane Departure Warning) se vám připomene akusticky i pomocí blikající kontrolky dříve, než z pruhu vyjedete.

  • Upozornění na rozjezd vozidla vpředu

    Pokud právě stojíte a systém EyeSight rozpozná, že se kolona opět začala hýbat, funkce upozornění na rozjezd vozidla vpředu (LVSA) dá řidiči pomocí akustického signálu a blikající kontrolky vědět, že nastal čas reagovat.

  • Systém přednárazového brzdění

    Pokud systém přednárazového brzdění rozpozná hrozící střet s vozidlem nebo jinou překážkou vpředu, dokáže na tuto skutečnost řidiče upozornit, a to akusticky i pomocí kontrolky na přístrojovém panelu. Pokud řidič nereaguje a nedělá nic pro to, aby se střetu vyhnul, systém může automaticky začít brzdit s cílem omezit nárazovou sílu, případně se nehodě zcela vyhnout. Pokud řidič reaguje vyhýbacím manévrem ve snaze se střetu vyhnout, může se zapojit přednárazový brzdový asistent s cílem pomoci nehodě předejít.*3

  • Přednárazová Systém přednárazového brzdění regulace výkonu motoru

    Pokud systém EyeSight detekuje překážku před vozidlem a vy zařadíte k rozjezdu vozidla vpřed namísto vzad, přednárazová regulace výkonu motoru reaguje pomocí několika krátkých zvukových znamení, rozbliká se kontrolka a přiškrtí výkon motoru, aby se zamezilo čelnímu střetu vozidla.

  • Přednárazový asistent řízení

    Hrozí-li nebezpečí čelní srážky, přednárazový asistent řízení pomůže řidiči ostře změnit směr, aby se střetu vyhnul.


*1 SRS: zkr. Supplemental Restraint System (dodatečný/přídavný zádržný systém). Efektivní fungování je podmíněno používáním bezpečnostních pásů.
*2 Volitelné pro 2.0D-S a 2.5i-S.
*3 Systém přednárazového brzdění nemusí za všech situací fungovat. Za určitých situací nemusejí být splněny nezbytné podmínky k optimálnímu fungování systému EyeSight – závisí např. na rychlosti jízdy vůči překážce, výšce objektu a dalších podmínkách.