TECHNOLOGIE
  • SYMETRICKÝ POHON VŠECH KOL: SYMMETRICAL AWD

    Kontrola znamená jistotu a stabilita přináší agilitu, která vás u zcela nového Outbacku nadchne. Vozy Subaru jsou obdařeny inspirující jistotou za volantem, a to díky přirozeně stabilní konstrukci pohonu Symmetrical AWD, jejíž součástí je i skvěle vyvážený motor SUBARU BOXER. Soustava pohonu vždy přenáší výkon na všechna čtyři kola, a zajišťuje tak lepší kontrolu na všech vozovkách i za nepříznivých podmínek. Hlavní komponenty jsou uspořádány podélně, což napomáhá k výtečnému stranovému vyvážení i vysoké přesnosti při ovládání vozidla. Nízké těžiště je zase zdrojem mimořádně zábavné jízdy se skvělou odezvou. Výsledkem jedinečných předností soustavy pohonu Symmetrical AWD je unikátní ovladatelnost a schopnost vyhnout se každému nebezpečí.

  • LINEARTRONIC

    Hospodárná bezestupňová převodovka Lineartronic byla optimálně sladěna s motorem SUBARU BOXER a pohonem Symmetrical AWD tak, aby pohonnou jednotku udržovala v optimálním výkonovém pásmu a nový Outback dosahoval v dané třídě rekordně nízké spotřeby paliva 6,1 l/100 km (Diesel Lineartronic). Nové páčky řazení pod volantem ve spojení s pohonem 2.0D i 2.5i napomáhají k tomu, aby byla jízda vždy lehká, hladká a agilní. Převodovka Lineartronic v kombinaci s agregátem 2.0D přenáší vyšší točivý moment, nyní navíc tišeji díky utlumení mechanického hluku v zájmu hladší a pohodové jízdy. Páčky ručního řazení umožňují režim jízdy s diskrétními převodovými stupni, nyní s takovým odladěním, aby řazení reagovalo na aktuální rychlost jízdy a otáčky motoru. Řidič tak může při akceleraci vnímat okamžik přeřazení, čímž se zároveň posiluje žádoucí propojení mezi řidičem
    a jeho vozem.

  • MOTOR SUBARU BOXER

    Existuje jen velmi málo vozů nabízejících stejnou míru sebevědomí a jistoty jako Outback – asi vás proto nepřekvapí, jak jedinečná koncepce za těmito vlastnostmi stojí. Díky unikátní konstrukci motoru SUBARU BOXER jsou válce umístěny po obou stranách klikového hřídele v úhlu 180 stupňů proti sobě. Profil je tak nižší a plošší než u motorů odlišné konstrukce. Motor (a tedy i celý vůz) má tak nižší těžiště, což přispívá k lepšímu pocitu rovnováhy. Protiběžný chod pístů kromě toho znamená, že pohybové síly přirozeným způsobem působí proti sobě, a tak se eliminuje převážná část vibrací.

  • 2.0-l DOHC TURBO SUBARU BOXER DIESEL

    NEJVYŠŠÍ VÝKON:
    110 kW (150 PS) / 3 600 rpm
    MAX. TOČIVÝ MOMENT:
    350 Nm (35,7 kgfm) / 1 600-2 800 rpm
    SPOTŘEBA PALIVA*1:
    6,1 lit./100 km*1 (Lineartronic), 5,6 lit./100 km*1 (6MT)
    EMISE CO2:
    159 g/km*1 (Lineartronic), 145 g/km*1 (6MT)

  • 2.5-l DOHC SUBARU BOXER

    NEJVYŠŠÍ VÝKON:
    129 kW (175 PS) / 5 800 rpm
    MAX. TOČIVÝ MOMENT:
    235 Nm (24,0 kgfm) / 4 000 rpm
    SPOTŘEBA PALIVA*1:
    7,0 lit./100 km*1 (Lineartronic)
    EMISE CO2:
    161 g/km*1 (Lineartronic)

  • Výkon pro běh na dlouhou trať

    Motor ploché konstrukce je ze své podstaty tuhý a vyvážený, produkuje proto méně vibrací než je tomu u jednotek s vidlicovým uspořádáním válců nebo čtyřválcových řadových motorů stejné kategorie. Výsledkem je tak vyšší životnost a spolehlivost v dlouhodobém provozu.

  • Vyšší stabilita

    Blok motoru má plošší profil a je zabudován co nejblíže k povrchu vozovky. Celý vůz je tak stabilnější, vyváženější a za jízdy lépe odolává bočním silám, než je tomu u pohonů s odlišnou konstrukcí.

  • Režim X-MODE*2 v akci

    Režim X-MODE pomáhá zajistit spolehlivou kontrolu jediným stiskem tlačítka. Technologie X-Mode se ujme řízení motoru, převodovky, pohonu Symmetrical AWD, brzd a dalších komponent, aby vás bezpečně provedla na problematických cestách i v nejrůznějším terénu. V případě aktivace režimu X-Mode se automaticky zapojuje pomocník pro sjíždění svahů, jenž udržuje konstantní rychlost, když se Outback pohybuje po svahu dolů.

  • Páčky řazení pod volantem*2

    Ruční řazení páčkami pod volantem umožňuje i u převodovky Lineartronic navolit takový převodový poměr, který nejlépe vyhovuje dané jízdní situaci. U verzí se zážehovým motorem je tak možné využívat režim ručního řazení se šesti virtuálními převodovými stupni (resp. sedmi v případě vznětového motoru) v zájmu svižné odezvy na pokyn od řidiče. Ve výsledku vůz nabídne ostřejší reakce a požitek ze sportovnější jízdy.

  • SI-DRIVE*3

    Systém Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE) dokáže upravovat výkon motoru a odezvu převodovky v závislosti na stylu jízdy, a nabídnout tak prakticky za jakékoli situace okamžitý výkon a agilitu – ve chvílích, kdy si to budete přát.

  • Režim Sport Sharp

    Tento režim využívá nejsportovnější mapování motoru a nabízí prudkou akceleraci i ostrou odezvu. Je ideální k zařazování do proudu vozidel při vjezdu na dálnici nebo při předjíždění, ale i pro radost ze sportovní jízdy za každé situace, se zužitkováním maximálního výkonového potenciálu nabízeného vozidlem.

  • Režim Sport

    Tento režim s bleskovou odezvou je vhodný za nejrůznějších situací, kdy nabídne okamžitou akceleraci. Dokáže vám pomoci znovu objevovat radost z jízdy, ať již na dálnicích nebo zatáčkovitých okreskách.

  • Režim Intelligent

    Režim s jemnějším dávkováním výkonu je ideální volbou pro pojíždění po městě a v místních uličkách, na dlouhých trasách nebo obecně pro jízdu s nízkou spotřebou paliva. Přináší i lepší kontrolu nad vozem při jízdě v dešti nebo na zasněžených cestách.


*1 Spotřeba paliva a emise CO2: v souladu s normou EC715/2007-2015/45/W.
*2 K dispozici u verzí s převodovkou Lineartronic.
*3 K dispozici u verzí se zážehovým motorem.