O SUBARU

LPG SUBARU - Program LPG
Vážení návštěvníci webu,
následující informace týkající se Programu LPG u Subaru již pozbývají na platnosti - novou generaci atmosférických motorů Boxer s typovým označením FB20 a FB25 v nastupujícím modelovém roce 2013 z konstrukčních důvodů již není možné upravovat na pohon LPG na vysoké uspokojivé úrovni s garancí záruky, kterou jsme jako dovozce na produkty Subaru nabízeli dosud, do konce modelového roku 2012.
Informace na stránkách spojených s touto tématikou zde ale chceme zanechat pro současné uživatele vozů s LPG zástavbou, třeba jim ještě někdy přijdou vhod.
Děkujeme za pochopení.
Technologie pohonu na zkapalněný plyn
LPG je medium, které se využívá pro pohon, topení, jako všestranná a čistá energie.
Subaru ČR ve spolupráci s holandským výrobcem Vialle také v uplynulých letech sázelo na inovační technologii a celosvětově vedoucí, příznivou alternativu paliva – zkapalněný plyn LPG. Každý z modelů procházel originálním vývojem, který zaručoval kvalitu a bezpečnost.

Plynový pohon je totiž výhodná alternativa pohonné hmoty, která je šetrná k životnímu prostředí a je doporučována díky mnoha svým přednostem. V Subaru LPG Programu se jednalo o LPG pohon pracující na principu vstřikování kapalné fáze do sacího potrubí - technologie, která kromě hospodářských a ekologických výhod je také absolutně bezpečná.
Výhody na první pohled
  • záruka 3 roky / 100 000 km při koupi nového vozu
  • náklady na pohonné hmoty klesají téměř na polovinu (ve srovnání s benzinem)
  •  prodlužuje se životnost motorového oleje i samotného motoru, nevytvářejí se karbonové usazeniny
  •  až o 10% nižší emise CO2
  •  spalování LPG produkuje čistší výfukové plyny než spalovaní benzinu nebo nafty. LPG je tak v současné době jednou z nejpříznivějších alternativních paliv
  • dvě plné nádrže značně zvětší dojezd vozidla
  • možnost jezdit na benzin zůstává
  •  snížení hlučnosti motoru
  •  zamezení zcizení pohonných hmot
  • dostatečně rozšířená síť čerpacích stanic LPG v ČR (cca 800) i Evropě
  •  mírné zvýšení výkonu motoru (cca o 3%)
Nevýhody
  • investice na pořízení zařízení do vozidla
  • zmenšení zavazadlového prostoru o rezervni kolo (nádrž je montována do prostoru rezervního kola, je možné ale řešit dojezdovou sadou společně s instalací systému monitorování tlaku v pneumatikách)
  • vyšší spotřeba paliva LPG (LPG má nižší energetickou hodnotu na litr než benzín, spotřeba paliva bude na LPG až o 10-20% vyšší než srovnatelná spotřeba paliva na benzín)
  • vyšší náklady na pravidelné prohlídky