TECHNOLOGIE
  • POHON VŠECH KOL SYMMETRICAL AWD

    Nejvyšší prioritou konstruktérů Subaru vždy bylo zajistit požitek z jízdy bez kompromisů v otázkách bezpečnosti nebo pohodlí. Proto prakticky všechny vozy Subaru standardně používají pohon všech kol Symmetrical AWD. Maximální jistotu a kontrolu jednoduše nelze ničím nahradit. Každodenní provoz přináší nečekané podmínky a události. Pohon Symmetrical AWD pomáhá řidičům se s těmito nástrahami vypořádat tím, že rozděluje hnací moment na všechna čtyři kola a zajišťuje dobré záběrové schopnosti i tam, kde vozy s pohonem samotné přední nebo zadní nápravy již ztrácejí odvahu. Pocit bezpečí a mimořádnou jistotu si budete vychutnávat za každé situace - bez ohledu na to, kam se svým Subaru s pohonem Symmetrical AWD vyrazíte.

  • MOTOR SUBARU BOXER 2.5 L DOHC TURBO

    NEJVYŠŠÍ VÝKON: 221 kW (300 PS) / 6,000 ot./min.
    MAX. TOČIVÝ MOMENT: 407 Nm (41.5 kgfm) / 4,000 ot./min.
    SPOTŘEBA PALIVA: 10.4 lit./100 km*
    EMISE CO₂: 242 g/km*

    Vedle přeplňovaného motoru 2,5 l z WRX STI najdeme jen velmi málo motorů tak pověstných svojí schopností nabídnout nefalšovanou radost z jízdy. Naprosto hladce spojuje hrubý výkon s optimálním vyvážením, kdy turbo díky své prakticky okamžité reakci rozpoutává síly umožňující mohutné zrychlení. Schopnosti prověřené roky praxe byly ve WRX STI dotaženy do ještě atraktivnější formy.

  • ŠESTISTUPŇOVÁ MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA

    Šestistupňová manuální převodovka s krátkými drahami zajišťuje hladké řazení s přímou vazbou. Prostřednictvím kůží potažené hlavice řadicí páky si můžete vychutnávat každý přelet rudě žhnoucí ručičky otáčkoměru. Sladíte-li otáčky tak, abyste vytěžili maximum z více než dostatečného točivého momentu, ucítíte plný výkonový potenciál WRX STI pevně ve svých rukou.

  • AKTIVNÍ SMĚROVÁNÍ TOČIVÉHO MOMENTU

    Díky této technologii je ovládání vozu ještě přesnější, abyste si mohli otestovat samotné hranice fyzikálních zákonů. Když najíždíte do zatáčky a opřou se do vás síly bočního zrychlení, systém dokáže přesměrovat výkon na vybraná kola, abyste nevybočili ze zamýšlené trajektorie jízdy. To znamená, že vaše WRX STI reaguje na pokyny od volantu rychleji a s větším vtažením řidiče do děje.

  • SPORTOVNĚ NALADĚNÝ PODVOZEK

    Konstrukce podvozku WRX STI staví na letech zkušeností v nemilosrdných závodech, intenzivním testování a pokrocích v oblasti materiálového a konstrukčního inženýrství. Klíčovým tématem vývojového projektu byla výjimečná stabilita a bleskově rychlá odezva. Proto byla v nosných částech široce použita vysokopevnostní ocel ke zvýšení torzní tuhosti a snížení celkové hmotnosti vozidla. Podle náročných standardů bylo odladěno i zavěšení, kde jsou použity tužší stabilizátory a pružiny, ale i další vylepšení, jako např. tužší pouzdra s unibalovým uložením. Díky tomu se podařilo umně vyvážit tuhost a poddajnost, aby vůz poskytoval okamžitou odezvu a nevídaně těsné spojení mezi řidičem, jeho vozem a silnicí.

  • SI-DRIVE

    Systém SI-DRIVE (zkr. Subaru Intelligent Drive) umožňuje podle libosti upravovat jízdní charakter vašeho WRX STI. V režimu Intelligent [I] se dosahuje hladkého zrychlování s důrazem na hospodárnost jízdy. Režim Sport [S] se vyznačuje lineární odezvou a všestrannou ovladatelností za všech jízdních podmínek. Chcete-li vymačkat z přeplňovaného motoru opravdu maximum, zvolte režim Sport Sharp [S#]. Zde si vychutnáte nejpřímější odezvu na pokyny od plynového pedálu a přesnou regulaci otáček v celém pásmu.

  • MEZINÁPRAVOVÝ DIFERENCIÁL DCCD S REŽIMEM RUČNÍHO NASTAVENÍ

    Systém DCCD umožňuje nastavit režim uzamčení centrálního diferenciálu WRX STI, a tak upravit jízdní chování vašeho vozu. Systém elektromagneticky ovládá lamelovou spojku a mechanické zavírání samosvorného diferenciálu (LSD) k rozdělování točivého momentu mezi kola přední a zadní nápravy. V režimu Auto se systém snaží optimálně rozdělovat výkon podle měnících se jízdních podmínek, zatímco v režimu Auto [+] se více výkonu posílá dopředu v zájmu lepšího záběru. Naopak v režimu Auto [-] jde více výkonu na zadní nápravu např. při rychlém průjezdu zatáčkovitých úseků; v režimu Manual se šesti různými úrovněmi lze přednastavit jednotlivé jízdní charakteristiky, které upřednostňujete.


* Spotřeba paliva a CO2 emise: dle EC715/2007-195/2013W.