BEZPEČNOST
  • Sedadla, bezpečnostní pásy a airbagy SRS*

    Standardní součástí výbavy každého Foresteru jsou čelní airbagy SRS*, doplněné o přední boční airbagy, hlavové záclonové airbagy SRS* a kolenní airbag SRS*. Výškově nastavitelné ezpečnostní pásy pro přední cestující jsou vybaveny předpínači k bezpečnému přidržení pasažérů v případě nehody, stejně tak jako omezovači zátěže, které zabraňují nadměrnému působení sil v oblasti hrudníku. Na maximální bezpečnost cestujících je pamatováno i v případě nárazu do vozidla zezadu. Přední sedadla jsou vybavena tuhým rámem a pevnými opěrkami hlavy. Upevnění vnitřních pružin sedadel je řešeno s ohledem na pohlcování nárazové energie. Kombinace všech opatření napomáhá snížit případné riziko poranění krční páteře.

  • Prstencové výztuže karoseriee

    Prstencové výztuže karoserie zvyšují odolnost kabiny v oblasti střechy, dveří, sloupků a podlahy. Díky konstrukci využívající strategicky rozmístěné vysokopevnostní materiály je nárazová energie v případě nehody odvedena mimo prostor pro cestující. Přestože je rám celkově pevnější a vykazuje vyšší torzní tuhost, zůstává i nadále lehký.

  • Ochrana chodců

    Závažnost zranění chodců v případě nehody zmírňuje tlumicí prostor v přední části vozu. Schopnost pohlcovat energii nárazu má i přední nárazník a speciálně navržená oblast kolem stěračů čelního skla. S ohledem na ochranu v oblasti hlavy byla vpředu navíc použita dělená konstrukce.

  • 5-ti hvězdičkové hodnocení Euro NCAP

    Subaru Forester v nejnovějších bezpečnostních a nárazových testech, prováděných společností Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) získal plný počet pěti hvězd.

  • Speciálně rozvržená kabina pro zvýšení ochrany.

    Pokud jde o otázky bezpečnosti, všechny vozy Subaru překonávají běžně používané postupy. Motor SUBARU BOXER s převodovkou využívá speciální konstrukci zabraňující jeho proniknutí do prostoru kabiny s ohledem na lepší ochranu všech cestujících.

  • Výhled z vozu

    Díky vyšší pozici nad vozovkou a skvělému výhledu všemi směry (na vrcholu třídy) má řidič dokonalý přehled o situaci a cítí se uvolněně i na úzkých cestách nebo ve stísněných prostorách. K maximálnímu potlačení mrtvých úhlů přispívá optimální konstrukce předních A-sloupků společně s přídavnými bočními okénky v předních dveřích. Vnější zpětná zrcátka se přesunula níže na panel dveří a skýtají nezvykle velké zorné pole.

  • Soustava brzd

    Standardně montované kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech jsou vybaveny systémem ABS s funkcí elektronického rozdělování brzdné síly (EBD), která pomáhá optimálně rozdělovat brzdnou sílu mezi všechna čtyři kola, a dále brzdovým asistentem a funkcí překlenutí brzd při brzdění v nouzových situacích. Ve výbavě je i pomocník pro rozjezd v kopci (Auto Vehicle Hold), zabraňující couvnutí vozidla při rozjezdu v prudkém svahu. U vozů v provedení DIT se s ohledem na ještě lepší brzdné schopnosti doplňují větší 17” kotouče s odvětráváním vpředu, resp. 16” kotouče s odvětráváním na zadní nápravě.

  • Stabilizační systém

    Stabilizační systém (standardní součást výbavy každého Foresteru) pomocí několika čidel nepřetržitě sleduje a vyhodnocuje, zda vůz pokračuje ve správném směru dle pokynů řidiče. Pokud se vůz při průjezdu zatáčkou nebo vyhýbacím manévru blíží k mezím stability, upraví se rozdělení hnacího momentu systému AWD, výkon motoru a brzdná síla na každém z kol tak, aby vůz neztratil požadovaný směr.


 *SRS: zkr. Supplemental Restraint System (dodatečný/přídavný zádržný systém). Efektivní fungování je podmíněno používáním bezpečnostních pásů.