EYESIGHT - ŠPIČKOVÁ TECHNOLOGIE SUBARU

V SUBARU věříme v tzv. KOMPLEXNÍ BEZPEČNOST, jejíž důležitou součástí jsou přednárazové bezpečnostní systémy s hlavním cílem zajistit, aby k nehodám vůbec nedocházelo. Proto jsme vytvořili špičkový systém Subaru EyeSight*1 na podporu řízení. Systém je vybaven dvojicí kamer a podobně jako druhý pár očí sleduje vozovku před automobilem. Snímá barevný prostorový obraz a zajišťuje špičkové rozpoznávání obrazu, téměř stejně dobře jako lidské oči. Pomocí obrazu z obou kamer pak systém přesně určuje tvar, rychlost a vzdálenost jednotlivých objektů – rozezná nejen jiná vozidla, ale i motocykly, jízdní kola a chodce.*2 Zjistí-li potenciální nebezpečí, varuje řidiče a podle potřeby začne i brzdit, aby napomohl vyhnout se nehodě. Systém EyeSight zvyšuje celkovou bezpečnost, částečně ulehčuje práci řidiči a obecně přispívá k vyššímu pocitu bezpečí na palubě Levorgu.
TECHNOLOGIE NA PODPORU ŘÍZENÍ
  • ADAPTIVNÍ TEMPOMAT

    Technologie EyeSight*1 nekončí tím, že pouze udržuje přednastavenou rychlost jako tradiční tempomat. Když rozpozná vozidlo jedoucí vpředu, adaptivní tempomat přizpůsobí rychlost tak, aby se udržovala nastavená vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla (systém monitoruje odstup a vzájemný rozdíl v rychlostech). EyeSight přizpůsobuje výkon motoru, řazení a brzdění, aby rychlost vašeho vozu odpovídala dopravní situaci, a to v rozmezí cca od 0 do 180 km/h. Adaptivní tempomat byl koncipován především pro použití na dálnicích, rychlostních silnicích a podobných komunikacích. Dokáže rozpoznat vpředu jedoucí vozidlo i jeho brzdová světla a následně za vás udržovat správné tempo při popojíždění v kolonách s ohledem na maximální pohodlí na dlouhých cestách.

  • FUNKCE UPOZORŇOVÁNÍ NA KLIČKOVÁNÍ V JÍZDNÍM PRUHU A FUNKCE FUNKCE HLÍDÁNÍ JÍZDNÍCH PRUHŮ

    Pokud vás zmůže únava a začnete nezvykle „šněrovat“ silnici nebo vyjíždět ze svého jízdního pruhu, funkce varující před kličkováním v jízdním pruhu (LSW – Lane Sway Warning) se vám připomene akustickou signalizací a blikající kontrolkou. Systém LSW je však funkční pouze při rychlostech cca od 60 km/h. Jedete-li rychleji než asi 50 km/h a nechtěně sjedete až k dělicí čáře daného jízdního pruhu a chystáte se pruh opustit bez znamení o změně směru jízdy, funkce hlídání jízdních pruhů (LDW – Lane Departure Warning) se vám připomene akusticky i pomocí blikající kontrolky dříve, než z pruhu vyjedete.

  • SYSTÉM PRO UDRŽOVÁNÍ VOZIDLA V JÍZDNÍM PRUHU (LKA)

    Systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu byl koncipován především pro použití na dálnicích, rychlostních silnicích a podobných komunikacích. Pomocí dvojice kamer sleduje vodorovné značení na vozovce a dokáže rozpoznat, když vůz začne vyjíždět z daného jízdního pruhu. Za rychlostí přibližně od 65 km/h pomáhá zasahovat do řízení, aby v zájmu bezpečnosti jízdy napomohl zabránit nechtěnému opuštění jízdního pruhu.

  • UPOZORNĚNÍ NA ROZJEZD VOZIDLA VPŘEDU

    Pokud právě stojíte a systém EyeSight rozpozná, že se kolona opět začala hýbat, funkce upozornění na rozjezd vozidla vpředu (LVSA) dá řidiči pomocí akustického signálu a blikající kontrolky vědět, že nastal čas reagovat.

TECHNOLOGIE PRO PŘEDCHÁZENÍ NEHODÁM
  • SYSTÉM PŘEDNÁRAZOVÉHO BRZDĚNÍ*2

    Pokud systém přednárazového brzdění rozpozná hrozící střet s vozidlem nebo jinou překážkou vpředu, dokáže na tuto skutečnost řidiče upozornit, a to akusticky i pomocí kontrolky na přístrojovém panelu. Pokud řidič nereaguje a nedělá nic pro to, aby se střetu vyhnul, systém může automaticky začít brzdit s cílem omezit nárazovou sílu, případně se nehodě zcela vyhnout. Pokud řidič reaguje vyhýbacím manévrem ve snaze se střetu vyhnout, může se zapojit přednárazový brzdový asistent s cílem pomoci nehodě předejít.

  • PŘEDNÁRAZOVÁ REGULACE VÝKONU MOTORU

    Pokud systém EyeSight detekuje překážku před vozidlem a vy zařadíte k rozjezdu vozidla vpřed namísto vzad, přednárazová regulace výkonu motoru reaguje pomocí několika krátkých zvukových znamení, rozbliká se kontrolka a přiškrtí výkon motoru, aby se zamezilo čelnímu střetu vozidla.

  • ZOBRAZOVÁNÍ SYSTÉMU EYESIGHT NA PODPORU ŘÍZENÍ*3

    Provozní stavy a varování systému EyeSight se ve zjednodušené podobě promítají pomocí LED prvků na čelní sklo, aby řidič co nejméně odkláněl zrak od vozovky.


*1 EyeSight je systém na podporu řízení, jenž za některých jízdních podmínek nemusí fungovat optimálně. Za bezpečnost jízdy vždy zodpovídá řidič, jenž je povinen věnovat pozornost řízení a dodržovat dopravní předpisy. Účinnost fungování systému závisí na celé řadě faktorů, mj. údržbě vozidla, klimatických podmínkách a stavu vozovky. Veškeré podrobnosti k fungování systému najdete v Uživatelské příručce, kde jsou též uvedena omezení systému EyeSight, včetně funkcí popisovaných v tomto prospektu.
*2 Systém přednárazového brzdění nemusí za všech situací fungovat. Za určitých situací nemusejí být splněny nezbytné podmínky k optimálnímu fungování systému EyeSight – závisí např. na rychlosti jízdy vůči překážce, výšce objektu a dalších podmínkách.
*3 Výbava na přání; součást paketu vyspělých bezpečnostních systémů.