TECHNOLOGIE
  • MOTOR SUBARU BOXER

    Jen velmi málo vozů SUV jezdí s takovou jistotou a příkladnou odezvou jako Forester, přičemž hlavní důvod a jdeme pod kapotou – motor SUBARU BOXER. Díky unikátní konstrukci jsou válce umístěny po obou stranách klikového hřídele v úhlu 180 stupňů proti sobě, a tak je profil nižší a plošší než u motorů odlišné konstrukce. Motor (a tedy i celý vůz) má tak nižší těžiště, což přispívá k lepšímu pocitu rovnováhy. Protiběžný chod pístů kromě toho znamená, že pohybové síly přirozeným způsobem působí proti sobě, a tak se eliminuje převážná část vibrací.

    SUBARU BOXER DIESEL 2,0 L DOHC
    NEJVYŠŠÍ VÝKON: 108 kW (148 k) při 3 600 ot/min
    MAX. TOČIVÝ MOMENT: 350 Nm při 1 600 až 2 400 ot/min
    SPOTŘEBA PALIVA:
    6.1 lit./100 km*1 (Lineartronic)*2
    6.3 lit./100 km*1 (Lineartronic)*3
    5.7 lit./100 km*1 (6MT)*2,
    5.9 lit./100 km*1 (6MT)*3
    EMISE CO2:
    158 g/km*1 (Lineartronic)*2
    163 g/km*1 (Lineartronic)*3
    148 g/km*1 (6MT)*2,
    152 g/km*1 (6MT)*3

    SUBARU BOXER 2,0 L DOHC TURBO
    NEJVYŠŠÍ VÝKON: 177 kW (241 k) při 5 600 ot/min
    MAX. TOČIVÝ MOMENT: 350 Nm při 2 400 až 3 600 ot/min
    SPOTŘEBA PALIVA: 8,5 l/ 100 km*1 (Lineartronic)
    EMISE CO2: 197 g/km*1 (Lineartronic)

    SUBARU BOXER 2,0 L DOHC
    NEJVYŠŠÍ VÝKON: 110 kW (150 k) při 6 200 ot/min
    MAX. TOČIVÝ MOMENT: 198 Nm při 4 200 ot/min
    SPOTŘEBA PALIVA:
    6,5 l/ 100 km*1 (Lineartronic)
    6,9 l/ 100 km*1 (6MT)
    EMISE CO2:
    150 g/km*1 (Lineartronic)
    160 g/km*1 (6MT)

    *1 Spotřeba paliva ad emise CO2: V souladu s normou EC715/2007-2015/45/W.
    *2 Pro modely 2.0D a 2.0D PREMIUM.
    *3 Pro model 2.0D SPORT.

  • Vyšší stabilita

    Blok motoru má plošší profil a je zabudován co nejblíže k povrchu vozovky. Celý vůz je tak stabilnější, vyváženější a za jízdy lépe odolává bočním silám, než je tomu u pohonů s odlišnou konstrukcí.

  • Výkon pro běh na dlouhou trať

    Motor ploché konstrukce je ze své podstaty tuhý a vyvážený, produkuje proto méně vibrací než je tomu u jednotek s vidlicovým nebo řadovým uspořádáním válců. Výsledkem je tak vyšší životnost a spolehlivost v dlouhodobém provozu.

  • POHON VŠECH 4 KOL SYMMETRICAL ALL-WHEEL DRIVE

    Kontrola znamená jistotu a stabilita přináší agilitu, která vás v případě Foresteru 2016 nadchne. Vozy Subaru jsou zárukou inspirující jistoty za volantem, a to díky přirozeně stabilní konstrukci pohonu Symmetrical AWD, jejíž součástí je i skvěle vyvážený motor SUBARU BOXER. Soustava pohonu vždy přenáší výkon na všechna čtyři kola, a zajišťuje tak lepší kontrolu na všech površích i za nepříznivých podmínek. Hlavní komponenty jsou uspořádány podélně, což napomáhá k výtečnému stranovému vyvážení i vysoké přesnosti při ovládání vozidla. Nízké těžiště je zase zdrojem mimořádně zábavné jízdy se skvělou odezvou. Výsledkem jedinečných vlastností soustavy pohonu Symmetrical AWD je příkladná ovladatelnost a schopnost vyhnout se každému
    nebezpečí.

  • ZAVĚŠENÍ KOL

    Forester používá vyladěnou soustavu zavěšení předních i zadních kol pro agilní ovladatelnost a příkladné jízdní schopnosti na nejrůznějších površích a za každých podmínek. Forester je navýsost všestranný model, o čemž vypovídá i tuhost pružin a tlumení odladěné pro hladké silnice i nerovné polní cesty. V případě provedení DIT se u zavěšení předních kol používají olejová těsnění regulující tření, vodicí pouzdra a nová hydraulická kapalina v tlumičích. Odladění soustavy zavěšení kol po této optimalizaci pomáhá ještě lépe tlumit vibrace a potlačovat náklony karoserie. U provedení DIT byl dále doplněn pomocný rám v zadní části vozu, který tvoří tužší základnu k instalaci zavěšení zadních kol, což se odrazilo v ještě lepších jízdních vlastnostech a výraznější zpětné vazbě od řízení.

  • LINEARTRONIC + ACTIVE TORQUE SPLIT AWD

    Ve snaze zajistit okamžitou a hladkou reakci na měnící se jízdní podmínky je bezestupňová převodovka Lineartronic vybavena řetězem namísto řemene — to umožňuje využívat větší rozsah převodových poměrů, a dosahovat tak vyššího výkonu, hospodárnosti provozu, ale i rychlejší odezvy na pokyny od plynového pedálu. Podélně uložená převodovka spolupracuje se systémem aktivního rozdělování točivého momentu pohonu AWD, který reaguje na aktuální trakční podmínky a vstupy od převodovky i řidiče. Systém tak nepřetržitě reguluje rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu.

  • SI-DRIVE*4

    Systém Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE) dokáže upravovat odezvu hnacího ústrojí v závislosti na stylu vaší jízdy, stavu vozovky či aktuální situaci, která může nastat. Provádí rychlé přemapování odezvy škrticí klapky
    a chování automatické převodovky, abyste za všech okolností měli k dispozici optimální jízdní schopnosti.

  • Režim Sport Sharp*5

    Režim Sport Sharp zaměřený na co nejostřejší odezvu využívá maximální výkonový potenciál motoru. V tomto režimu motor bezprostředně reaguje na polohu plynového pedálu, aby reagoval co nejvyšším výkonem při akceleraci. Pomocí páček řazení pod volantem můžete v režimu Sport Sharp ještě lépe kontrolovat výkonový potenciál motoru prostřednictvím osmi virtuálních převodových stupňů (podobně jako u konvenční osmistupňové převodovky), a jízdu si tak užít na maximum.

  • Režim Sport

    Režim Sport nabízí hladkou odezvu motoru za každé rychlosti. Okamžitě ucítíte lineární odezvu s kultivovaným a mohutným zátahem.

  • Režim Intelligent

    Systém SI-DRIVE aktivuje režim Intelligent k dosažení okamžité jízdní odezvy v kombinaci s nízkými emisemi. Mapování škrticí klapky optimálně vyvažuje požadavky na hladký chod a nízkou spotřebu.

  • Režim X-Mode*6 a pomocník pro sjíždění svahů*6

    Písmeno „X“ značí dodatečné schopnosti – pro každého řidiče a prakticky na jakékoli vozovce. Stačí stisknout tlačítko a režim X-Mode se ujme řízení motoru, převodovky, pohonu AWD, brzd a dalších komponent, aby vás bezpečně a s maximální jistotou provedl špatnými cestami i po kluzkém povrchu. Pomocník pro sjíždění svahů přijde ke slovu v náročných sjezdech, kde je zárukou vyšší jistoty za volantem. Udržuje stabilní a kontrolovaný hybný moment, aby se řidič mohl lépe soustředit na řízení a nemusel se zabývat brzděním.

  • Technické řešení, které se nikdy nevzdává.

    Forester byl navržen tak, aby snadno překonával skaliska, balvany, stromy a další překážky v cestě, aniž by doznal újmy nebo uvízl v terénu. Čím větší překážka, tím větší nájezdové úhly vpředu a vzadu jsou zapotřebí, aby se předešlo poškození nárazníků. Kromě velkých nájezdových úhlů se Forester chlubí velkorysou světlou výškou, která znamená i velký přejezdový úhel, a tedy minimální riziko uvíznutí na břiše.


*1 Spotřeba paliva ad emise CO2: V souladu s normou EC715/2007-2015/45/W.
*2 Pro modely 2.0D a 2.0D PREMIUM.
*3 Pro model 2.0D SPORT.
*4 
Standardně u provedení 2.0i PREMIUM a 2.0XT.
*5 Systém SI-Drive s trojicí režimů (Sport Sharp, Sport a Intelligent) je k dispozici pouze u provedení 2.0XT. Systém SI-Drive u ostatních provedení disponuje dvěma režimy (Sport, Intelligent
*6 Standardní výbava u provedení 2.0i PREMIUM (Lineartronic), 2.0XT, 2.0D PREMIUM (Lineartronic) a 2.0D SPORT (Lineartronic).