O SUBARU

LPG SUBARU - Přednosti
Na první pohled Vůči zemnímu plynu CNG
Přednosti na první pohled
Zřejmé výhody našeho programu LPG
Záruka
Na vozy z LPG Programu držíme záruku 3 roky / 100 000 km, dle toho co nastane dříve.
Čerpání paliva téměř za polovinu
Zkapalněný plyn stojí v Česku průměrně cca. 16 Kč za litr. Zkapalněný plyn pro pohon automobilů ve srovnání s benzínem, naftou a zemním plynem je v současné době nejvýhodnější alternativou v oblasti pohonných hmot. Od benzínek tak budete odjíždět až s 50% úsporou!zkapalněný plyn pro pohon automobilů ve srovnání s benzínem, naftou a zemním plynem v současné době nejvýhodnější alternativou v oblasti pohonných hmot.
Nepatrné zatížení životního prostředí
Zkapalněný plyn pro pohon automobilů (tekutý plyn, LPG) zatěžuje životní prostředí emisemi škodlivin ve srovnání s benzínem a naftou podstatně méně, protože nedochází k téměř žádnému zatížení benzolem a částicemi sazí. Pohon na LPG přispívá k ochraně životního prostředí!
Větší dosah díky bivalentnímu principu
Modely z Programu LPG jsou vozidla s hybridním pohonem. Stisknutím tlačítka můžete kdykoliv volit mezi režimem na zkapalněný plyn nebo benzinovým pohonem a použitím obou palivových nádrží významně zvýšit dosah a akční rádius vašeho vozidla!
Efektivní a snadno udržovatelný
Zkapalněný plyn pro pohon automobilů Vám pomáhá šetřit. Efektivní spalování a optimální využití pohonných hmot zaručují zachování intervalů údržby optimálních pro zákazníka.
LPG zástavba se vyplatí
Relativně nízké náklady na dodatečné vybavení se rychle amortizují a udržovací náklady citelně klesají při každém tankování. A pro životní prostředí se vyplácí již od prvního kilometru!
Malé zařízení, velký komfort
Zařízení na zkapalněný plyn samo o sobě zabírá málo místa, takže objem ložného prostoru Vašeho Subaru zůstává zachován téměř beze změny. Toroidní nádrž na zkapalněný plyn je namontována v zavazadlovém prostoru v prohlubni pro náhradní kolo. To se buď přestěhuje do zavazadlového prostoru, případně můžete využít další nabídky a pokud vám opravdu překáží, je možné vůz dovybavit systémem monitoringu tlaku v pneumatikách a rezervu již pak můžete nechat doma v garáži!
Výhodné čerpání paliva v doma v ČR i v Evropě
LPG jako palivo je rozšířené téměř po celém světě. Celoplošně je v ČR více než 800 čerpacích stanic, v Evropě více než 19.000 stanic s možností tankování zkapalněného plynu. Neustále přibývají další. V Evropě není možné čerpat pouze ve Španělsku, Finsku a Islandu. A téměř všude stojí litr paliva LPG méně než polovinu ceny benzínu či dieselu!
Zaručená bezpečnost a spolehlivost
Dle vyjádření německého institutu ADAC ukázaly nárazové a požární testy, že jsou vozidla s pohonem na zkapalněný plyn stejně bezpečná jako vozidla s benzínovým pohonem. Náš Program LPG je odzkoušen na již více než 200 vozech v praxi bez větších závad či problémů. Subaru ČR poskytuje u nových vozů s Programem LPG jako obvykle 3 roky záruky do 100.000 km!
Osvědčená a oblíbená alternativa paliva
Technologie pohonu na zkapalněný plyn je vyzrálá technika, která se již léta osvědčuje zejména v zahraničí. Těší se důvěře velkého společenství příznivců LPG s více než 10 miliony řidičů vozů s pohonem na zkapalněný plyn!
Přednosti vůči zemnímu plynu CNG
Zemní plyn (CNG) nebo zkapalněný plyn (LPG) pro pohon automobilů? Porovnejte sami. 
Obě alternativy paliva jsou jsou výhodnější a šetrnější k životnímu prostředí než tradiční druhy paliva benzin a nafta.
V přímém srovnání podstatných bodů je však zkapalněný plyn LPG pro pohon automobilů výrazně výhodnější.
Hospodárnost a ekologické dopady
Zkapalněný plyn pro pohon automobilů ve srovnání s benzínem, naftou a zemním plynem v současné době nejvýhodnější alternativou v oblasti pohonných hmot (Zdroj: Tisková informace německého institutu ADAC z 31.10.2006). Zkapalněný plyn disponuje vyšší koncentrací energie než zemní plyn. V přímém srovnání může být proto spotřeba paliva u zemního plynu až 3x tak vysoká a dosah vozidla příslušně menší než u zkapalněného plynu pro pohon automobilů.
CNG je zajímavé medium, je ovšem technologicky složité. Přestavba autobusů vyžaduje statisícové dotace, přestavba osobních vozů na CNG má být dražší o cca. 50 % než přestavba na LPG. Také stavba čerpacích stanic na CNG je technologicky a investičně nesmírně náročná a při této investici se významně zatíží životní prostředí emisemi. Jak při výrobě technologie, tak při její dopravě na místo a výstavbě stanice samé. Do roku 2010 má být současný počet čerpaček na CNG zvýšen z 17 na 100. LPG vyráběné při těžbě zemního plynu nebo při zpracování ropy je ekologicky výhodnější než benzín či nafta. Je to zcela zvládnutá, bezpečná, uživatelsky a ekologicky přátelská technologie.
Nejen zachování, ale další růst počtu vozidel na LPG je významným příspěvkem k plnění směrnice EU o snížení skleníkových plynů v automobilovém průmyslu. Může se jednat o vozidla nová, ale i o přestavby starších vozů. Např. město Vídeň učinilo s programem městských autobusů na LPG zásadní krok ke snížení skleníkových plynů až o 50 %. Dalším ekologickým aspektem je nižší opotřebení motorů používajících LPG a jejich celková menší hlučnost, což má další významné ekologické aspekty (motory vydrží déle, není třeba tolik mazacích olejů).
Čerpání zkapalněného plynu LPG
Síť čerpacích stanic se zkapalněným plynem LPG je v Česku i Evropě rozšířenější:
-  Více než 800 čerpacích stanic se zkapalněným plynem ku cca 17 stanicím se zemním plynem CNG v ČR.
-  Více než 20.000 čerpacích stanic se zkapalněným plynem LPG ku několika stům stanic se zemním plynem CNG v Evropě mimo ČR.
Komfort
Zemní plyn vyžaduje kvůli potřebnému provoznímu tlaku 200-250 bar podstatně větší zásobní lahve, které v závislosti na způsobu zabudování v zavazadlovém prostoru mohou silně omezit nabídku místa. Nádrž na zkapalněný plyn (zkapalněný plyn popř. LPG vyžaduje pouze 8-12 bar) zmizí naproti tomu v prohlubni pro rezervní kolo, čímž je místo ušetřeno.
Náklady a montáž a údržba
Montáž zařízení na zemní plyn je z důvodu nutného tlaku v nádrži plynu náročnější (viz. bod o hospodárnosti). Náklady na dodatečné vybavení jsou pro zařízení se zemním plynem výrazně vyšší než u zařízení se zkapalněným plynem, které se tak rychleji amortizuje.