O SUBARU

BEZPEČNOST SUBARU - Historie bezpečnosti

Cesta k bezpečným vozům SUBARU

1960-1969 1970-1979 1980-1989 1990-1999 2000-2009 2010-současnost

Základní koncept značky Subaru – automobily přinášející radost je možno vyvíjet pouze tehdy, když jsou podpořeny dostatečnou bezpečností – se stal součástí vývoje již od návrhu prvního vozu Subaru. Historie značky Subaru je cestou vedoucí k „ALL-AROUND SAFETY (komplexní bezpečnosti)“.


1960-1969
1960

Moderní, realistické crash testy prováděné japonskými výrobci za použití vodících lišt a crash test figurín.

1960

Zadní crash testy modelu Subaru 360.

1965

První japonský výrobce, který zahájil crash testy (zpředu a zezadu).

1966

Subaru 1000: Na trh byl uveden první vůz Subaru s pohonem přední nápravy a poháněný motorem SUBARU BOXER. Při nárazových bezpečnostních testech byla dosažena vysoká míra bezpečnosti.


1970-1979
1971

Byl vyvinut speciální program bezpečnostních testů Subaru jako součást bezpečnostních nárazových zkoušek pro model Leone.

1972

Model Subaru Leone 4WD Station Wagon (kombi), byl uveden na trhu jako celosvětově první masově vyráběný osobní automobil s pohonem všech kol 4WD. Model umožňoval řidiči přepínat mezi režimy 4WD a 2WD.

1977

Pro americký model Leone (řada „L“) byly zahájeny testy „Engine Drop“ (motor se sune při nárazu dolů).

1979

Testy modelu Leone 4WD: Jako součást kroků zaměřených na zlepšení kolizní bezpečnosti u modelu Leone 4WD, poháněcí hřídel a diferenciál jsou navrženy tak, aby se během nárazu rozpojily a směřovaly směrem dolů.


1980-1989
1981

Na trh byl uveden model „Leone 1800cc 4WD Automatic”, který byl vybaven celosvětově první mokrou hydraulickou spojkou „multi-plate“ umístěnou v zadní části automatické převodovky

1983

Model 4WD turbo vybavený vzduchovým podvozkem s hydraulickým nastavením výšky vozu.

1986

Byl zahájen výzkum materiálů s vysokou pevností v tahu pro automobilové rámy.

1986

XT: Plastové nárazníky splňující pravidlo „5 mil za hodinu“ byla zavedeny v Americe jako celosvětově první vyvinuté “nárazníky absorbující energii”.

1986

Model Leone, 3 dveře, hatchback coupe RX-II (turbomotor 1.8 litru) pracuje s trvalým pohonem všech kol (AWD) a je vybaven převodovkou s kuželovými koly a uzamykatelným středovým diferenciálem.

1987

MP-T 4WD vyvinut pro trvalý provoz jako systém 4WD “ACT-4”, pracuje s pulzním řízením k určení rozložení krouticího momentu mezi přední a zadní nápravu.

1989
Byla vyrobena první generace modelu Legacy.  Model se stává pro značku SUBARU novým bezpečnostním standardem. Je to začátek moderních bezpečnostních opatření při kolizích.
1989

Na trh přichází model Turbo Legacy vybavený trvalým pohonem všech kol 4WD, viskózní spojkou LSD a středovým diferenciálem. Tandemový posilovač brzd zvýšil bezpečnost vozu.


1990-1999
1990

Instalace palubního systému pro sběr dat z nárazových zkoušek / zařízení pro crash testy.

1991

“VTD-4WD (variabilní rozložení krouticího momentu na pohon 4)” pro vynikající zatáčení a “4WS” (systém řízení čtyř kol) instalovaný do SVX v zájmu ideální rovnováhy mezi bezpečností a radostí z jízdy.

1993

Druhá generace modelu Legacy: Tuhost bezrámové automobilové karosérie, která poskytuje ochranu při kolizích s přesazením pro ještě větší kolizní bezpečnost.

1996

První generace modelu Forester: Vybavena kruhovitými výztužnými rámy pro mimořádnou úroveň kolizní bezpečnosti.

1998

Třetí generace modelu Legacy: Karoserie opatřená kruhově tvarovanými rámy a přední rámová konstrukce obepíná horizontálně uložený motor s protiběžnými písty. Instalace předních bočních airbagů zvyšuje kolizní bezpečnost na bezprecedentní úroveň.

1999

Na trh by uveden “ADA (Active Driving Assist / aktivní jízdní asistent)” v japonském modelu Legacy systém pro podporu řidiče využívající stereo kamery.


2000-2009
2003

Nárazové zkoušky mezi vozidly: Pro další zlepšení bezpečnosti, postavení testovacích zařízení, která simulují aktuální „crash“ podmínky.

2007

Model 07MY Impreza získal ocenění ‘07/08’ Grand Prix od JNCAP. Ve stejném roce získal model Impreza titul nejbezpečnější japonský automobil.

2007
Safety improved immensely with the “SUBARU Dynamic Chassis Control Concept (DC³)” concept, to take driving enjoyment to new heights.
2008

Na trh byl uveden Systém „EyeSight” jako celosvětově první bezpečnostní technologie využívající stereo kamery.

2009

Pátá generace modelu Legacy: Rám je instalován před motorem ke zlepšení ochrany před nárazem zepředu. Bylo dosaženo špičkového hodnocení bezpečnosti po celém světě.


2010-současnost
2010

Systém EyeSight byl dále vylepšen coby vysoce moderní systém zabraňující srážkám a instalován do japonských modelů Legacy/Outback.

2014

Systém EyeSight je vylepšen a jsou do něho začleněny nové funkce jako pořizování barevných snímků ze stereo kamer.