O SUBARU

Technologie SUBARU - EyeSight
Firma Subaru důsledně usiluje o bezpečnost řidiče, a to bylo také ústředním motivem při vývoji systému EyeSight, neboť zabránit kolizi je tím nejlepším způsobem, jak si zachovat na silnici zdraví. Systém EyeSight od firmy Subaru byl dále vylepšen a jeho dvě stereo kamery poskytují nyní trojrozměrné barevné snímky s mimořádnou ostrostí tak, aby byla včas detekována vozidla, motocykly, jízdní kola, chodci a dokonce i vodorovné značení na vozovce. Systém je jemně vyladěn tak, aby zabraňoval kolizím, pomáhá řídit vozidlo těsně před kolizí a přispívá dokonce k lepší kontrole při jízdě s tempomatem (Adaptive Cruise Control). Systém EyeSight pomáhá řidiči ve formě akustických signálů a zásahem do brzdění, což pomáhá snižovat únavu řidiče a zvyšuje jeho pocit klidu na silnici.
ADAPTIVNÍ TEMPOMAT (*1)

Systém EyeSight změnil koncept tradičního tempomatu. Stereo kamery spolupracují se spalovacím motorem, převodovkou a s brzdovými systémy tak, aby zajistily stanovenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, a v případě potřeby provedou korekci. Systém je také mimořádně komfortní při dlouhých jízdách nebo při dopravních špičkách při pohybu „stop-and-go“.

*1 Adaptive Cruise Control (adaptivní tempomat) je systém podporující řidiče při jízdě po dálnicích a rychlostních komunikacích. Výše uvedený tempomat nemusí nutně odpovídat všem požadavkům s ohledem na různé podmínky včetně stavu vozovky, počasí a vozidla. Tento systém nedává řidiči automatickou jízdní funkci, která je schopna zvládnout všechny dopravní situace. Řidiči musí i s adaptivním tempomatem dbát na to, aby nepřekračovali stanovené maximální rychlosti. Pracovní interval funkce „Adaptive Cruise Control“ se liší v závislosti na konkrétní zemi.


ASISTENT JÍZDY V PRUZÍCH A
VAROVÁNÍ PŘED SJETÍ ZE SILNICE

Únava při jízdě může vést k tomu, že řidič nechtěně vybočí ze svého jízdního pruhu. Jestliže systém zjistí, že vozidlo vybočuje z pruhu, a že jeho rychlost činí přibližně 60 km/h nebo více, systém EyeSight generuje akustické varovné signály a rozsvítí se indikátor, který pomůže řidiči zůstat ve správném pruhu. Řidič je také varován, když začíná vozidlo při určité rychlosti samovolně přejíždět do vedlejšího jízdního pruhu.


UPOZORNĚNÍ ROZJEZDU VOZU PŘED VÁMI

Systém EyeSight pomáhá řidičům udržet se v provozu tím, že generuje akustický a blikající světelný signál, když jeho vozidlo zůstává nehybné, zatímco vozidlo vpředu nastartovalo a začíná se rozjíždět, a když jsou splněny další podmínky.


SYSTÉM BRZDĚNÍ TĚSNĚ PŘED KOLIZÍ A BRZDOVÝ ASISTENT PŘED KOLIZÍ

Systém EyeSight je navržen tak, aby pomáhal řidiči při zpomalování vozidla nebo – pokud je to možné – při jeho úplném zastavení, jestliže rozpozná před vozidlem jiné vozidlo, chodce nebo nějakou překážku. Nový systém brzdí těsně před kolizí a využívá brzdového asistenta pro širší spektrum detekovaných překážek, než tomu bylo u předcházejících verzí systému, které byly instalovány do vozidel Subaru. Jestliže systém rozpozná, že řidič nezvládá výhybný manévr, může automaticky aktivovat brzdy. Když je aktivován „Pre-collision Braking Systém“ a systém rozpozná, že řidič brzdí nedostatečně, může systém automaticky zvýšit brzdnou sílu. Tyto funkce pracují tehdy, když je rychlostní rozdíl vůči vpředu se nacházejícímu vozidlu menší než 50 km/h resp. 35 km/h (*2) při detekování chodce. „Pre-Collision Steering Assist“ (asistent řízení před kolizí) může být také aktivován tehdy, jestliže systém detekuje možnou kolizi s jiným vozidlem vpředu a řidič se snaží pomocí volantu o výhybný manévr, přičemž systém změní VDC charakteristiku a pomůže tak řidiči zabránit kolizi.

*2 „Pre-collision Braking Systém“ nepracuje v případě, že rychlostní rozdíl vůči vpředu se nacházejícímu vozidlu je větší než 50km/h resp. v případě chodce větší než 35 km/h. Jiné počasí a externí podmínky mohou rovněž zabránit fungování systému asistovaného brzdění i tehdy, když je rychlostní rozdíl vůči vpředu se nacházejícímu vozidlu menší než 50km/h resp. v případě chodce menší než 35 km/h.


ŘÍZENÍ KLAPKY PŘED KOLIZÍ (*3)

Jestliže řidič omylem zařadí rychlost nebo zpátečku v době, kdy vozidlo stojí nebo se pohybuje velmi pomalu, a systém EyeSight rozpozná před vozidlem nějaký objekt, generuje „Pre-collision Throttle Management“ varovný signál, rozsvítí světelnou kontrolku a omezí výkon motoru. To může pomoci zabránit nepříjemné kolizi vpředu.

*3 Systém nemusí být aktivován v závislosti na tvaru nebo viditelnosti předmětů nacházejících se před vozidlem.

Vyloučení odpovědnosti
- Při řízení automobilu se nikdy nespoléhejte pouze na systém EyeSight. Systém EyeSight byl navržen tak, aby pomáhal řidiči při rozhodování na silnici, a snižoval pravděpodobnost nehody nebo poškození v důsledku nehod či stresu řidiče. Systém nebyl navržen k tomu, aby se řidiči nesoustředili na vozovku před sebou nebo řídili nedbale, ani k tomu, aby poskytoval podporu při špatném počasí nebo snížené viditelnosti. Systém rovněž není určen k tomu, aby zabránil kolizím za jakýchkoli podmínek. Řidiči zůstávají odpovědni za bezpečnost jízdy a musí dodržovat všechna dopravní pravidla a předpisy bez ohledu na to, že vozidlo je vybaveno systémem EyeSight. Řidiči musí zajistit bezpečnost jízdy a udržovat bezpečnou vzdálenost od vpředu se nacházejícího vozidla, musí věnovat pozornost svému okolí a jízdním podmínkám, a musí sešlápnout brzdový pedál, pokud je to nutné, nebo učinit jiná opatření k udržení bezpečné vzdálenosti. Je-li aktivována výstraha, musí dávat řidiči pozor na situaci před vozidlem a na okolí, a musí sešlápnout brzdový pedál a učinit další opatření podle potřeby.

- Systém EyeSight má určitá omezení ohledně detekce navíc k vlastnostem, které jsou uvedeny zde. Řidiči si musí důkladně přečíst manuál pro majitele vozu a seznámit se všemi jeho funkcemi ještě před použitím systému, a musí systém vždy používat řádným způsobem. Nesprávné použití systému nebo nedostatečná pozornost mohou vést k nehodám.

- Tato videa slouží pouze pro ilustraci a mohou se lišit od aktuálních specifikací.

Pokud se objeví nesrovnalosti mezi těmito popisy (včetně videa) a pokyny uvedenými v příručce pro majitele vozidla, má přednost text uvedený v příručce pro majitele vozidla.