O SUBARU

Technologie SUBARU - Pohon AWD s aktivním mezinápravovým diferenfiálem DCCD

MODEL WRX STI

Nejmodernější elektronicky řízená soustava pohonu AWD používá centrální diferenciál s planetovým převodem a rozdělením hnacího momentu mezi přední a zadní nápravu v poměru 35:65, společně s elektronicky řízeným mechanizmem LSD, jenž automaticky kompenzuje různé záběrové schopnosti jednotlivých kol. Aktivní mezinápravový diferenciál DCCD ve spolupráci s řídicím modulem dokáže přesněji odhadovat záměry řidiče při vjezdu do zatáčky. Za pomoci mechanického samosvorného diferenciálu (LSD) je řídicí modul schopen ve správném okamžiku regulovat činnost elektromagnetického samosvorného diferenciálu v souladu s přáním řidiče. Proto se též změnil základní poměr rozdělení hnacího momentu mezi přední a zadní nápravu (před aktivaci LSD) z 35:65 na 41:59.
O jízdních podmínkách je řídicí systém informován prostřednictvím rychlosti otáčení jednotlivých kol, úhlu otevření škrticí klapky a rotačních sil. Dokáže tak jemně koordinovat optimální úroveň hnacího výkonu při průjezdu zatáčkami, stejně tak jako při jízdě v přímém směru. Řidič tak dokáže kontrolovat sportovní jízdní schopnosti modelu WRX STI přesně dle své libosti.
Kromě výchozího automatického režimu je k dispozici spínač a otočný ovladač umožňující manuální nastavení. V případě manuálního nastavení se na ukazatelích před řidičem zobrazuje údaj o aktuálním rozdělení hnacího momentu mezi přední a zadní nápravu.