O SUBARU

Technologie SUBARUSUBARU BOXER
Subaru pevně věří, že plochý motor s protiběžnými písty je optimálním řešením zaručujícím radost z jízdy. Písty se nacházejí přesně proti sobě v symetrickém uspořádání 180º po obou stranách klikového hřídele a svým chodem vzájemně vyrušují vibrace; motor se proto pyšní hladkým chodem s neznatelným chvěním. Motor vykazuje nesmírně hladký chod za jakýchkoli otáček, a poskytuje tak řidiči skvělou odezvu, která si rychle získá jeho srdce. Motor je díky své konfiguraci kratší a nižší než tradiční agregáty s řadovým uspořádáním válců, a navíc je i lehčí. Pohonnou jednotku lze zabudovat níže do motorového prostoru než u běžných jednotek, přičemž je zachováno prakticky identické rozložení hmotnosti mezi levou a pravou stranou. Díky tomuto uspořádání se nízké těžiště motoru odráží i v nižším těžišti celého automobilu. Podobně platí, že symetrické vyvážení motoru přispívá k symetrickému rozložení hmotnosti celého vozidla. Obě tato hlediska společně pak přinášejí bezpečnější a stabilnější jízdu, která je v konečném důsledku i atraktivnější.

SUBARU BOXER DIESEL

Celosvětově prvním sériově vyráběným dieselem s protilehlými válci, určeným pro osobní vozidla, je SUBARU BOXER DIESEL. Při přechodu ze zážehového motoru na vznětový se zesílení bloku motoru zpravidla odrazí v nárůstu rozměrů i hmotnosti pohonné jednotky. SUBARU BOXER byl však od počátku navržen se zohledněním požadované tuhosti, a tak bylo možné upravit vrtání a zdvih dvoulitrového zážehového čtyřválce z původních 92,0 x 75,0 mm na čtvercovou konfiguraci 86,0 x 86,0 mm.
Výsledkem je kompaktnější spalovací komora a nižší spotřeba, to vše při zachování typicky sportovních charakteristik pohonné jednotky SUBARU BOXER. Motor se zároveň o něco zkrátil, zatímco jeho hmotnost je srovnatelná se zážehovou jednotkou. Hladce běžící agregát s tichým chodem nevykazuje prakticky žádné vibrace a poskytuje dechberoucí akceleraci jednotky SUBARU BOXER, která stále zůstává typickým vznětovým motorem s mohutným točivým momentem, rychlou sportovní odezvou a nízkými emisemi CO2, které jsou pro vznětové motory charakteristické. Uvedené výhody dokládají správnost vize, kterou Subaru aplikuje v případě plochých motorů s protiběžnými písty.
AKTIVNÍ ŘÍDÍCÍ SYSTÉM ČASOVÁNÍ VENTILŮ DUAL AVCS*
(SUBARU BOXER 3,6 l / přeplňovaný motor 2,5 l s vysokým výkonem / nová generace jednotek 2,0 / 2,5 l DOHC)
Systém Dual AVCS pomocí hydraulického mechanizmu nepřetržitě upravuje časování ventilů (posloupnost otevírání a zavírání sacích a výfukových ventilů). Přínosem tohoto řešení je vyšší účinnost spalování, nižší spotřeba paliva, hladké dávkování točivého momentu již od nízkých otáček motoru a lineární odezva na pokyny od plynového pedálu při akceleraci.
i-AVLS (proměnný zdvih ventilů)
(SUBARU BOXER 2,5 l SOHC)

Systém proměnného zdvihu ventilů reguluje zdvih a úhel otevírání ventilů, a tímto způsobem určuje objem vzduchu proudícího do spalovací komory. Za nízkých otáček motoru se průběžně střídá zdvih levých a pravých ventilů, aby se dosáhlo vířivého proudění (v příčné spirále), jehož výsledkem je účinné spalování i s minimem vzduchu a spotřebovaného paliva. Za vysokých otáček motoru se používá velký zdvih ventilů, čímž vzniká proudění podobně jako v bubnu („tumble“, v podélné spirále), aby se zvýšil objem nasávaného vzduchu. Výsledkem je vynikající spotřeba paliva a velký točivý moment motoru.

*Podrobné specifikace se mohou lišit v závislosti na konkrétním trhu.