Všestranná bezpečnost Subaru

Když vám vůz dává klid mysli, je život příjemnější. Právě proto je u Subaru bezpečnost na prvním místě. Subaru má původní kořeny v letecké výrobě a celou dobu své historie se řídí politikou “lidé na prvním místě”. To znamená, že už více než 50 let ladí, cizeluje a testuje své pokročilé systémy. Díky nejnovějším systémům v oblasti ochrany před nehodou či vyhnutí se nárazu a unikátním technologiím, jako je globální platforma Subaru a symetrický pohon všech kol, se značka Subaru snaží zlepšovat všestrannou bezpečnost svých vozů směrem k budoucnosti bez nehod.

Euro NCAP 2020

5hvězdičkové hodnocení Euro NCAP

5hvězdičkové hodnocení Euro NCAP
Impreza v nejnovějších testech Euro NCAP (The European New Car Assessment Programme) dosáhlo maximálního hodnocení pěti hvězdami. Ohodnocení se vztahuje na modely s benzinovými motory 1.6 l (2017 - 2020) a s hybridním motorem 2,0 l MHEV (2020).

Podrobné info najdete na webu euroencap.com.

Základní bezpečnost

Základní orientace na bezpečnost začíná už v procesu vývoje. Výjimečná viditelnost, optimální pozice za volantem a intuitivní ovládání jsou jen některé z prvků, které zvyšují úroveň bezpečnosti posádky už v momentu, kdy nastoupíte do svého vozidla.

Výhled do všech stran

Výhled do všech stran

Optimální výhled do všech stran s výrazným omezením slepých míst a snadný přehled o okolí: to vše je zajištěno díky optimální pozici za volantem, vysokým oknům a citlivě umístěným sloupkům karoserie.

Preventivní bezpečnost

Mezi preventivní bezpečnostní prvky pomáhající zabránit kolizi dřív, než se může stát, patří pokročilé bezpečnostní technologie, jako je EyeSight*1.

Asistent dálkových svetel HBA (High Beam Assist)<sup>*2*3</sup>

Asistent dálkových svetel HBA (High Beam Assist)*2*3

Asistent dálkových světel při jízdě v noci zvyšuje viditelnost a bezpečnost tím, že na základě jízdních podmínek automaticky zapíná a vypíná dálková světla.

Systém Subaru pro detekci vozidel vzadu (SRVD)<sup>*2*3</sup>

Systém Subaru pro detekci vozidel vzadu (SRVD)*2*3

Senzory umístěné v zadních rozích vozu vás varují před vozidly ve slepých místech. Zároveň vás při couvání do silnice upozorní na ...

Natáčecí světlomety SRH (Steering Responsive Headlights)<sup>*3</sup>

Natáčecí světlomety SRH (Steering Responsive Headlights)*3

Hlavní světlomety pracují v součinnosti s řízením a podle rychlosti díky svému natáčení osvětlují prostor před vozidlem a při jízdě v ...

Automatické brzdění při couvání RAB (Reverse Automatic Braking)<sup>*2*3</sup>

Automatické brzdění při couvání RAB (Reverse Automatic Braking)*2*3

Pokud je zařazena zpátečka, tento systém používá čtyři senzory v zadním nárazníku k tomu, aby upozornil na překážky za vozidlem. Pokud nějaké zaznamená ...

* Podívejte se na podmínky.

*1 EyeSight je systém na podporu řízení, jenž za některých jízdních podmínek nemusí fungovat optimálně. Za bezpečnost jízdy vždy zodpovídá řidič, jenž je povinen věnovat pozornost řízení a dodržovat dopravní předpisy. Účinnost fungování systému závisí na celé řadě faktorů, mj. údržbě vozidla, klimatických podmínkách a stavu vozovky. Veškeré podrobnosti k fungování systému najdete v Uživatelské příručce, kde jsou též uvedena omezení systému EyeSight, včetně funkcí popisovaných v tomto prospektu.
*2 Řidič je vždy odpovědný za bezpečnost a sledování dopravy a dodržování pravidel provozu. Nikdy se při jízdě nespoléhejte pouze na pokročilé bezpečnostní systémy. Některé prvky těchto systémů mají svá omezení. Kompletní informace ohledně funkčnosti systému a jeho omezeních najdete v návodu k obsluze. Pro více informací se prosím obraťte na svého prodejce.
*3 Volitelně

Aktivní bezpečnost

Aktivní bezpečnost spočívá v jednoznačném ovládání vozidla, které je zajištěno technologiemi, jako je symetrický pohon všech kol a globální platforma Subaru. Základní elementy pohybu – jízda, zatáčení, brzdění – jsou vyladěny k dokonalosti, takže si každou jízdu užijete s klidnou myslí.

Vehicle Dynamics Control System

Vehicle Dynamics Control System

Jakmile se vozidlo pohybuje na limitu stability, systém regulace jízdní dynamiky upravuje distribuci točivého momentu mezi všechna kola (AWD), výkon motoru a brzdění každého kola. Tím pomáhá udržet vozidlo v požadovaném směru jízdy.

Auto Vehicle Hold

Auto Vehicle Hold

Tato funkce po zastavení udržuje vůz pomocí brzd na místě i bez sešlápnutého brzdového pedálu. Při přidání plynu se vůz automaticky odbrzdí a rozjede.

Hazard Avoidance

Hazard Avoidance

Díky platformě SGP, symetrickému pohonu AWD, nízkému těžišti, zdokonalenému podvozku a zvýšené tuhosti karoserie vůz reaguje na ...

Pasivní bezpečnost

Pasivní bezpečnost spočívá v zajištění vaší bezpečnosti v případě kolize. K tomu pomáhá například uložení motoru chránící kabinu a soustava airbagů*4

Zesílená karoserie obepínající posádku

Zesílená karoserie obepínající posádku

Zesílená karoserie obepínající prostor pro posádku ve větším podílu využívá části z vysokopevnostní oceli. Současně byla strukturálně přepracována tak ...

Uložení motoru chránící kabinu

Uložení motoru chránící kabinu

Nosná struktura a uložení v rámci platformy SGP se nyní významně podílí na tom, že motor a převodovka jsou uloženy níže než kdykoli ...

* Podívejte se na podmínky

*4 Efektivní při použití ve spojení s bezpečnostními pásy.

EyeSight

Špičková technologie Subaru na podporu řízení.

V Subaru se věří ve všestrannou bezpečnost, jejíž důležitou součástí je prevence kolizí, která se snaží zabránit tomu, aby k nehodám vůbec docházelo. Proto jsme vytvořili EyeSight*1, špičkový systém podpory řidiče od Subaru. Jako druhý pár očí, které sledují silnici před vámi, využívá EyeSight stereo kamery se schopnostmi podobnými lidským očím, které zachycují trojrozměrný barevný obraz situace před vozem.

Použití obrazu z obou kamer umožňuje precizně odhadnout tvar, rychlost a vzdálenost nejen automobilů, ale i motocyklů a chodců před vozidlem.*2 Když identifikují potenciální nebezpečí, systém varuje řidiče a v případě potřeby dokonce aktivuje brzdy, aby pomohl zabránit nehodě. Tímto příspěvkem k bezpečnosti provozu EyeSight snižuje zátěž řidiče a zvyšuje pocit bezpečí na palubě Imprezy.

Adaptivní tempomat

Adaptivní tempomat

Když EyeSight*1 rozpozná vozidlo jedoucí vpředu, adaptivní tempomat přizpůsobí rychlost, aby se udržovala nastavená vzdálenost od vpředu jedoucího auta ...

Funkce upozorňování na kličkování v jízdním pruhu a funkce hlídání jízdních pruhů

Funkce upozorňování na kličkování v jízdním pruhu a funkce hlídání jízdních pruhů

Pokud vás zmůže únava a začnete nezvykle „šněrovat“ silnici či vyjíždět ze svého jízdního pruhu, funkce varující před kličkováním v jízdním pruhu ...

Upozornění na rozjezd vozidla vpředu

Upozornění na rozjezd vozidla vpředu

Pokud právě stojíte a systém EyeSight rozpozná, že se kolona opět začala hýbat, funkce upozornění na rozjezd vozidla vpředu (LVSA - Lead Vehicle Start Alert) vám dá pomocí akustického signálu a blikající kontrolky vědět, že nastal čas reagovat.

Funkce udržování v jízdním pruhu / asistent nouzového udržování v jízdním pruhu

Funkce udržování v jízdním pruhu / asistent nouzového udržování v jízdním pruhu

Pokud nedojde k použití směrovky, funkce udržování v jízdním pruhu může řidiči pomoct udržet vůz v jízdním pruhu zásahy do řízení, a to v rychlostech od ...

Systém přednárazového brzdění<sup>*2</sup>

Systém přednárazového brzdění*2

Přednárazový brzdový systém při rozpoznání rizika kolize s vozidlem nebo jinou překážkou vpředu řidiče na tuto skutečnost upozorní výstražným zvukem a kontrolkou mezi přístroji. V případě, že ...

Přednárazová regulace výkonu motoru

Přednárazová regulace výkonu motoru

Pokud systém EyeSight detekuje překážku před vozidlem a vy zařadíte k rozjezdu vozidla vpřed namísto vzad, přednárazová regulace výkonu motoru reaguje pomocí několika ...

* Podívejte se na podmínky

*1 EyeSight je systém na podporu řízení, jenž za některých jízdních podmínek nemusí fungovat optimálně. Za bezpečnost jízdy vždy zodpovídá řidič, jenž je povinen věnovat pozornost řízení a dodržovat dopravní předpisy. Účinnost fungování systému závisí na celé řadě faktorů, mj. údržbě vozidla, klimatických podmínkách a stavu vozovky. Veškeré podrobnosti k fungování systému najdete v Uživatelské příručce, kde jsou též uvedena omezení systému EyeSight, včetně funkcí popisovaných v tomto prospektu.
*2 Systém přednárazového brzdění nemusí za všech situací fungovat. Za určitých situací nemusejí být splněny nezbytné podmínky k optimálnímu fungování systému EyeSight – závisí např. na rychlosti jízdy vůči překážce, výšce objektu a dalších podmínkách.

Pouze pro ilustrační účely. Rozměry neodpovídají skutečnosti.