NÁŠ PŘÍBĚH

Historie SUBARU

Po stopách historie vývoje automobilů Subaru
až do 50. let.

1950’s

1950, ČERVENEC

Založení Fuji Jidosha Kogy, Co., Ltd.

Společnost Fuji Sangyo byla v souladu se zákonem o změnách podnikových úvěrů v roce 1950 rozdělena na 12 společností. Společnost Fuji Jidosha se věnovala hlavně výrobě karoserií pro autobusy a vývoji malého koncepčního vozidla P-1

1953, ČERVENEC

Založení společnosti Fuji Heavy Industries Ltd.

V roce 1953 byla založena společnost Fuji Heavy Industries Ltd. se zaměřením na výrobu, prodej a údržbu letadel společnou investicí pěti společností: Fuji Kogyo, Fuji Jidosha, Omiya Fuji Kogyo, Utsunomiya Sharyo a Tokyo Fuji Sangyo. O dva roky později se těchto pět investorů v FHI spojilo a rozvinulo plnohodnotné obchodní aktivity, jak je u FHI známe dodnes.

1954, ÚNOR

Dokončení prototypu čtyřkolového osobního vozu P-1

Model P–1, následujícího roku pojmenovaný Subaru 1500, využíval první v Japonsku vyrobenou samonosnou karoserii. Tento osobní vůz poskytoval mimořádný komfort jízdy a stabilitu zejména díky pokročilému podvozku, jenž se vpředu skládal z nezávislého zavěšení s kyvnými rameny, vinutých pružin a dvojčinných olejových tlumičů, vzadu pak pracovala tuhá náprava v kombinaci s třílistovými pery a dvojčinnými olejovými tlumiči.

1957, DUBEN

Dokončení prototypu K-10 (Subaru 360)

Mezi hlavní výzvy, které měl prototyp K-10 zvládnout, patřilo vytvoření lehčí karoserie, zjednodušení procesu výroby, dosažení dostatečného prostoru v interiéru pro čtyři dospělé, zajištění výjimečného komfortu jízdy a umožnění vývoje lehkého a výkonného motoru, který zároveň bude odolný. Kromě použití samonosné karoserie se hmotnost snižovala do detailů – například odlehčením hlavy každého nýtu – šlo o technologii, která byla dříve používána v leteckém průmyslu a byla rozsáhle uplatněna u výroby prototypu.

1960’s

1961, ÚNOR

Premiéra nákladního vozu Subaru Sambar

1. generace modelu Sambar
V únoru 1961 zažilo svůj debut Subaru Sambar. Vůz, postavený na základě Subaru 360, byl nákladním minivozem, který byl výjimečně příjemný na řízení a stabilní při jízdě. V porovnání s ostatními malými nákladními modely své doby mělo Subaru Sambar nejníže uloženou nákladovou plochu a nejprostornější korbu. Díky schopnosti snadno zvládat úzké městské zatáčky přivedl tento mini nákladní vůz do tehdejšího industriálního světa závan svěžího vzduchu. Následujícího září byla uvedena verze Light Van, vhodná nejen pro komerční použití, ale také volnočasové aktivity. S modelem Sambar se Subaru pevně zavedlo jako výrobce lehkých osobních vozidel.

1961/02 Premiéra modelu Sambar
1961/09 Premiéra verze Light Van
Název: Anglický výraz pro „indického jelena“.

1964, LISTOPAD

Dokončení testovacího okruhu v továrně Gunma

Dokončení testovacího okruhu o délce 1,6 km v areálu továrny Gunma ve městě Ota, v prefektuře Gunma.

1966, LEDEN

Přesunutí hlavních kanceláří do nové budovy Subaru

V Shinjuku byla dokončena centrála „Subaru Building“. Došlo k přesunutí a centralizaci všech hlavních oddělení na nové místo.

1966, LEDEN

Premiéra nového modelu Sambar

2. generace modelu Sambar
„Nový Sambar“ byl uveden v roce 1966.
Vynikal upravenou maskou chladiče a přepracovaným designem a byl dostupný také s volitelnou vícestupňovou převodovkou, nabízející 6 převodů vpřed a 2 vzad. Název: Anglický výraz pro „indického jelena“.

1969, SRPEN

Premiéra Subaru R-2

Subaru R-2, nahrazující Subaru 360, bylo představeno v srpnu 1969. Model R-2 byl minisedan navržený pro novou éru, který si získal velkou pozornost svými kvalitami v rozvíjejícím se segmentu minivozů. R-2 mělo potřebný výkon a bylo postaveno pro „éru dálnic“, do které se Japonsko dostávalo. Jeho výjimečná vyváženost znamenala, že R-2 se velmi snadno řídilo i po nezpevněných cestách. Díky uhlazenému vzhledu a prostornému interiéru, kam se pohodlně usadili čtyři lidé, bylo R-2 poctou inženýrům Subaru, kteří získali své zkušenosti u modelu Subaru 360 a dále rozvíjeli koncept minivozu.

1970/04 Premiéra modelů SS, Sporty DX
1971/02 Premiéra NOVÉHO R-2
1971/10 Premiéra vodou chlazené verze

Název: Podle stejného konceptu jako u Subaru ff-1, písmeno „R“ bylo vybráno, protože evokovalo inovace a znělo příjemně. Číslo „2“ vyzdvihovalo fakt, že se jednalo o druhý malý osobní model Subaru.

1970’s

1972, ČERVENEC

Premiéra modelu Rex

1. generace modelu Rex
Subaru Rex se představilo v červenci 1972 jako nástupce modelu Subaru R-2. Rex se stal hitem díky mladistvému, dynamickému stylu a zároveň tradičním prvkům řady minivozů Subaru, mezi které patřily skvělé jízdní vlastnosti, vysoký komfort jízdy a nízká spotřeba paliva.

1973/10 Premiéra čtyřdobého modelu Rex
1975/12 Premiéra modelu Rex SEEC-T
1976/05 Premiéra modelu Rex 5
1977/05 Premiéra modelu Rex 550

Název: Z latinského slova „král“.

1973, ÚNOR

Premiéra modelu Goriki Sambar

3. generace modelu Sambar
Nově představený model znamenal přechod ze vzduchem chlazeného motoru na vodou chlazený. Verze „Custom L“ měla poprvé elektricky ovládaný ostřikovač čelního skla. Jedno zadní světlo bylo nahrazeno dvěma oranžovými zadními směrovkami, které byly umístěny odděleně od zadních brzdových světel.

1976/05 Premiéra modelu Sambar 5
1977/05 Premiéra modelu Sambar 550
1979/10 Premiéra modelu Sambar High Roof, první verze lehkého užitkového vozu
1980/11 Premiéra modelu Sambar 4WD

Název: Anglický výraz pro „indického jelena“.

1977, ŘÍJEN

Subaru of America, premiéra Subaru Brat

Subaru Brat, rekreační vozidlo (RV) určené k exportu a navržené pro severoamerický trh, bylo představeno v srpnu 1977. Bylo postaveno na základě Leone 4WD, ale mělo dvoumístnou kabinu a nákladovou ložnou plochu vzadu.

1979, ČERVEN

Premiéra 2. generace Leone

2. generace modelu Leone
Díky větší karoserii a motoru o objemu 1800 cm3 se vůz dostal do střední třídy osobních automobilů. Pro dosažení lepších schopností na nezpevněných cestách dostal model 1.8L 4WD dvoustupňovou redukční převodovku s krátkými převody umístěnou ve čtyřstupňové manuální převodovce, tím nabídl osm převodů vpředu vpřed a dva vzad.

1979/06 Premiéra nového Leone Sedan
1979/07 Premiéra nového modelu Leone Hard-top
1979/10 Představení verzí Swingback a 4WD
1981/11 Představení Leone 4WD s automatickou převodovkou (první model MP-T na světě)

Název: Z italského slova označujícího „samce lva“.

1980’s

1981, ZÁŘÍ

Premiéra 2. generace modelu Rex

2. generace modelu Rex
Platforma s motorem vzadu a pohonem zadních kol, která byla základem u Subaru 360, byla změněna na koncepci s motorem vpředu a pohonem předních kol. Díky tomuto kroku se podařilo překonat problémy související s prostorem v interiéru. Vůz ve své třídě miniaut vynikal delším rozvorem kol a větší karoserií než konkurence. Rex Combi byl model s karoserií lehkého užitkového vozu, která byla tehdy velmi populární.

1981/10 Premiéra modelu FF Rex Sedan
1984/09 Premiéra nové řady Rex

Název: Z latinského slova „král“.

1982, ZÁŘÍ

Premiéra nových řad Sambar Try a High Roof Truck

4. generace modelu Sambar
Uvedena na trh v září 1982. Model „Sambar Try“ byl představen jako minivan, zatímco nezávislé zavěšení všech kol zůstalo stejné, u čtvrté generace modelů Sambar s pohonem 4WD došlo u předního zavěšení s kyvnými rameny ke změně a byla použita trojúhelníková spodní ramena a vzpěry MacPherson (kyvná ramena se dále používala u modelů 2WD). Všechny verze 2WD měly 10palcové pneumatiky, zatímco všechny verze 4WD dostaly 12palcové (přičemž všechny modely byly vybaveny velkými bubnovými brzdami na všech čtyřech kolech). Ultrakrátký převod EL byl navržen pro modely 4WD. Nákladní verze (Truck) mohly mít volitelnou výbavu High Roof bez ohledu na to, jestli se jednalo o 2WD nebo 4WD, a neměly k dispozici automatickou převodovku, zatímco modely Try FL a FX ji mohly mít.

1987/09 Vylepšení série Sambar; vybavení stálým pohonem všech kol 4WD

Název: Anglický výraz pro „indického jelena“.

1983, ŘÍJEN

Premiéra modelu Domingo

1. generace modelu Domingo
Jednoprostorová dodávka Subaru Domingo zažila svůj debut v říjnu 1983. Nejen, že tato série pojala do kompaktní karoserie sedm cestujících, ale zároveň nabídla mnoho možností uspořádání interiéru, a to díky prvním otočným sedadlům v Japonsku v kombinaci s možností sklápění.

1986/06 Premiéra verze Domingo 1,2 litru 4WD

Název: Ze španělského označení „neděle“ připomínajícího, že vůz byl navržen pro zábavné víkendové výlety.

1984, ÚNOR

Vývoj Subaru ECVT

Byl ohlášen vývoj první elektronicky řízené převodovky s plynule měnitelným převodem (ECVT) na světě.
ECVT obsahovala jednoduchý, ale efektivní mechanismus, který spočíval ve speciálních ocelových pásech a páru kladek, vyrobených společností Van Doorne's Transmissie B.V. z Nizozemska. ECVT umožňovala řidiči ovládat rychlost vozu bez nutnosti použití pevně nastavených převodových poměrů. Díky této konfiguraci se dokázal konkrétní převod vždy přizpůsobit aktuální rychlosti jízdy.

1984, ČERVENEC

Premiéra 3. generace modelu Leone

3. generace modelu Leone
S větší karoserií a designem založeným na plochých a rovných liniích nabídla třetí generace Leone skvělou aerodynamiku s hodnotou cx pouze 0,35. Pětistupňová manuální převodovka opět dostala redukovaný převod, díky čemuž řidiči nabídla celkem deset převodů. Vrcholný model GT byl vybaven systémem vzduchového odpružení a měl také možnost změny světlé výšky.

1986/04 Premiéra čtyřdveřového Leone Coupe RX/II (stálý pohon 4WD)
1987/10 Vylepšení řady Leone; sedany a verze Touring Wagon vybavené systémem Active Torque Split 4WD
1988/02 Premiéra verze Maia

Název: Z italského slova označujícího „samce lva“.

1985, ČERVEN

Premiéra modelu Alcyone

Subaru Alcyone bylo pojmenováno po výjimečně jasné hvězdě ze souhvězdí Plejád, které se v japonštině jmenují Subaru. Tento model byl v USA uveden jako Subaru XT v únoru 1985 a v Japonsku jako Alcyone v červnu 1985. Hlavním charakteristickým znakem této řady je vzhled, navržený tak, aby připomínal aerodynamický tvar jestřába nebo orla. Široký klínovitý profil modelu Alcyone a důmyslně navržené křivky umožnily dosažení světově nejnižšího odporu vzduchu cx = 0,29.

1987/07 Premiéra Alcyone VX (2,7 litru, stálý pohon 4WD)

Název: Nejjasnější hvězda v souhvězdí Plejád (Subaru) je zvaná Alcyone. To je základ názvu tohoto modelu. Model SVX je zkratkou pro Subaru Vehicle X.

1986, LISTOPAD

Premiéra nového modelu Rex Combi

3. generace modelu Rex
Model s tříventilovým motorem byl vyvinut jako nový sportovní typ, „Combi“ bylo pojmenováno „VIKI“. Díky výrazným změnám v konstrukci byl interiér ještě prostornější než u předchůdců. Automatická převodovka byla zdokonalenou verzí předchozího systému s automatickou spojkou, nyní používá měnič točivého momentu a dvoustupňový systém.

1987/02 Premiéra pětidveřového sedanu Rex se stálým pohonem 4WD a dvěma viskózními spojkami
1987/07 Premiéra modelu Rex ECVT
1988/03 Premiéra série Rex V a VX s kompresory
1990/03 Vylepšení řady Rex

Název: Z latinského slova „král“.

1988, DUBEN

Založení Subaru Tecnica International Inc.

Založení Subaru Tecnica International Inc.
Tato společnost byla založena jako dceřiná společnost zaštiťující aktivity v motorsportu, a to včetně účasti v mistrovství světa v rallye FIA World Rally Championships, stejně jako vývoj a prodej speciálně navržených sportovních dílů.

1988, ŘÍJEN

Dokončení plochého dvanáctiválcového motoru Subaru MM

Vývoj plochého dvanáctiválcového motoru s protiběžnými písty Subaru MM byl dokončen. Dosáhl maximálních otáček 13 000 min-1 a maximálního výkonu více než 600 koní, a to při hmotnosti 159 kg.

1989, LEDEN

Legacy dosáhlo nového světového rychlostního rekordu na 100 000 km

V roce 1989, konkrétně od 2. do 21. ledna, dosáhla první generace modelu Legacy nového světového rychlostního rekordu na trase o délce 100 000 km. Stalo se tak v testovacím centru Arizona Test Center, umístěném na předměstí Phoenixu v Arizoně. Vzdálenost 100 000 km byla ujeta za 447 hodin, 44 minut a 9,887 sekundy při průměrné rychlosti 223,345 km/h. Tím bylo dosaženo nového světového rekordu.
*Rekord platil do konce dubna 2005.

1989, LISTOPAD

Centrum vývoje a testování Subaru

Subaru Research and Testing Centre, zařízení pro vývoj pokročilých technologií, dokončilo stavbu svých vysokorychlostních okruhů.

1990’s

1990, BŘEZEN

Motor Subaru MM byl licencován pro italský tým formule 1 Coloni

Italský závodní tým Coloni získal licenci na motor Subaru MM a poprvé ho ve formuli 1 použil při Velké ceně Ameriky.

1990, BŘEZEN

Kompletní změna řady Sambar

5. generace modelu Sambar
Představení vozidla s motorem o objemu 660 cm3, který splňoval nové limity, proběhlo v březnu 1990. Model „Dias“ byl představen jako prémiový typ vozu Sambar Try. Byl poháněn řadovým čtyřválcem EN07, přičemž modely s kompresorem dodávaly z motoru typu EN07Y výkon 55 koní, zatímco modely NA 40 koní z motoru typu EN07C (s karburátorem). Přední zavěšení typu McPherson doplňovaly kotoučové brzdy s vnitřním chlazením. Nabídka převodovek obsahovala pětistupňovou manuální skříň, ale také možnost volby převodovky ECVT. Verze 4WD se objevily ve dvou variantách, s připojitelným nebo stálým pohonem všech kol s viskózní spojkou.

1993/12 Představení Sambar Dias Classic
1995/04 Premiéra prvního elektrického vozu Subaru, Sambar EV

Název: Anglický výraz pro „indického jelena“.

1991, ZÁŘÍ

Premiéra modelu Alcyone SVX (Subaru SVX)

Subaru SVX, nahrazující model Alcyone, přišlo na americký trh v červenci 1991 a na japonský v září. Tento model byl vyvinut jako luxusní vysokovýkonné kupé, které zvládne bez zaváhání jakýkoliv povrch. Bylo navrženo s ohledem na dynamickou image, s prvky, jako jsou skleněné povrchy protažené kolem celého vozu, a se sladěnými povrchy.

1991/01 Nový koncept sportovního kupé, Subaru SVX, byl vystaven na mezinárodním autosalonu v Severní Americe.

Název: Nejjasnější hvězda v souhvězdí Plejád (Subaru) je zvaná Alcyone. To je základ názvu tohoto modelu. Model SVX je zkratkou pro Subaru Vehicle X.

1992, BŘEZEN

Premiéra modelu Vivio

Vivio bylo uvedeno na trh s větou „SIMPLE RICH,“ tedy „jednoduše bohatý“, a exteriér vynikal ostrými liniemi, pokračujícími od prostřední části karoserie k vrcholu oken, přičemž konstrukce panelů karoserie si zachovala tvary vln. Došlo i k vylepšení nabídky laků, od plných barev nabízených u modelů Rex směrem k lesklým tónům a prémiovým metalickým lakům či slídovým povrchům, zvyšujícím dojem kvality. U užitkových verzí byla nabízena odlišná zadní část vozu než u verzí pro osobní použití. Vivio mělo jako první nově navrženou karoserii Subaru, která splňovala nové předpisy pro lehká vozidla z roku 1990, a její relativně nízké těžiště umožnilo zlepšit jízdní stabilitu.

1993/05 Premiéra modelu Vivio T-top
1993/04 Poprvé závodilo ve WRC při podniku rally Safari, zvítězilo ve skupině Group A-5
1995/11 Představení verze Bistro

Název: Byl vytvořen z anglického slova VIVID a reprezentoval číslo 660 (VIVIO) z řeckých číslic.

1993, ZÁŘÍ

Nové Legacy stanovilo světový rychlostní rekord v kategorii kombi

Nové Legacy stanovilo světový rychlostní rekord v kategorii kombi. Rekord při průměrné rychlosti 249,981 km/h na vzdálenosti 1 km oficiálně zaznamenala federace FIA a komise Automobile Competition Committee pro USA (ACCUS).
Lokace: Bonneville Speedway, Utah, USA
Světový rychlostní rekord uznaný FIA a ACCUS pro sériově vyráběné, neupravené vozy kombi; Vozidlo: Legacy Touring Wagon GT

1993, ŘÍJEN

Premiéra nové řady Legacy

2. generace Legacy
Bylo vyvinuto pod heslem „posloupnost a zralost“ a nabídlo výkon a prostor v interiéru srovnatelný s prémiovějšími modely, a to i přes to, že patřilo do kompaktní třídy. Čtyřdveřový sedan si zachoval grafiku oken, ale přišel o černé povrchy na A- a C-sloupcích. To společně s C-sloupky stoupajícími rovnou od podběhů zadních kol pomohlo dodat vozu agresivnější vzhled. Kombi bylo navrženo s okny plynule obklopujícími vůz z boku dozadu a stupňovitým profilem střechy, který byl známým designovým prvkem i u předchozí generace. Novinkou byl lichoběžníkový tvar přední masky chladiče.

1993/09 Stanoven světový rekord pro vozy kombi (249,981 km/h)
1994/10 Do řady přibyla verze 2,5 litru 250T

Název: Z anglického výrazu pro „předávání zásadních tradic“.

1993, ŘÍJEN

Premiéra Legacy Grand Wagon (název v zámoří: Outback)

1. generace Outback
Outback byl vyvinut s optimální vyvážeností mezi univerzálností na všech površích, spolehlivou využitelností a prostorem v interiéru karoserie kombi, kterou nabídlo již Legacy Wagon. Model dostal světlou výšku 200 mm, což zlepšilo jeho vlastnosti v terénu. Prémiový, ale robustně vyhlížející exteriér vynikal exkluzivní přední maskou a nárazníkem, velkými mlhovými světly s ochrannými kryty, celoročními pneumatikami s vysokým profilem, dvoubarevnou karoserií a velkými plastovými chrániči boků.

1995/08 Premiéra Legacy Grand Wagon (název v zámoří: Outback)
1997/08 Premiéra Legacy Lancaster (název v zámoří: Outback)

Název: Anglické slovo používané pro „velkou a rozsáhlou australskou divočinu“.

1994, ČERVEN

Premiéra nového modelu Domingo

2. generace Domingo
Kompletní proměna karoserie přišla v roce 1994, a to poprvé za 11 let dlouhou historii modelu. Rám byl prodloužen vpředu i vzadu, přičemž vpředu byla použita struktura ve tvaru písmene Y, zajišťující bezpečnost v případě čelního nárazu. Palivo do motoru již nedodával karburátor, ale vstřikování EMPi, a k pouze manuální převodovce byla přidána nabídka převodovky ECVT. Stálý pohon 4WD začal kvůli ECVT využívat viskózní spojku, takže došlo ke zlepšení schopností vozu v terénu.

1996/04 Premiéra verze Aladdin

Název: Ze španělského označení „neděle“ připomínajícího, že vůz byl navržen pro zábavné víkendové výlety.

1994, PROSINEC

Subaru poprvé absolvovalo celou sezónu mistrovství světa rallye FIA WRC.

První rok, kdy se Subaru účastnilo všech závodů WRC, které se během roku konaly. V poháru konstruktérů skončilo na druhém místě (což byl nejlepší výsledek pro FHI), jezdcem byl Carlos Sainz.

1995

Premiéra Justy na evropském trhu

2. generace Justy
Justy se znovu představilo po celkové proměně a bylo dostupné pouze na evropském trhu. Vůz měl třídveřovou a pětidveřovou karoserii hatchback.
*Výroba probíhala v Magyar Suzuki (Maďarsko)

Název: Původně z anglického slova „just“ – výraz naznačuje, že vozidlo bylo „pořádné“, „perfektní“, „ideální“ a „just right“, tedy „prostě správné“.

1996, ÚNOR

Subaru zahájilo recyklaci „od nárazníku k nárazníku“

Subaru začalo používat nové výrobní postupy pro válcové lisy a jejich praktická aplikace připravila cestu pro důslednou recyklaci.

1996, ŘÍJEN

Subaru Forester zvítězilo v závodě Hulman Trophy a stanovilo 24hodinový rychlostní rekord

Subaru Forester zvítězilo v Hulman Trophy* a na Indiana Motor Speedway stanovilo s průměrnou rychlostí 180 082 km/h rychlostní rekord při závodě na 24 hodin.
Lokace: Indianapolis Motor Speedway, Indiana, USA
(world speed record certified by the FIA and ACCUS for Group T-1=series cross country cars)

(světový rychlostní rekord uznaný FIA a ACCUS pro skupinu T-1 = řada cross country vozů) *Hulman Trophy: 24hodinový vytrvalostní závod s cílem dosáhnout v sériově vyráběném vozidle rychlostního rekordu se na okruhu Indianapolis Motor Speedway začal jezdit už ve 20. letech, ale Hulman Trophy byla stanovena v roce 1989 a pojmenována po předchozím majiteli okruhu, Tonymu Hulmanovi.

1998, DUBEN

Nové Subaru Legacy stanovilo světový rychlostní rekord pro vozy kombi.

Nové Subaru Legacy stanovilo světový rychlostní rekord pro vozy kombi. Rekord s průměrem 270,532 km/h na trati 1 km byl oficiálně uznán federací FIA a společností ACCUS.
Lokace: Colorado, USA (světově nejrychlejší sériově vyráběné kombi certifikované FIA a komisí ACCUS v kategorii sériově vyráběných vozů s turbomotorem ve třídě 1600 až 2000 cm3)

1998, ČERVEN

Kompletní proměna řady Legacy Station Wagon; premiéra nového Legacy

3. generace Legacy
Nový model, představený v červnu 1998, již nenabízel verze s pohonem předních kol, takže všechny vozy byly postaveny na platformě 4WD. Design karoserie si zachoval vzhled Legacy, ale byl postaven na robustnější platformě. V předních světlometech byly použity dvě řady čoček a jednalo se o první model, který ve své vrcholné výbavě používal výkonnější světlomety HID. Kvalita interiéru byla proti stávajícím modelům Subaru značně vylepšena a prvky jako volitelný audiosystém od špičkové americké značky Macintosh pomohly vylepšit kvalitu vozu i v jiných oblastech než z hlediska jízdních výkonů. Zadní zavěšení se změnilo z jednoduchých spodních ramen a pružicí/tlumicí jednotky na víceprvkové s nově řešeným horním uložením tlumičů a pružin, což proti předchozím generacím znamenalo zvětšení maximálního objemu prostoru pro zavazadla.

1998/12 Nová generace řady Legacy Sedan; představení Legacy B4 (Sedan)
2000/05 Modernizace řady Legacy
2001/01 Premiéra modelů Legacy Touring Wagon a B4 (Sedan) Blitzen 2001
2002/01 Premiéra Legacy Touring Wagon GT30 a B4 (Sedan) RS30 s třílitrovým horizontálně protiběžným šestiválcem DOHC
2002/02 Premiéra modelů Legacy Touring Wagon a B4 (Sedan) Blitzen 2002
2002/08 Premiéra modelů Legacy Touring Wagon a B4 (Sedan) Blitzen 6

Název: Z anglického výrazu pro „předávání zásadních tradic“.

1998, ČERVEN

Představení modelu Legacy Lancaster (název v zámoří: Outback)

Druhá generace modelu Outback
Druhá generace zvýšeného modelu Outback se postupně stávala samostatným modelem v nabídce Subaru. Nový model postavený na základě třetí generace typu Legacy byl delší než předchůdce a měl vyspělejší podvozek. Samozřejmostí byl symetricky uspořádaný pohon všech kol AWD a ploché motory Boxer. V roce 2000 dosáhl tento vůz v USA špičkového hodnocení v oblasti bezpečnosti v rámci testů IIHS. Vůbec poprvé se v tomto modelu představila nová generace plochého šestiválce H6-3.0, který byl spojený se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol s variabilní distribucí točivého momentu mezi nápravy VTD. Tento systém byl odvozený od řešení použitého například v kupé Subaru SVX. Na některých trzích byla druhá generace modelu Outback nabízena také s karoserií sedan.

1998/12 Nová generace řady Legacy Lancaster (název v zámoří: Outback)
1999/09 Model ADA přidán do řady Legacy Lancaster (název v zámoří: Outback)
2000/05 Představení modelu Outback H6-3.0 s nově vyvinutým třílitrovým plochým šestiválcem s protiběžnými písty

Název: Anglický výraz používaný pro „velkou a rozsáhlou australskou divočinu“.

1998, ŘÍJEN

Premiéra modelu Pleo

1. generace modelu Pleo
Pleo bylo postavené na konceptu „nového kompaktního kombi, které jde za možnosti minivozu“ a všechny aspekty – výkon, bezpečnost, všestrannost a ekologickou jízdu – posunuly v dokonale vyváženém balení nového kompaktního kombi do netušených výšin. Bylo navrženo mimo tradiční segmenty a představovalo skutečně novou generaci minivozu, která si vytvořila svou vlastní třídu. Lehké a kompaktní Pleo také nabízelo výhody výjimečně nízké spotřeby paliva a ohledu k životnímu prostředí, zatímco nové standardy začleněné do designu výrazně zlepšily bezpečnost. Model byl zkrátka navržen pro budoucnost.

1998/11 Vítězství v anketě RJC Lehký vůz roku
1999/06 Představení verze Pleo Nesta
2000/12 Představení verze Pleo Nicotto

Název: Latinský výraz pro „více, až do konce“. Název inspiroval přístup „Jdeme hrát! Jdeme na to!“

1999, ÚNOR

Celková modelová proměna řady Sambar; premiéra modelu Sambar s novou specifikací

6. generace modelu Sambar
Představený v únoru 1999. Změny v předpisech pro lehká vozidla z roku 1998 znamenaly, že větší Sambar si zachoval svůj styl oddělené kabiny u nákladního modelu i dodávky, přičemž celou modelovou řadu tvořily nákladní verze, dodávky a verze Dias (taktéž nákladní model). Modely NA již nebyly vybaveny karburátory.

2000/11 Představení elektrického vozu Sambar EV

Název: Anglický výraz pro „indického jelena“.

2000’s

2000

Vývoj nového kompaktního plochého šestiválce s protiběžnými písty

Kompaktní šestiválcový motor EZ30 dosahoval stejné délky jako čtyřválcový motor. Šestiválec EZ30 vynikal základními charakteristikami plochého motoru s protiběžnými písty – výjimečnou vyvážeností, nízkým těžištěm a kompaktními rozměry – ale také přinášel plynulou odezvu na plyn, typický zvuk šestiválcového motoru a značnou zásobu točivého momentu, což jsou typické vlastnosti pro motory s větším zdvihovým objemem.

2000, SRPEN

Celková proměna řady Impreza; premiéra modelu New Age Impreza

2. generace modelu Impreza
Druhá generace modelu Impreza byla postavena na konceptu rychlosti, zábavy a bezpečnosti. Mezi nové prvky patřil nový turbomotor, nabízející skvělý výkon při nízké spotřebě paliva, a nová karoserie se zpevňujícími kruhovými rámy zvyšujícími bezpečnost v případě nárazu. Byla zábavnější na řízení, měla jedinečný styl doplněný praktičností a byla vozem, který se umí přizpůsobit osobnosti řidiče.

2000/10 Premiéra řady Impreza WRX STi
2002/01 Premiéra modelu Impreza Sports Wagon Type Euro
2003/12 Premiéra verzí WRX Sti a WRX 2003 V-Limited, oslavujících titul jezdců ve WRC 2003
2004/07 Premiéra speciální edice modelu 2004 WRC Rally Japan WR-Limited 2004
2005/01 Premiéra verze S203 od STI* *SUBARU TECNICA INTERNATIONAL INC.
2005/08 Premiéra speciální edice modelu při 2005 WRC Rally Japan WR-Limited 2005
2006/01 Premiéra verze S204 od STI* *SUBARU TECNICA INTERNATIONAL INC.

Název: Anglický výraz pro „působivost“.

2001, SRPEN

Premiéra modelu Traviq

Traviq byl navržený dle konceptu „zábavný sedmimístný vůz, ať už jedete sami, nebo v plném obsazení“, a vynikal snadnou použitelností. Kompaktní sedmimístný vůz nabízel skvělý vnitřní komfort v elegantním balení. V kombinaci s dostatečnou zásobou výkonu a výjimečnou manévrovatelností šlo o velmi hravý vůz.

Název: Vznikl spojením slov TRAVEL (cestování) a QUICK (rychlé).

2002, ÚNOR

Nová generace modelu Forester; crossover SUV, premiéra modelu Forester

2. generace Forester
Forester byl postaven na základě konceptu „Crossover SUV s tím nejlepším z obou světů (BEST of BOTH WORLD) a byl vyvinut tak, aby ve svém segmentu stanul na vrcholu třídy. Koncept spojil výhody SUV a osobního vozu, ale byl navržen tak, aby zvládl různé potřeby a výzvy každodenního používání.

2002/10 Premiéra modelu Forester Cross Sports
2004/02 Premiéra verze Forester STi
2004/07 Premiéra speciální edice WR-Limited 2004 na WRC Japan Rally
2005/12 Premiéra speciálního modelu AIRBREAK

Název: Anglické slovo označující „osobu žijící v lese“ nebo „osobu, která v lesích vyrostla“.

2002, KVĚTEN

Vývoj modelu Legacy B4 (Sedan) a premiéra modelu CNG

Legacy B4 „CNG“ byl model založený na verzi 4WD RS, poháněné plochým čtyřválcovým motorem 2.0l DOHC s protiběžnými písty. Motor už nevyužíval proměnné časování ventilů AVCS (Active Valve Control System) ani EGR (Exhaust Gas Recirculation), ale byl vybaven elektronicky ovládaným vstřikovacím systémem speciálně navrženým pro CNG a dosahoval maximálního výkonu 94 kW a maximálního točivého momentu 160 Nm.

2002, ČERVENEC

Premiéra modelu Baja pro Severní Ameriku

Premiéra modelu Baja pro Severní Ameriku.

2003, KVĚTEN

Nová generace modelu Legacy

4. generace modelu Legacy
Za základě spojení jízdních vlastností, funkčnosti a elegance byla vyvinuta 4. generace modelu Legacy, která měla za cíl nabídnout vylepšení v oblasti výkonu svého jedinečného systému pohonu všech kol Symmetrical AWD, navrženého přímo pro plochý motor s protiběžnými písty. Zatímco si čtvrtá generace Legacy zachovala designové prvky odkazující na 1. generaci, vynikala sportovnějším vzhledem nízké karoserie s ostřejším výrazem přední části. Styl byl podpořen esteticky i z hlediska funkčnosti, což dokazují například LED směrovky zabudované ve zpětných zrcátkách. Interiér nabídl vysokou kvalitu a sportovní prvky, stejně jako zaoblené detaily. Velikost karoserie byla ideální pro vůz orientovaný na řidiče. Nový Legacy současně přinesl vylepšené bezpečnostní funkce, skvělou ovladatelnost a výjimečný jízdní komfort.

2005/01 Premiéra verze B4 Blitzen 2005
2005/12 Premiéra verze Blitzen Touring Wagon 2006 a B4

Název: Z anglického výrazu pro „předávání zásadních tradic“.

2003, KVĚTEN

Premiéra třetí generace modelu Outback

3. generace modelu Outback
Outback byl postaven na propracovaném sportovním exteriéru Legacy Wagon, ale použitím speciálně navrženého předního a zadního nárazníku, širokých blatníků a přídavných bočních krytů získal zřetelný autoritativní vzhled. Díky světlé výšce 200 mm byla zajištěna skvělá ovladatelnost na nezpevněných cestách, ale zároveň i excelentní jízdní výkony na silnici, jež připomínaly, že tyto modely kombi redefinovaly koncept sportovně laděného crossoveru.

Název: Anglické slovo používané pro „velkou a rozsáhlou australskou divočinu“.

2003, SRPEN

Premiéra G3X Justy v Evropě

3. generace Justy
G3X Justy* bylo kompaktním vozem, představeným evropskému trhu jako vstupní model v kategorii crossoverů. Řidiči si užívali sportovně laděný pocit z jízdy, kterým se Subaru proslavilo, a celá modelová řada byla vybavena motory DOHC a vynikala dynamickým vzhledem. G3X Justy bylo dostupné s pohonem AWD a motory 1,3 nebo 1,5 litru se systémem proměnného časování ventilů (VVT) nebo s pohonem předních kol a turbodieselem 1,3 litru. Díky světlé výšce 170 mm nabídlo mimořádné schopnosti na silnici i mimo ni.
* Vyráběné v Magyar Suzuki (Maďarsko)

Název: Původně z anglického slova „just“ – výraz naznačuje, že vozidlo bylo „pořádné“, „perfektní“, „ideální“ a „just right“, tedy „prostě správné“.

2003, ŘÍJEN

Subaru začalo používat nový firemní slogan: Think. Feel. Drive.

Nový firemní slogan „Think. Feel. Drive.“ („Myslet. Cítit. Řídit.“) představuje ideály značky Subaru ve smyslu inteligence a citlivosti. Symbolizuje cíl značky Subaru vyvíjet špičkové prémiové vozy, které nabídnou vysokou úroveň jízdního zážitku, jsou šetrné k životnímu prostředí a řeší otázku bezpečnosti, a přitom v zákaznících po celém světě zanechají trvalý dojem a osloví hlavně v ty, kteří si skutečně užívají zážitek z řízení. A navíc, Subaru slibuje konzistentní hodnoty jak v oblasti nových vozů, tak i služeb.

2003, PROSINEC

Premiéra Subaru R2

R2 bylo minivozem navrženým tak, aby splnil přetrvávající potřeby trhu tím, že nabídne zcela novou formu hodnoty. Dosáhlo toho unikátním působivým designem kompaktního aerodynamického vozu, výjimečně nízkou spotřebou paliva, vysokou bezpečností při nárazu, snadnou použitelností a agilním projevem. Exteriér byl uhlazený, s hladkými liniemi a vzhledem, který splnil vysoké nároky z hlediska bezpečnosti v případě nehody. Vozidlo těžilo z cíleného snižování hmotnosti a z nového atmosféricky plněného čtyřválcového motoru DOHC (se systémem AVCS).

2004/11 Subaru R2 bylo v roce 2005 oceněno v anketě RJC jako Vůz roku v kategorii „Speciální ocenění pro nejlepší mini osobní vůz“
2005/11 Představeno mnoho změn, byla představena speciální edice „Refl“
2008/06 Představeno mnoho změn

Název: Použití jednoduchých a efektivních kombinací symbolů v minulosti zcela jasně definovalo třídu minivozů a pomohlo ukázat jejich hodnoty. Znovupoužitím názvu R2, který se poprvé objevil v roce 1969, vytvořilo vozu novou image, ale sloužilo i k přenosu tradice výroby vozů Subaru.

2005, LEDEN

Premiéra modelu Subaru R1

Subaru R1 bylo původně navrženo pro dva cestující a jednalo se o třídveřový kompaktní vůz s aerodynamickou karoserií pro osobní použití. Nabídlo výjimečně nízkou spotřebu paliva, skvělou úroveň bezpečnosti v případě nárazu, stylový design, komfortní a funkční interiér a potenciál vnitřního uspořádání až pro čtyři osoby.

2005/11 Drobné změny, přidání a představení nové výbavy „S“
2006/11 Drobné změny
2009/11 Představení nové edice „Premium Black Limited“

Název: Použití písmene „R“ jakožto definice minivozu Subaru pro jednotnost. Rozdíl ve velikosti proti „R2“ byl zdůrazněn čísly „1“ a „2“.

2005, DUBEN

Premiéra modelu Subaru B9 Tribeca

Subaru B9 Tribeca bylo navrženo na základě konceptu progresivního vozu SUV, avšak spíše se řadí mezi vozy typu crossover. Subaru B9 Tribeca využívalo systém Subaru Symmetrical All-Wheel Drive (AWD) v kombinaci s plochým motorem boxer s protiběžnými písty, současně nabídlo agilní a stabilní jízdní vlastnosti, zajišťující skvělou manévrovatelnost. Šlo o první Subaru s kapacitou pro sedm osob.
Největší model v nabídce Subaru, zcela nové Subaru B9 Tribeca, ukazuje svou prostornost díky flexibilnímu uspořádání sedmi sedadel ve třech řadách. Jeho sportovní a dynamický design exteriéru kontrastuje s propracovaným interiérem zdůrazňujícím stylový komfort a bezpečnost.

2006, KVĚTEN

SI-DRIVE (SUBARU Intelligent Drive)

„SI-DRIVE (SUBARU Intelligent Drive)“ byl nový systém Subaru vyvinutý proto, aby poskytl lepší spojení mezi řidičem a vozem. Systém umožnil řidiči výběr ze tří různých režimů dle jízdních podmínek a dramaticky zvýšil potěšení z jízdy. Tři různé jízdní režimy – Intelligent (I), Sport (S) a Sport Sharp (S#) – změnily vůz na tři zcela odlišné osobnosti, a to podle situace. Systém byl poprvé instalován v modelech Legacy/Outback modelového roku 2007 s šestiválcovými motory 3,0 litru.

2006, ČERVEN

Premiéra zcela nového minivozu Subaru Stella

1. generace modelu Stella
Japonský trh s minivozy stabilně rostl s tím, jak zákazníci stále více oceňovali jednoduchost jejich použití a nízkou spotřebu paliva, kterou poskytovaly. FHI vyvinulo model Stella proto, aby zaujal zákazníky, kteří kladli důraz na prostorný interiér a snadné využití minivozů. Vynikal nejnižšími hodnotami spotřeby ve své třídě, ale i hladkou akcelerací, zajištěnou řadovým, kompaktním čtyřválcovým motorem Subaru o objemu 660 cm3 a nově vyvinutou převodovkou i-CVT (inteligentní převodovka s plynule měnitelným převodem).

2009 -- Představení konceptu Subaru Plug-in STELLA. Nový prototyp elektrického vozidla byl předveden při summitu G8 v Hokkaido Toyako
2009/04 Vývoj prototypu Subaru Plug-in STELLA, 15 vozů bylo poskytnuto japonskému Ministerstvu životního prostředí
2009/06 Subaru Plug-in STELLA EV uvedeno na trh v Japonsku

Název: Italské slovo označující „hvězdy“. Navrženo proto, aby rozzářilo zákazníkovi den.

2007, KVĚTEN

Premiéra nového Subaru Tribeca

Nová Tribeca rozvíjela koncept progresivního vozu SUV, byla vybavena výrazným novým vzhledem, dosahovala vyššího výkonu, posíleného komfortu a funkčnosti. Design exteriéru se ještě více přiblížil vzhledu SUV, a to zejména upraveným vzhledem přední části. Tribeca dostala nově navržený motor boxer o objemu 3,6 litru. I když byl objemnější a výkonnější než předchozí třílitr, nový motor nabídl v reálných jízdních situacích vyšší výkon a nižší spotřebu paliva. Úpravy chladicího systému umožnily použití běžného bezolovnatého paliva namísto prémiového, což pro zákazníky znamenalo snížení provozních nákladů.

2007, ČERVEN

Premiéra 3. generace modelu Impreza

3. generace modelu Impreza
3. generace modelu Impreza byla vyvinuta na základě konceptu „nový druh pohodlí“ a vyznačuje se aerodynamickou pětidveřovou karoserií nabízející hladkou jízdu a vysokou úroveň bezpečnosti, jež pocházejí z kombinace základních technologií značky Subaru: plochého motoru s protiběžnými písty a nové koncepce karoserie. V jednom balení spojuje tři různé elementy – „stylový design“, „snadnou použitelnost“ a „spolehlivé, přesné a zábavné jízdní vlastnosti“. Byla představena proto, aby definovala nové celosvětové standardy motorismu.

2007/04 Zcela nové Subaru Impreza představeno na Mezinárodním autosalonu v New Yorku
2007/10 Premiéra nového modelu WRX STI
2008/10 Premiéra upravené čtyřdveřové verze „Impreza Anesis*“ *Anesis: Slovo řeckého původu označující „bezpečí“, „komfort“, „spolehlivost“ a „relaxaci“
2010/01 Premiéra verze S205 od STI* *SUBARU TECNICA INTERNATIONAL INC.
2010/04 Čtyřdveřový prototyp WRX STI dosáhl na Nordschleife („Severní smyčce“) okruhu Nürburgring v Německu času 7:55:00
2010/06 Premiéra upraveného crossoveru Impreza XV*1 *1: XV, zkratka pro X = Crossover,
2010/07 Úpravy verze WRX STI, premiéra dalšího čtyřdveřového modelu
2011/11 Premiéra verze S206 od STI* *SUBARU TECNICA INTERNATIONAL INC.

Název: Anglický výraz pro „působivost“.

2007, ZÁŘÍ

Nové Justy, základní model Subaru, představeno na evropském trhu

4. generace modelu Justy
Základní model pro Evropu.
Nové Justy nabídlo řidičům skvělou ovladatelnost a prostorný interiér, a to v kombinaci s velmi nízkou spotřebou paliva a nenáročným litrovým motorem. Justy se prodávalo ve dvou verzích: sportovní „1.0S“ a vysoce praktická „1.0E“. Obě byly vybaveny pohonem předních kol a pětistupňovou převodovkou a vynikaly zábavnými a agilními jízdními vlastnostmi.

Název: Původně z anglického slova „just“ výraz naznačuje, že vozidlo bylo „pořádné“, „perfektní“, „ideální“ a „just right“, tedy „prostě správné“.

2007, PROSINEC

Premiéra nové generace crossoveru „NOVÝ Forester“

3. generace modelu Forester
Byl postaven na základě konceptu „rovnováha pro aktivní život“, a proto se mu dostalo mnohých vylepšení, která ještě posilovala aktivní a zábavný životní styl zákazníků. 3. generace modelu Forester byla vyvinuta s přihlédnutím ke třem hlavním elementům snadné použitelnosti – „uspořádání“, „schopnosti“ dané i stabilitou symetrického pohonu všech kol a „ekologická šetrnost“ – proto, aby reflektovala rostoucí nároky společnosti.

2010/10 Premiéra upraveného modelu a další verze S-EDITION

Název: Anglické slovo označující „osobu žijící v lese“ nebo „osobu, která v lesích vyrostla“.

2008, BŘEZEN

50. výročí Subaru

Fuji Heavy Industries oslavilo vzrušujících 50 let výroby vozidel Subaru, které uplynuly od 3. března 1958, kdy byl představen minivůz Subaru 360. Subaru 360 bylo navrženo jako levný model s kompaktní karoserií a skvělou výbavou. Sehrál zásadní roli ve vývoji automobilového průmyslu v Japonsku.

2008, ČERVEN

Oznámení vývoje nového konceptu elektrického vozidla SUBARU Plug-in STELLA Concept

Subaru Plug-in STELLA Concept kombinoval elektrický pohon použitý v modelu R1e s karoserií minivozu Subaru STELLA. Výsledek reprezentoval optimalizovaný model, který nabídl kompaktní rozměry a skvělou využitelnost, díky čemuž STELLA dokázala zaujmout širší skupinu zákazníků.

2008, ČERVEN

Premiéra nového modelu Subaru Exiga, sedmimístného vozu pro panoramatické výlety

Model Exiga se sedmimístným interiérem a panoramatickým výhledem pro pohodlný cestovní zážitek byl vyvinut tak, aby nabídl bezpečí a pohodu všem cestujícím. Díky využití zkušeností nasbíraných při vývoji vozů kombi a SUV značka Subaru uspěla a vytvořila otevřený a pohodlný interiér, který všem osobám umožnil nerušenou konverzaci, posílenou dramaticky širokými pozorovacími úhly, jež poskytovaly nerušený výhled do všech směrů.

2007/10 Premiéra sedmimístného konceptu typu touring Exiga na 40. Tokijském autosalonu 2007
2009/09 Došlo k dramatickým úpravám modelu Exiga
2010/08 Modifikace modelu Exiga
2011/06 Modifikace modelu Exiga
2012/07 Modifikace modelu Exiga, vybavení vozu pokročilým podpůrným systémem řidiče EyeSight (verze2)

Název: Pojmenovaná je tímto slovem pro svou vzrušující a aktivní image.

2008, LISTOPAD

Premiéra nového kompaktního vozu Dex

Kvůli požadavkům na větší diverzifikaci vozů se Subaru s modelem Dex zaměřilo na vyplnění mezery v segmentu kompaktních vozů.
Dex byl navržen dle konceptu „všestranně využitelný kompaktní vůz“ a zaměřil se na každodenní použití a jedinečné designové požadavky této třídy. Výsledkem byl model, který se protíná s životním stylem zákazníků „hledajících zábavný vůz pro každodenní jízdu po městě a kolem něj“.

Název: Ze slova „Dexteriry“ (zručnost) s tím, že vyniká sportovním, chytře řešeným designem.

2009, KVĚTEN

Premiéra 5. generace modelu Legacy

5. generace modelu Legacy
Hlavní řada Subaru v podobě Legacy prošla kompletní proměnou. 5. generace Legacy byla stvořena dle konceptu „Grand Touring Innovation“ a vynikala klíčovými technologickými prvky, mezi něž patří platforma Symmetrical AWD postavená kolem plochého motoru s protiběžnými písty. Jízdní schopnosti a bezpečnost prošly od 1. generace dlouhým vývojem a byly dále zdokonaleny, takže výsledkem byl větší komfort všech cestujících a ekologicky šetrný provoz. Toto Legacy přišlo s nově vyvinutou převodovkou CVT Lineartronic a nově řešenou nosnou strukturou.

2010/05 Do modelů Legacy/Outback byl instalován pokročilý systém EyeSight (verze 2) (japonská specifikace)
2012/05 Premiéra verze 2.0GT DIT poháněné dvoulitrovým plochým čtyřválcem s protiběžnými písty s rozvodem DOHC, přímým vstřikováním a turbodmychadlem

Název: Z anglického výrazu pro „předávání zásadních tradic“.

2009, KVĚTEN

Premiéra 4. generace modelu Outback

4th generation Outback
Hlavní řada Subaru v podobě Legacy prošla kompletní proměnou. 5. generace Outbacku byla stvořena dle konceptu „Grand Touring Innovation“ a vynikala klíčovými technologickými prvky, mezi něž patří platforma Symmetrical AWD postavená kolem plochého motoru s protiběžnými písty. Jízdní schopnosti a bezpečnost prošly od 1. generace dlouhým vývojem a byly dále zdokonaleny, takže výsledkem byl větší komfort všech cestujících a ekologicky šetrný provoz. Toto Legacy přišlo s nově vyvinutou převodovkou CVT Lineartronic a nově řešenou nosnou strukturou.

2010/05 Do modelů Legacy/Outback byl instalován pokročilý systém EyeSight (verze 2) (japonská specifikace))

Název: Anglické slovo používané pro „velkou a rozsáhlou australskou divočinu“.

2010’s

2010, DUBEN

Prototyp čtyřdveřového WRX STI dosáhl na Nordschleife („Severní smyčka“) okruhu Nürburgring v Německu času 7:55:00

Bývalý jezdec WRC Tommi Makinen projel se čtyřdveřovým WRX STI Severní smyčku (Nordschleife) okruhu Nürburgring v Německu za pouhých 7:55.

2010, DUBEN

Premiéra 2. generace modelu Pleo

2. generace modelu Pleo
Koncept nového modelu Pleo nesl myšlenku „ideální kompaktní velikost pro výjimečnou praktičnost a hospodárnost“. Šlo o minivůz, který se snadno řídil, byl jednoduchý, ale přesto zaujal svojí koncepcí. Díky praktičnosti komfortního interiéru a velmi nízkým provozním nákladům se stal ideálním minivozem pro zábavné každodenní ježdění. Všechny NA modely mimo jiné spadaly pod dotace eco-car (podpora pro propagaci a prodej ekologických vozidel) a byly zaměřeny na šetrnost k životnímu prostředí.

2012/12 Premiéra nového minivozu Pleo Plus

Název: Latinský výraz pro „více, až do konce“. Název inspiroval přístup „Jdeme hrát! Jdeme na to!“

2010, DUBEN

Premiéra nově navrženého minivozu Lucra

S „komfortním, prostorným a stylově malým“ konceptem se Lucra stala osobním vozem, který se hodí k jakémukoliv způsobu života. Zaujala prostornou otevřenou kabinou a přitažlivým designem.

2012/01 Modifikace řady Lucra. Vybavena systémem start-stop
2012/05 Premiéra modelu Lucra Custom s turbomotorem

Název: Sestaveno z prvních písmen slov „Large“, „Utility“, „Comfort“, „Relax“, a „Active“ („Velký“, „Užitečný“, „Komfortní“, „Odpočinek“, „Aktivní“). Vůz nabídl komfortní, prostorný a snadno využitelný interiér.

2010, ČERVENEC

2011 Premiéra modelů Impreza WRX

Pětidveřové i čtyřdveřové modely byly poprvé představeny s rozšířenou karoserií. Sportovní vzhled a výkon na silnici předváděl hlavně vnější design včetně nově navržené přední části. Díky širším rozchodům kol nový model vynikal sportovnějšími vlastnostmi.

2010, LISTOPAD

Nový slogan FHI „Confidence in Motion“ („Důvěra v pohybu“) byl vyvinut jako klíčový přístup nové éry Subaru

FHI přišlo pro značku Subaru s novým globálním sloganem „Confidence in Motion“. „Důvěra“ ztělesňuje neochvějný přístup Subaru k výrobě spolehlivých vozidel a reprezentuje silný vztah, který si značka Subaru při své snaze přinášet svým zákazníkům radost a klid v duši vytvořila se svými fanoušky. „Při jízdě“ znamená vzít již existující „Důvěru“ dál a v neustále se měnícím prostředí se posunout o krok vpřed, symbolizuje také závazek značky Subaru splňovat nároky zákazníků revolučními produkty a novými technologiemi.

2010, LISTOPAD

Premiéra nového kompaktního vozu Subaru TREZIA

Díky délce karoserie pod 4 metry se „nové kompaktní chytré kombi“ stalo kompaktním vozem s velkoprostorovou karoserií a typickým designem praktických modelů Subaru.

2011/11 Premiéra upravené speciální verze Sport Limited
2012/08 Drobné změny. Modely s motorem 1,5 litru dostaly páčky řazení

Název: Z anglického slova „poklad“, zdůrazňuje jedinečný jízdní zážitek.

2011, KVĚTEN

Premiéra nově navrženého minivozu Stella

2. generace vozu Stella
Nová Stella byla navržena dle konceptu „chytrý, aktivní, malý“ a byla kompaktním vozem, který nabídl prostorný interiér, snadné ovládání a výjimečně nízkou spotřebu paliva.

2013/01 Úpravy modelu a vybavení prvním systémem předcházení nárazu v této třídě
2013/08 Stella Custom byla vybavena systémem předcházení nárazu zvaným Smart Assist

Název: Italské slovo označující „hvězdy“. Navrženo proto, aby rozzářilo zákazníkovi den.

2011, ČERVEN

Subaru WRX STI zvítězilo v závodě 24 hodin Nürburgring ve třídě SP3T.

Subaru se účastnilo závodu na 24 hodin Nürburgringu s modelem WRX STI a získalo vítězství ve třídě SP3T (turbomotory o objemu do dvou litrů).

2011, PROSINEC

Vývoj 4. generace zcela nového modelu Impreza

4. generace modelu Impreza
Tato 4. generace zcela nového modelu Impreza byla vyvinuta dle konceptu „nové definice hodnoty a třídy“. Jejím cílem bylo nabídnout novou, dosud nepoznanou hodnotu. Základem se stala skvělá spolehlivost, jízdní vlastnosti a bezpečnostní prvky systému pohonu Subaru Symmetrical AWD (All-Wheel Drive) s plochými motory boxer s protiběžnými písty. To byly jen některé z kvalit, díky nimž bylo možné vytvořit bezpečné a k životnímu prostředí šetrné globální vozidlo vyšší třídy a zároveň posílit sportovní image modelu Impreza.

2010/11 Premiéra konceptu Subaru Impreza na Autosalonu v Los Angeles v roce 2010.
2011/04 Subaru vystavilo zcela novou Imprezu na Mezinárodním autosalonu v New Yorku.
2013/03 Světová premiéra konceptu Subaru WRX na Mezinárodním autosalonu v New Yorku roku 2013.

Název: Anglický výraz pro „působivost“.

2012, ÚNOR

Subaru si připomíná 40. výročí vozů s pohonem všech kol

Rok 2012 znamenal 40. výročí od premiéry pohonu všech kol (AWD) ve vozidlech Subaru. Model Subaru Leone Station Wagon 4WD byl v Japonsku poprvé představen v roce 1972. Během následujících 40 let FHI pokračovalo v průkopnickém přístupu k osobním vozům s pohonem všech kol AWD. Celková produkce*1 vozů Subaru s pohonem všech kol dosáhla 11 782 812 kusů (k 31. lednu 2012), nebo přibližně 55,7 % z celkového počtu prodaných vozidel Subaru.

*1 včetně vozidel s připojitelným pohonem 4WD

2012, ÚNOR

Továrna FHI Gunma Oizumi Plant slaví 30 let výroby

Tovární komplex FHI Gunma Plant se skládá z pěti výrobních závodů umístěných hlavně kolem města Ota v japonské prefektuře Gunma. Továrna Oizumi, jedna z pěti provozoven komplexu Gunma, vyrábí všechny typy plochých motorů Boxer (1,6 litru, 2,0 litru, 2,5 litru a 3,6 litru) a všechny převodovky včetně Lineartronic.

2012, ÚNOR

Končí výroba minivozů

Poslední komerční minivůz Sambar sjel z výrobní linky FHI, a znamenal tak ukončení výroby modelů spadajících do třídy minivozů.

Slavná automobilová historie Subaru se v Japonsku datuje zpět do roku 1958, kdy byl představen model Subaru 360. Minivozy byly pro značku Subaru klíčovými modely, během více než 54 let vzniklo téměř 8 milionů kusů v devíti různých modelových řadách. Díky prvkům, jako je pohon všech kol či převodovka CVT, byly minivozy Subaru vyzdvihovány pro funkčnost a využitelnost, které dosahovaly stejné úrovně jako u běžných modelů.

2012, ČERVEN

SIA se stala první americkou automobilovou továrnou, která získala certifikaci ISO 50001

Severoamerický výrobní závod Subaru of Indiana Automotive Inc. (SIA) získal jako první továrna na výrobu automobilů v USA certifikace ISO 50001, a dosáhl tak na mezinárodně uznávané standardy.
ISO 5001, které začalo fungovat v roce 2011, uvádí mezinárodně uznávané požadavky na systémy řízení energie (EnMS). Tento standard poskytuje organizacím strategie řízení ke zvýšení energetické účinnosti, snížení nákladů a omezení energetické náročnosti.

2012, ŘÍJEN

Premiéra zcela nového Subaru XV

Uvedení nového Subaru XV: FHI plánovalo představit nové XV jako strategický model, poskytující zákazníkům „zábavu a klid v duši“ přesně podle nového sloganu značky „Confidence in Motion“.
Základním produktovým konceptem, který Subaru připravilo pro XV, bylo „městské dobrodružství“. Ve specifických oblastech bylo vozidlo dokonale vhodné pro vzrušující, ale pohodové použití ve městě. A navíc Subaru sladilo faktory, jako je spotřeba paliva a potěšení z jízdy, se stylovým, velmi výrazným designem exteriéru.

2012, LISTOPAD

Premiéra 4. generace modelu Forester

4. generace modelu Forester
Nový Forester byl vyvinut, aby ukázal skutečnou hodnotu vozů SUV. Byl postaven kolem technologie Symmetrical AWD, základní prvky všech oblastí vozu – jízdy, bezpečnosti a šetrnosti k životnímu prostředí – byly ještě vylepšeny, aby SUV nabídlo výraznější zábavu za volantem, ale i pohodový zážitek z jízdy a mobilitu bez stresu.

2012, PROSINEC

První Subaru XV vyjíždí z výrobní linky v Malajsii

FHI oznámilo, že zahálilo výrobu svého SUV crossoveru Subaru XV v Malajsii, v továrně Tan Chong Motor Assemblies Sdn. Bhd (TCMA), společnosti spadající pod Tan Chong Group. Oficiální ceremoniál zahajující výrobu proběhl v továrně TCMA 19. prosince.

2013, ČERVEN

Premiéra Subaru XV Crosstrek Hybrid

Subaru XV Crosstrek Hybrid bylo uvedeno jako první hybridní model Subaru a jako všechny vozidla Subaru slibovalo jízdní zážitek ve stylu „potěšení a klidu na duši“. K původním vlastnostem modelu XV Crosstrek přidávalo skvělou využitelnost, schopnosti pohonu všech kol (AWD), praktičnost a univerzálnost. Do modelu byl integrován originální hybridní systém Subaru, který ještě posílil jeho sportovní a zábavný charakter, stejně jako šetrnost k životnímu prostředí.

2013, ČERVENEC

60 let společnosti Fuji Heavy Industries Ltd.

FHI oslavilo své 60. narozeniny. Historie společnosti FHI sahá až do roku 1917 k založení „Aircraft Research Laboratory“, jež byla později včleněna do „Nakajima Aircraft Co. Ltd.“. Po druhé světové válce došlo k reorganizaci a vznikla společnost „Fuji Sangyo Co. Ltd.“. Fuji Sangyo bylo v roce 1950 rozděleno do 12 samostatných společností a nedlouho poté, konkrétně 15. července 1953, se pět z těchto společností spojilo a vytvořilo „Fuji Heavy Industries Ltd.“.

2014, LEDEN

Subaru v Japonsku dosáhlo milníku 20 milionů vozů

Subaru dosáhlo v Japonsku důležitého milníku 20 milionu vozů vyrobených od začátku produkce v roce 1958, kdy přišlo Subaru 360. V dřívějších dobách se vyráběly minivozy, Subaru 1000, Leone a Justy, později se mezi jinými objevilo Legacy, Impreza a Forester. Během 56 let celková produkce dosáhla 20 milionů vozů.

2014, ÚNOR

Premiéra zcela nového WRX

Premiéra zcela nového Subaru WRX
S konceptem „ryzí výkon pod vaší kontrolou“ přišlo zcela nové WRX, u něhož byly výrazný výkon a šetrnost k životnímu prostředí plochého motoru s protiběžnými písty o objemu 2,0 litru s přímým vstřikováním paliva DIT vybaveného turbodmychadlem kombinované s důkladně vyztuženým podvozkem a karoserií. Standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovku doplnila nová převodovka Sport Lineartronic.

2014. DUBEN

Premiéra zcela nového modelu WRX STI

6. generace modelu WRX STI
Nová generace sportovního modelu WRX STI s karoserií sedan si zachovala charakter svých předchůdců, zásluhou nové techniky ale byla opět rychlejší, stabilnější a na řízení zábavnější. S plochým motorem s protiběžnými písty, manuální převodovkou a unikátním aktivním systémem pohonu všech kol Symmetrical AWD byla extrémní podobou sportovního sedanu.

2014, ČERVEN

Premiéra 6. generace modelu Legacy

6. generace modelu Legacy
Nové Legacy se předvedlo v 6. generaci plných 25 let od doby, co byl v roce 1989 uveden původní model. Pečlivé naladění dodalo vozu univerzální vzhled pravého sportovního sedanu s chutí vyrazit vpřed – nechyběly podmanivé zážitky z jízdy a inspirace řidičů snít větší sny a představit si plnější život.

2014, ČERVEN

Premiéra 5. generace modelu Outback

5. generace modelu Outback
Šlo o 5. generaci modelu od představení původní verze v roce 1995. Společným jmenovatelem všech modelů je koncept crossoveru, který v sobě integruje výhody osobních vozů a SUV. Při vývoji každé generace se Subaru snažilo dodat styl a hodnotu, které příslušejí vrcholnému modelu kategorie crossover.

2014, SRPEN

Přesun hlavního sídla společnosti do nové budovy Ebisu Subaru Building

Sídlo společnosti v Tokiu se přesunulo do nové budovy Ebisu Subaru Building. Její design vyjadřuje dojem „rychlosti“ a „dynamiky“, stejně jako automobily značky. Externě i interně budova obsahuje dynamické horizontální motivy evokující ducha Subaru a slouží i jako základna pro výměnu zpráv mezi FHI/Subaru. Modely Subaru jsou vystaveny v showroomu v 1. patře a posilují komunikaci značky Subaru.

2015, KVĚTEN

Model WRX STI vyhrál v roce 2015 svou třídu ve 24hodinovém závodě na Nürburgringu

Závodní vůz Subaru WRX STI NBR Challenge 2015, vyvinutý společností Subaru Tecnica International (STI), získal vítězství ve třídě SP3T ve 24hodinovém závodě v Německu. Vítězství bylo důkazem, že WRX STI je schopné plně využít svůj pohon AWD (All-Wheel Drive) na okruzích, jako je Nürburgring, který je jedním z nejobtížnějších a nejnebezpečnějších okruhů světa a je zároveň dostupný veřejnosti.

2016, BŘEZEN

Subaru dosáhlo milníku 15 milionů vyrobených vozidel s pohonem AWD

Subaru dosáhlo milníku 15 milionů vyrobených vozidel vybavených pohonem všech kol All-Wheel Drive. Dosáhlo toho 44 let poté, co začalo vozidla s pohonem AWD představením Leone 4WD Station Wagon v září 1972 vyrábět. Od té doby Subaru technologii pohonu AWD, stejně jako základní funkce svých vozů, neustále vylepšuje. V roce 2015 bylo 98 % všech prodaných vozů Subaru vybavených pohonem AWD.

2016, BŘEZEN

Ohlášení platformy Subaru Global Platform

Byla ohlášena nová platforma Subaru Global Platform, vyvinutá pro použití pro všechny další generace vozů. Byla navržena s ohledem na budoucnost, a mezi její hlavní výhody patří vůbec nejvýraznější celkové zlepšení vlastností, dynamický pocit z jízdy a nejvyšší úroveň bezpečnosti na světě. To vše v jediném konceptu pro všechny modely, samozřejmě navrženém i pro elektrifikaci.

2016, KVĚTEN

50. výročí plochého motoru BOXER s protiběžnými písty

Subaru slaví 50. let svého plochého motoru BOXER s protiběžnými písty. Typický motor BOXER byl představen v kompaktním osobním Subaru 1000 v roce 1966. Od té doby Subaru maximalizovalo jeho výhody a využívá ho pro pohon svých vozidel. Dnes je každé prodané vozidlo Subaru vybaveno motorem boxer a celková produkce za posledních 50 let dosáhla 16 milionů kusů.

2016, KVĚTEN

Model WRX STI obhájil vítězství ve třídě ve 24hodinovém závodě na okruhu Nürburgring

Závodní vůz Subaru WRX STI NBR Challenge 2016, vyvinutý společností Subaru Tecnica International (STI), v roce 2016 znovu zvítězil ve třídě SP3T ve 24hodinovém závodě na okruhu Nürburgring. To znamená již 4. vítězství ve třídě SP3T pro STI od vítězství v závodě v roce 2015. Vítězství bylo důkazem, že WRX STI je schopné plně využít svůj pohon AWD (All-Wheel Drive) na okruzích, jako je Nürburgring.

2016, SRPEN

Subaru 360 Model K111 byl uznán jako součást dědictví technického inženýrství

Subaru 360 Model K111, restaurovaný společností FHI, byl Japonskou společností technického inženýrství (JSME) v roce 2016 uznán jako součást dědictví technického inženýrství. Subaru 360, představené v roce 1958, bylo prvním sériově vyráběným vozem Subaru. Snadno pojalo čtyři dospělé pasažéry a nabídlo jim komfortní svezení. S přezdívkou „Beruška“ se mu v Japonsku pro jeho kompaktní a praktický design dostalo značné popularity.

2016, ŘÍJEN

Premiéra 5. generace modelu Impreza

5. generace modelu Impreza
První vůz postavený na kompletně přepracované globální platformě Subaru Global Platform s extrémně vysokou tuhostí a odolností karoserie a podvozku. Impreza byla zároveň prvním modelem, který vznikl pod filozofií DYNAMIC x SOLID. Zároveň jakožto zástupce další generace segmentu nižší střední třídy dostala výrazně zdokonalený interiér a exteriér.

2016, LISTOPAD

První Impreza vyrobená v USA sjela z výrobní linky v továrně Subaru v Indianě

Výroba modelu Subaru Impreza 12MY byla zahájena v americké továrně Subaru – Subaru of Indiana Automotive Inc. (SIA) – a první Impreza vyrobená v Americe sjela z výrobní linky 1. listopadu 2016. Do rozhodnutí FHI přesunout produkci modelu Impreza do USA se vyráběla pouze v Japonsku. Rozhodnutí padlo na základě zvyšující se poptávky po vozidlech Subaru, podpořené osmi lety soustavného zvyšování prodejů.

2017, DUBEN

Název společnosti se změnil na SUBARU CORPORATION

Fuji Heavy Industries změnilo název své společnosti na SUBARU CORPORATION 1. dubna 2017. Změna byla v Japonsku připomenuta uvedením zcela nové Imprezy v říjnu 2016 a jejím vystavením po boku velkého modelu pokročilé helikoptéry 412EPI přímo při ceremonii v hlavní budově Subaru. Tento akt symbolizoval závazek Subaru k rozvoji pozice významného globálního hráče v automobilovém a leteckém průmyslu.

2017, KVĚTEN

Zcela nové Subaru XV

Nový model, který znamenal první komplexní generační obměnu od uvedení původního Subaru XV v roce 2012, vynikal hlavně výrazným designem, zdokonalenými jízdními vlastnostmi na špatném povrchu a použitím zcela nové platformy Subaru Global Platform, díky níž dosáhl světové úrovně bezpečnosti v případě eliminace následků nárazu i předcházení nehodám. Zároveň došlo na dramatické zlepšení v oblasti zpětné vazby pro řidiče a zvýšení úrovně jízdního komfortu.

2017, ČERVEN

Subaru v Japonsku spustilo projekt Subaru Forest Project pro ochranu životního prostředí

Společnost Subaru Corporation 1. dubna 2017 změnila svou politiku související s ochranou životního prostředí a ve svém vývojovém centru Bifuka Proving Ground v Hokkaido zahájila projekt Subaru Forest Project.
S ohlášením, že „Země, nebe a příroda jsou obchodními oblastmi Subaru“, uznává značka Subaru ekosystém planety jako zásadní pro budoucí udržitelnost společnosti. Projekt Subaru Forest Project zahrnuje vysazování nových stromů, prořezávání hustých porostů a další aktivity zajišťující zachování lesů na pozemcích společnosti. Jako součást korporátní společenské zodpovědnosti (CSR) má Subaru za cíl poskytnout „radost a klid v duši“ a přitom pomáhat společnosti a životnímu prostředí.

2017, LISTOPAD

Premiéra zcela nového SUV Ascent se třemi řadami sedadel

Subaru na severoamerickém trhu uvedlo největší model své historie, rodinné SUV se sedmi nebo dokonce osmi sedadly pro cestující. Díky kombinaci výjimečné všestrannosti a prostorného interiéru se skvělými vlastnostmi nové platformy Subaru Global Platform dosahuje v rámci třídy nejvyššího možného komfortu a bezpečnosti.
Zcela nový Ascent je poháněn novým čtyřválcovým motorem Boxer o objemu 2,4 litru s přímým vstřikováním paliva a turbodmychadlem, který nabízí použitelnost a spotřebu paliva srovnatelnou či lepší než v případě šestiválcových motorů. Součástí standardní výbavy je technologie EyeSight a pohon všech kol Symmetrical All-Wheel Drive, s volitelnou funkcí X-Mode, posilující schopnosti SUV na silnici i v terénu. Zcela nový Ascent se vyrábí v americké továrně Subaru, Subaru of Indiana Automotive Inc, a je dealerům dodáván od začátku léta 2018.

2018, BŘEZEN

60. výročí značky Subaru

Značka Subaru slaví svými 60. narozeninami svůj milník.

2018, BŘEZEN

Premiéra zcela nového modelu Forester

Celosvětová premiéra 5. generace modelu Forester.
Jakožto jeden z nejprodávanějších modelů Subaru je zcela nový Forester vybaven celou řadou prvků, které umožňují všem cestujícím sdílet komfort a radost. Vyniká snadnou ovladatelností a prostorným interiérem, ale i uživatelsky přívětivými prvky. V souladu s designovou filozofií Dynamic x Solid v sobě kombinuje drsnost SUV s komfortem a pohodlím.
Zcela nový Forester je postaven na nové platformě Subaru Global Platform a ve své třídě dosahuje nejvyšší úrovně bezpečnosti v případě nehody a varování před nebezpečím. Komfortní využitelnost je zajištěna použitím základních technologií Subaru, mezi které patří asistenční systém řidiče EyeSight, pohon Symmetrical All-Wheel Drive postavený kolem nově vyvinutého 2,5litrového motoru s přímým vstřikováním paliva a systém X-Mode, posilující schopnosti v terénu.

2018, KVĚTEN

Subaru WRX STI vyhrálo svou třídu ve 24hodinovém závodě na Nürburgringu roku 2018

Subaru Corporation hrdě oznámilo, že se její závodní divizi, Subaru Tecnica International (STI), podařilo zvítězit ve třídě SP3T ve 24hodinovém závodě na okruhu Nürburgring v Německu. Závod se konal od 11. do 13. května 2018. Vítězný závodní vůz Subaru WRX STI NBR Challenge 2018 byl postaven na základě sériového WRX STI.
Vůz startoval přímo z pole position, ovšem tým se brzy musel potýkat s mechanickými problémy. Čtyři jezdci, jmenovitě Carlo van Dam (Nizozemí), Tim Schrick (Německo), Hideki Yamauchi (Japonsko) a Takuto Iguchi (Japonsko), s podporou mechaniků však zvládli dohnat ztrátu a získat zpět vedení. Později se zhoršilo počasí, ovšem pohon Symmetrical AWD (All-Wheel Drive) vozu WRX STI dokázal svou hodnotu tím, že se týmu při zhoršených podmínkách dokonce dařilo přejíždět i vozy ze silnějších kategorií. Pouhou hodinu před cílem nastaly problémy s motorem, ale byly vyřešeny, vůz se vrátil na trať a dojel si pro vítězství ve třídě SP3T a pro 62. místo celkově.

Pro tým Subaru/STI to znamenalo 5. vítězství ve třídě SP3T a odvetu za předchozí neúspěch. Vítězství je jasným důkazem toho, jak účinný je pohon AWD u modelu Subaru WRX STI.

2018, ZÁŘÍ

Premiéra modelu Subaru XV e-BOXER

Subaru XV bylo vybaveno pohonem e-BOXER a dostalo lepší stupeň výbavy Advance. V září byly spuštěny stránky speciální kampaně, představující model Advance a umožňující předobjednávky v dealerstvích Subaru

Subaru XV bylo vyvinuto na základě konceptu „zábavného dobrodružství“ a vyniká důmyslným městským designem, za nímž stojí SUV schopnosti vozu a vrcholná bezpečnost. Je poháněno motorem e-BOXER, který kombinuje motor Boxer s elektromotorem a nabízí velmi hladkou, samozřejmou akceleraci, a zároveň je schopný neomezené každodenní použitelnosti. Vůz byl dále vylepšen například specifickou modrou barvou „Lagoon Blue Pearl“.