Motory Boxer

Subaru je největším výrobcem vozů s plochými motory na světě a srdcem každého Subaru je právě boxer...


5 největších výhod plochého motoru

Vyváženost

Písty jsou v případě plochého motoru uloženy vodorovně a pracují proti sobě. Díky tomu je agregát nižší i kratší a lze ho zabudovat níže do motorového prostoru. To snižuje těžiště vozu, umožňuje optimální rozložení hmotnosti a eliminuje náklony.

Lehkost

Díky menším rozměrům i hmotnosti motor nekomplikuje práci podvozku. Masa motoru nemá takovou setrvačnost a přední náprava tak zvládně rychlejší a přesnější změny směru.

Kultivovanost

Symetrické rozvržení po obou stranách klikového hřídele přináší také znatelně hladší chod za jakýchkoliv otáček. Písty pohybující se přímo proti sobě vzájemně ruší vibrace a boxery jsou tak velice vyvážené.

Bezpečnost

Nízký a krátký motor má i tu výhodu, že ho lze v případě čelní srážky odklonit pod vůz, mimo prostor kabiny. To výrazně zvyšuje bezpečnost posádky.

Sportovnost

No a pak je tu ten charakteristický zvuk, který každý nadšenec ocení, a velká chuť po otáčkách.

Toužíte také po boxeru? Pod kapotou každého osobního auta na silnici dnes najdete buď motor řadový, nebo s uspořádáním válců do tvaru písmene V. Takové motory mají písty ve vzpřímené poloze, jsou velmi rozměrné a i kvůli tomu komplikují úsilí o ideální rovnováhu. Existují jen dvě výjimky: Porsche a Subaru.

Subaru Boxer Diesel

Výhody plochých motorů si mohli dlouhá léta užívat pouze řidiči benzínových aut. Subaru se však stalo první automobilkou na světě, která pro své osobní vozy vyvinula vlastní sériově vyráběný diesel s protilehlými válci.

I přes zvýšené nároky na tuhost naftových motorů se navíc podařilo zachovat kompaktní rozměry, takže je výsledná hmotnost srovnatelná s benzínovým motorem.

Hladce běžící agregát vyniká pro boxery typickým tichým chodem a téměř nulovými vibracemi, což obvzláště vynikne v konkurenci běžných naftových motorů.

Kombinuje typicky sportovní charakteristiku plochých motorů Subaru s výrazným točivým momentem naftových motorů.

Díky symetrickému uspořádání a malým rozměrům motoru nabízejí i naftová Subaru nízké těžiště, rychlé reakce na povely řidiče a jistotu na jakémkoliv povrchu.

Sledujte nás: