Převodovka Lineartronic

Stejně jako se Subaru opírá o unikátní technologie plochého motoru Boxer a symetrického pohonu všech kol, doplňuje tuto kombinaci také převodovka Lineartronic...


Jak převodovka Lineartronic funguje?

Špičková technologie

Jde o celosvětově první řetězovou bezestupňovou převodovku, která byla vyvinuta pro sériově vyráběný osobní vůz s pohonem AWD.

Žádné škubání.

Při jízdě dochází k plynulé změně převodového poměru. Řidič tak při běžném provozu neregistruje žádné řazení, protože ani žádné neprobíhá. Poměr se mění plynule podle okamžitých podmínek, zcela bez přerušení.

Ideální otáčky

Lineartronic vždy využívá ideální rozsah otáček motoru pro optimální účinnost spalování, což pomáhá spotřebě paliva. Výsledkem je také příjemně lineární zátah při akceleraci.

Výhody převodovky Lineartronic

Manuální režim

Evropští řidiči si potrpí na sportovní charakter svých vozů a obecně rádi řadí. Proto zde Subaru dodává bezestupňovou převodovku Lineartronic i s manuálním režimem. V něm má řidič namísto plynule měnitelného převodového poměru k dispozici šest pevně daných stupňů, mezi nimiž sekvenčně volí pádly pod volantem.

Změna chování podle stylu jízdy

Také při intenzivnějším sešlápnutí plynového pedálu elektronika automaticky změní chování převodovky a simuluje řazení klasických převodových stupňů. Díky tomu se řidič může při klidném stylu jízdy nechat hýčkat komfortem plynulé změny převodu a při aktivnější jízdě zažít potěšení ze standardně řazené převodovky.

Vůz pozná kopec i klesání

Lineartronic rozpozná jízdu do kopce a automaticky v této situaci řadí menší převod. Přitom bere v potaz nejen intenzitu stoupání, ale také rychlost jízdy. Díky tomu nemusí řidič v této situaci pro udržení rychlosti přidávat plyn. Také při jízdě z kopce zařadí převodovka v závislosti na úhlu klesání a rychlosti jízdy nižší převodový poměr, čímž umožní využívat brzdnou schopnost motoru.

Výkon vždy po ruce

Když systém zaznamená intenzivnější používání brzd a tudíž sportovní styl jízdy, sám změní strategii řazení. Podřadí na nižší převodový poměr, kterým se připraví na následnou akceleraci, a tento převod drží i během průjezdu zatáčkou. Převodovka navíc reguluje točivý moment při následném řazení na vyšší převod pro rychlé a jemné řazení.

Sledujte nás: