Bezpečnost

Subaru XV

Všestranná bezpečnost Subaru

Když vám vůz dává klid mysli, je život příjemnější. Právě proto je u Subaru bezpečnost na prvním místě. Subaru má původní kořeny v letecké výrobě a celou dobu své historie se řídí politikou “lidé na prvním místě”. To znamená, že už více než 50 let ladí, cizeluje a testuje své pokročilé systémy. Díky nejnovějším systémům v oblasti ochrany před nehodou či vyhnutí se nárazu a unikátním technologiím, jako je globální platforma Subaru a symetrický pohon všech kol, se značka Subaru snaží zlepšovat všestrannou bezpečnost svých vozů směrem k budoucnosti bez nehod.

Základní bezpečnost

Základní orientace na bezpečnost začíná už v procesu vývoje. Výjimečná viditelnost, optimální pozice za volantem a intuitivní ovládání jsou jen některé z prvků, které zvyšují úroveň bezpečnosti posádky už v momentu, kdy nastoupíte do svého vozidla.

Výhled do všech stran

Optimální výhled do všech stran s výrazným omezením slepých míst a snadný přehled o okolí: to vše je zajištěno díky optimální pozici za volantem, vysokým oknům a citlivě umístěným sloupkům karoserie.

Aktivní bezpečnost

Aktivní bezpečnost spočívá v jednoznačném ovládání vozidla, které je zajištěno technologiemi, jako je symetrický pohon všech kol a globální platforma Subaru.Základní elem ty pohybu – jízda, zatáčení, brzdění – jsou vyladěny k dokonalosti, takže si každou jízdu užijete s klidnou myslí.

Auto Vehicle Hold

Tato funkce po zastavení udržuje vůz pomocí brzd na místě i bez sešlápnutého brzdového pedálu. Při přidání plynu se vůz automaticky odbrzdí a rozjede.

Vektorové řízení dynamiky

Systém regulace jízdní dynamiky upravuje distribuci točivého momentu mezi všechna kola (AWD), výkon motoru a brzdění každého kola. Tím pomáhá udržet vozidlo v požadovaném směru jízdy. Díky funkci aktivního rozdělování točivého momentu je méně točivého momentu posíláno na vnitřní a více na vnější kola. Tím se zlepšuje obratnost vozu a jeho agilita při průjezdu ostrých zatáček.

Vyhnutí se nebezpečí

Díky platformě SGP, symetrickému pohonu AWD, nízkému těžišti, zdokonalenému podvozku a zvýšené tuhosti karoserie vůz reaguje na úhybný manévr okamžitě, a tím pomáhá vyhnout se nebezpečí na silnici.

Preventivní bezpečnost

Mezi preventivní bezpečnostní prvky pomáhající zabránit kolizi dřív, než se může stát, patří pokročilé bezpečnostní technologie, jako je EyeSight*¹.

Natáčecí světlomety SRH (Steering Responsive Headlights)*²

Hlavní světlomety pracují v součinnosti s řízením a podle rychlosti díky svému natáčení osvětlují prostor před vozidlem a při jízdě v noci zajišťují, abyste lépe viděli do zatáček.

Asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist)*²*³

Asistent dálkových světel při jízdě v noci zvyšuje viditelnost a bezpečnost tím, že na základě jízdních podmínek automaticky zapíná a vypíná dálková světla

Systém Subaru pro detekci vozidel vzadu SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection)*²*³

Senzory umístěné v zadních rozích vozu vás varují před vozidly ve slepých místech. Zároveň vás při couvání do silnice upozorní na příčně přijíždějící vozidla, čímž omezí potenciální nebezpečí nárazu.

Automatické brzdění při couvání RAB (Reverse Automatic Braking)*²*³

Pokud je zařazena zpátečka, tento systém používá čtyři senzory v zadním nárazníku k tomu, aby upozornil na překážky za vozidlem. Pokud nějaké zaznamená, upozorní řidiče akustickými signály a následně začne automaticky brzdit, aby předešel nárazu nebo omezil jeho následky.

Subaru’s World-Leading Driver Assist Technology

V Subaru věříme ve všestrannou bezpečnost, jejíž důležitou součástí je prevence kolizí, která se snaží zabránit tomu, aby k nehodám vůbec docházelo. Proto jsme vytvořili EyeSight*¹, špičkový systém podpory řidiče od Subaru. Jako druhý pár očí, které sledují silnici před vámi, využívá EyeSight stereo kamery se schopnostmi podobnými lidským očím, které zachycují trojrozměrný barevný obraz situace před vozem. Použití obrazu z obou kamer umožňuje precizně odhadnout tvar, rychlost a vzdálenost nejen automobilů, ale i motocyklů a chodců před vozidlem.*⁴ Když identifikují potenciální nebezpečí, systém varuje řidiče a v případě potřeby dokonce aktivuje brzdy, aby pomohl zabránit nehodě. Tímto příspěvkem k bezpečnosti provozu EyeSight snižuje zátěž řidiče a zvyšuje pocit bezpečí na palubě SUBARU XV.

Adaptivní tempomat

Technologie EyeSight*¹ nekončí tím, že pouze udržuje přednastavenou rychlost jako tradiční tempomat. Když rozpozná vozidlo jedoucí vpředu, adaptivní tempomat přizpůsobí rychlost tak, aby se udržovala nastavená vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla (systém monitoruje odstup a vzájemný rozdíl v rychlostech). EyeSight přizpůsobuje výkon motoru, řazení a brzdění, aby rychlost vašeho vozu odpovídala dopravní situaci, a to v rozmezí cca od 0 do 180 km/h. Adaptivní tempomat byl koncipován především pro použití na dálnicích, rychlostních silnicích a podobných komunikacích. Dokáže rozpoznat vpředu jedoucí vozidlo i jeho brzdová světla a následně za vás udržovat správné tempo při popojíždění v kolonách s ohledem na maximální pohodlí na dlouhých cestách.

Funkce upozorňování na kličkování v jízdním pruhu a funkce hlídání jízdních pruhů

Pokud vás zmůže únava a začnete nezvykle „šněrovat“ silnici nebo vyjíždět ze svého jízdního pruhu, funkce varující před kličkováním v jízdním pruhu (LSW – Lane Sway Warning) se vám připomene akustickou signalizací a blikající kontrolkou. Systém LSW je však funkční pouze při rychlostech cca od 60 km/h. Jedete-li rychleji než asi 50 km/h a nechtěně sjedete až k dělicí čáře daného jízdního pruhu a chystáte se pruh opustit bez znamení o změně směru jízdy, funkce hlídání jízdních pruhů (LDW – Lane Departure Warning) se vám připomene akusticky i pomocí blikající kontrolky dříve, než z pruhu vyjedete.

Upozornění na rozjezd vozidla vpředu

Pokud právě stojíte a systém EyeSight rozpozná, že se kolona opět začala hýbat, funkce upozornění na rozjezd vozidla vpředu (LVSA - Lead Vehicle Start Alert) dá řidiči pomocí akustického signálu a blikající kontrolky vědět, že nastal čas reagovat.

Systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu

Při jízdě na dálnici, rychlostních silnicích a podobných typech komunikací může systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu pomocí dvojice kamer sledovat značení jízdních pruhů a zaznamenat okamžik, kdy vozidlo začne vyjíždět ze zvoleného jízdního pruhu. V rychlosti 60 km/h a víc může pomáhat s řízením s cílem předcházet vyjetí z jízdního pruhu, a tím zvýšit bezpečnost jízdy.

Systém přednárazového brzdění*⁴

Pokud systém přednárazového brzdění rozpozn hrozící střet s vozidlem nebo jinou překážkou vpředu, dokáže na tuto skutečnost řidiče upozornit, a to akusticky i pomocí kontrolky na přístrojovém panelu. Pokud řidič nereaguje a nedělá nic pro to, aby se střetu vyhnul, systém může automaticky začít brzdit s cílem omezit nárazovou sílu, případně se nehodě zcela vyhnout. Pokud řidič reaguje vyhýbacím manévrem ve snaze se střetu vyhnout, může se zapojit přednárazový brzdový asistent s cílem pomoci nehodě předejít.

Přednárazová regulace výkonu motoru

Pokud systém EyeSight detekuje překážku před vozidlem a vy zařadíte k rozjezdu vozidla vpřed namísto vzad, přednárazová regulace výkonu motoru reaguje pomocí několika krátkých zvukových znamení, rozbliká se kontrolka a přiškrtí výkon motoru, aby se zamezilo čelnímu střetu vozidla.

* Podívejte se na podmínky

Pouze pro ilustrační účely. Rozměry neodpovídají skutečnosti.
*1 EyeSight je systém na podporu řízení, jenž za některých jízdních podmínek nemusí fungovat optimálně. Za bezpečnost jízdy vždy zodpovídá řidič, jenž je povinen věnovat pozornost řízení a dodržovat dopravní předpisy. Účinnost fungování systému závisí na celé řadě faktorů, mj. údržbě vozidla, klimatických podmínkách a stavu vozovky. Veškeré podrobnosti k fungování systému najdete v Uživatelské příručce, kde jsou též uvedena omezení systému EyeSight, včetně funkcí popisovaných v tomto prospektu.
*2 Volitelné
*3 Řidic je vždy odpovedný za bezpecnost a sledování dopravy a dodržování pravidel provozu. Nikdy se pri jízde nespoléhejte pouze na pokrocilé bezpecnostní systémy. Nekteré prvky techto systému mají svá omezení. Kompletní informace ohledne funkcnosti systému a jeho omezeních najdete v návodu k obsluze. Pro více informací se prosím obratte na svého prodejce.
*4 Systém přednárazového brzdění nemusí za všech situací fungovat. Za určitých situací nemusejí být splněny nezbytné podmínky k optimálnímu fungování systému EyeSight – závisí např. na rychlosti jízdy vůči překážce, výšce objektu a dalších podmínkách.

Pasivní bezpečnost

Pasivní bezpečnost spočívá v zajištění vaší bezpečnosti v případě kolize. K tomu pomáhá například uložení motoru chránící kabinu a soustava airbagů*.

Zesílená karoserie obepínající posádku

Zesílená karoserie obepínající prostor pro posádku ve větším podílu využívá části z vysokopevnostní oceli. Současně byla strukturálně přepracována tak, aby ve všech směrech lépe absorbovala energii z různých typů nárazů.

Uložení motoru chránící kabinu

Nosná struktura a uložení v rámci platformy SGP se nyní významně podílí na tom, že motor a převodovka jsou uloženy níže než kdykoli předtím. A to tak, aby se v případě čelního nárazu posunuly pod vozidlo a nezdeformovaly prostor pro posádku.

Systém airbagů (SRS)*

Součástí standardní výbavy Subaru XV jsou přední airbagy*, boční airbagy*, hlavové airbagy* a kolenní airbag* Díky tomu je v případě nárazu všem cestujícím zajištěna vysoká úroveň ochrany.

* Podívejte se na podmínky

* Efektivní při použití ve spojení s bezpečnostními pásy

Sledujte nás: